جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۱

عقب‌نشینی غیر رسمی هاشمی ازموضع جنجالی/صدا جعلی است!

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 310854
یک عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پرسش و پاسخ مستقیم و رودرروی خود با هاشمی رفسنجانی گفت: وی صراحتاً تاکید کرد که صدای منتشره منتسب به وی جعلی است و وی دولت سوریه را درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه مردمش متهم نکرده است.
عقب‌نشینی غیر رسمی هاشمی ازموضع جنجالی/صدا جعلی است!
به گزارش جهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به صوت منتشر شده منتسب به هاشمی رفسنجانی با مضمون اتهام‌افکنی علیه حکومت سوریه درباره استفاده از بمب‌های شیمیایی علیه مردمش، خاطرنشان کرد: من وقتی این خبرها را و پیامک‌ها را دیدم، پیش خودم گفتم که بهترین راه آن است که از خودش (هاشمی رفسنجانی) بپرسم. وقتی از وی صحت و سقم این گفته‌هایش را پرسیدم دیدم خیلی ناراحت است. هاشمی رفسنجانی به من گفت: هیچ عاقلی قبول می‌کند که من چنین حرفی را زده باشم؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: من به هاشمی گفتم که آنها صدا را دارند. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به من گفت: "من صدا را خودم دیدم. صدا را درست کرد‌ه‌اند و خواسته‌اند که مثل من حرف بزنند. اصلاً این حرف و موضع من نیست. من گفتم آمریکا بهانه کرده که دولت سوریه علیه مردمش بمب‌های شیمیایی زده. گفتم آمریکا این‌طور گفته است نه‌اینکه موضع من باشد. این جزو اسرائیلیات است که من چنین حرفی را زده باشم".

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان "در جلسه امروز خبرگان بعضی آقایان به من اعتراض کردند و گفتند که صدای هاشمی هم منتشر شده"، اظهار داشت: من به آنها گفتم وقتی خودش این‌طور می‌گوید: نه این‌طور نیست و نگفته‌ام، چرا باید بگوییم که این شخصیت این حرف غیرمرتبط نامربوط را زده است. روایت داریم اگر ۵۰ نفر هم بگویند فردی حرفی را زده ولی خود آن فرد بگوید نگفته‌ام، فصدقه و کذبهم (آن فرد را تصدیق کن و آنها را که می‌گویند گفته، تکذیب کن). این روایت امام صادق علیه السلام است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه آیا آقای هاشمی رفسنجانی صراحتاً تأکید کرد که حرفی مبنی بر استفاده حکومت سوریه از بمب‌های شیمیایی علیه ملت سوریه نزده است، گفت: بله من این موضوع را از ایشان پرسیدم و ایشان صراحتاً اعلام کردند که نگفته‌اند و صدایی که منتشر شده جعلی است.

با توجه به سخنان آیت الله طباطبایی این سوال برای افکار عمومی بوجود آمده است که چرا آقای هاشمی خودش درباره فایل صوتی اظهاراتش گفت وگو و آن را صراحتا رد نمی کند. آيا سوال بزرگی که این اخیرا درباره موضع او در ذهن مردم ایجاد شده،‌ برای شخص آقای هاشمی ارزش پاسخگویی رسمی را ندارد؟

البته علاوه بر صوت فیلم سخنان هاشمی هم منتشر شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب است كه به شهر شيرگاه مراجعه شود و از هزاران نفري كه شاهد صحبتهاي ايشان بوده اند سوال شود .
New Zealand
ایشالله همین که شما میفرمائید درست است
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله گربه بوده!
Iran, Islamic Republic of
چطور شده وچه اتفاقی افتاده که ایشان درباره تهمت های به آقای احمدی نژاد زده شد اینطور قضاوت نمی کردند حب وبغض چه کارها که نمی کند؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
وای اگر از پس امروز بود فردایی.........
شهامت
مگر ایشان خودش نمی توانسته است که تکذیب کند که حضرت ایت الله طباطبایی در صدد تبرئه او هستند . . مردم به ایت الله علاقه دارند به تصورم ایشان بزرگواری کردند که پیگیر شدند اما کار از اینها هم گذشته است ..
همین سکوت چند روزه ایشان و سایتها و روزنامه های زنجیره ای حامی ایشان و فیلم کاملا گواه استناد این حرفها به شخص ایشان است
و من نعمره ننکسه
اگر جعلیه فیلم واقعیش رو پخش کنین!
Germany
اگه جعلی هست بیاد و رسما مواضعش رو اعلام کنه . لابد جاعلان هم اشراقی و خاتمی هستند؟!!
اگر این طور باشد، مسلما توطئه ای در کار است،
هاشمی چهره بسیار مقبولی نزد حاکمان عرب و افکار عمومی منطقه است، و سخنان وی بسیار تاثیرگذار.
بهتر است وزارت اطلاعات این موضوع را بسیار مه برشمرد و صحت ماجرا را تحقیق کند.
مهدی
به نظربنده هاشمی خودش باید صراحتا این صوت راتکذیب کندالان درصحنه بین الملل این صحبت هاشمی هجمه ای برعلیه جبهه مقاومت به وجودآورده ولازم است خود هاشمی علنا این صحبتها راتکذیب کند والا اعترافات و اقاریر خصوصی اثروهجمه علیه جبهه مقاومت را ازبین نمی برد
محمد
شما مطمئنی که حرفای منتسب به هاشمی درسته که حالامیگی عقب نشینی از موضع جنجالی؟
میترا
وقتی ایشون میگن {شاید از اونطرف تو ارتش اسد نفوذ کردن و شاید کار اونا باشه }{نقل به مضمون } یعنی چی ؟؟؟ یعنی اعتقاد دارن به هر حال حمله ی شیمیایی از طرف زژیم اسد بوده؟!!!!! ایشون این حرفها را امروز تو جلسه ی خبرگان زدند . چرا باید راجع به این اقا اینقدر خوش خیال باشیم ؟؟؟؟
United States
فیلم که روی صورت هاشمی زوم نکرده از دور گرفته و صدا رویش آمده. حتی دقت کنید قسمتی که می گوید توسط حکومتشان، دوربین جایگاه را هم نشان نمی دهد. این اتفاقی است؟؟؟
عیسی
با سلام و احترام اگر قبول کنید آقای هاشمی سیاستمدار کهنه کار است باید قبول کنید که ایشان بابت کاری که انجام نداده بخصوص در این قضیه فعلا سکوت اختیار کرده تا یک عده با اطلاعات غلطی که دارند خود را نمایان و در افکار عمومی تخریب کنند و هرچه خواستند بگویند وبنویسند
من فردی را می شناسم که وقتی تقلید صدای آقای هاشمی را می نماید شما نمی توانید تشخیص دهیدخود اوست یا خیر .آیا در عصر ارتباطات ( دهکده جهانی )و در حضور جمع زیادی از مردم می شود سخنرانی کردو آن سخنرانی پنهان بماند؟؟
اشتباه نکن هاشمی رای 7/50روحانی را از خود میداند و به خودش اجاره میدهد (با نیت طراحی شده ) سیاست نظام را تغییر دهد
عباس
طبق واکنش سایت ... که نوار را منتشر کرده ادعا شده ، سخنان هاشمی را 3000 نفر گوش کرده اند و دو نفر از نمایندگان خبرگان رهبری هم در آن مراسم حضور داشتند برخی نماینگان مجلس هم آن را حضورا گوش کرده اند!
Iran, Islamic Republic of
اگر جعلی بود بلافاصله تکذیب میکردن و فایل درست را می گذاشتند و شما را متهم میکردند به افراطی گری !!!
روایت داریم اگر ۵۰ نفر هم بگویند فردی حرفی را زده ولی خود آن فرد بگوید نگفته‌ام، فصدقه و کذبهم
بیچاره مشایی....
عجب؟
کوشا
Iran, Islamic Republic of
واقعا که از قدیم گفته اند سیاست پدر مادر ندارد
آدم باید به سخن بزرگان دقت داشته باشد . لطفا به این جمله نغز از سخنان هاشمی توجه کنید "آیا هیچ عاقلی باور میکند که من این سخنان را گفته باشم "یعنی شما هم که باورت شده است .....