کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنتی: مثل خاتمی و مسجدجامعی از هنرمندان حمایت می‌کنم

12 شهريور 1392 ساعت 11:50

«آقای طاهری نماینده مجلس هستند و هر حادثه و سخنی را می‌توانند پیگیری کنند یا احیانا بپرسند.» این پاسخی بود که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به گفته‌های طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «شرق» بیان کرد.


به گزارش جهان، شرق در ادامه نوشت: سید علی طاهری به یکی از خبرگزاری‌ها در واکنش به ابراز امیدواری اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تداوم راه سیدمحمد خاتمی، از پیگیری سخنان جنتی در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داده و گفته بود: «از آقای جنتی انتظار چنین نظری را نداشتم و مطمئنا در نخستین جلسه‌ای که آقای جنتی به کمیسیون فرهنگی بیایند از ایشان در این‌خصوص سوال خواهم کرد.»

جنتی در جریان افتتاح استودیوی موزه موسیقی در جمع هنرمندان به آنها گفته بود برنامه‌های فرهنگی سیدمحمد خاتمی را ادامه خواهد داد. البته جنتی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون هنری درباره اظهارنظرش گفت: «البته در نقل مطالبی که من گفتم مقداری تحریف شده بود. بخشی که گفتم قبل و بعد از رای‌ اعتماد از مشورت استفاده کردم، منظورم به آقای مسجدجامعی بود. برخی از رسانه‌ها به اسم آقای خاتمی زده بودند.»

جنتی گفت: «آنچه من گفتم خطاب به مخاطبان بود که هنرمندان موسیقی بودند. نظر بر این بود که همان‌گونه که در دوران آقای خاتمی و در دوران آقای مسجدجامعی که هر دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند و هر دو از هنرمندان حمایت می‌کردند، به‌خصوص از اهالی موسیقی ما هم همین راه را ادامه خواهیم داد. کمک به اهالی موسیقی می‌کنیم که شأن و منزلت خودشان را بازیابند و از این منزلت حمایت می‌کنیم. منتها بعضی‌ وقت‌ها این مسایل را سیاسی مطرح می‌کنند و به جایی می‌کشانند که موضوعات دیگری پیش می‌آید. در حالی که آنچه آنجا در بین مخاطبان که اهالی موسیقی بودند مطرح شد همین بود و غیر از این چیز دیگری نبود.»

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این واکنش آیا برنامه‌های خود را ادامه می‌دهید؛ هم گفت: «در اکرام، منزلت و صیانت و کرامت اهالی موسیقی و اهالی هنر این کار را انجام می‌دهیم و جزو وظایف ذاتی ماست.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال روزنامه «شرق» درباره وضعیت معاونت فرهنگی و انتخاب سکاندار مهم‌ترین معاونت وزارت ارشاد گفت: «حوزه فرهنگی یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌هایی است که ما با آن روبه‌رو هستیم. به همین دلیل هم در انتخاب گزینه‌هایی که مورد نظر من بوده است تا به حال با مقداری تاخیر روبه‌رو شدیم. این تاخیر به دلیل پیچیدگی‌های اجرایی در بخش کتاب، صدور مجوز، بحث چاپ و نشر، تامین کاغذ، تامین امکانات برای ناشران و رفع موانع و مشکلات نشر است. بخش دیگر هم محتوای فرهنگی ماست که معاونت فرهنگی باید بداند از نظر فرهنگی در کجا ایستاده‌ایم و قرار است به کجا برویم و چگونه حرکت کنیم. بنابراین پیدا کردن فردی علمی و دانشمند و فرهیخته که آشنا به مسایل فرهنگی از یک طرف و آشنا به مسایل اجرایی باشد، کار مشکلی است که امیدواریم بتوانیم او را پیدا کنیم. هنوز به هیچ اجماعی نرسیده‌ایم.»


کد مطلب: 310621

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/310621/جنتی-مثل-خاتمی-مسجدجامعی-هنرمندان-حمایت-می-کنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com