پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

نامه بقایی به مشاور ارشد رئیس‌جمهور/ پاسخ ترکان

دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 310415
دبیر سابق شورای هماهنگی مناطق آزاد از مشاور ارشد حسن روحانی خواست به دلیل طرح اتهام کذب و بی‌اساس نسبت به وی و استفاده از الفاظ نامناسب در یک برنامه زنده تلویزیونی رسماً عذرخواهی کند.
نامه بقایی به مشاور ارشد رئیس‌جمهور/ پاسخ ترکان
به‌ گزارش جهان به نقل از فارس، حمید بقایی دبیر سابق شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه کشور در نامه‌ای به اکبر ترکان دبیر جدید شورای مذکور نسبت به اظهارات شب گذشته وی در یک برنامه زنده تلویزیونی واکنش نشان داد.

بقایی در این نامه که نسخه‌ای از آن را در اختیار این خبرگزاری قرار داد، با اشاره به سخنان ترکان که به اعتقاد وی «در برگیرنده اتهاماتی بی‌اساس و بی‌پایه» نسبت به دوران مسئولیت وی در دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه است، اعلام کرد:

در مصاحبه‌ای با شبکه ۵ سیما اعلام کرده‌اید که ساختمان منطقه آزاد قشم برای دانشگاه ایرانیان واگذار شده است؛ از آنجا که این ادعا کذب محض و دروغ است، ضروری است سریعا ضمن پس گرفتن ادعاهای خود نسبت به عذرخواهی رسمی اقدام کنید.

معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد همچنین در نامه خود به ترکان آورده است: جنابعالی در این مصاحبه الفاظی از قبیل «ارث پدر» و «تاراج» به کار برده‌اید؛ با توجه به اینکه این الفاظ در نوع خود الفاظی سخیف و نوعی اتهام محسوب می‌شود، به کارگیری آنها در یک برنامه زنده تلویزیونی آنهم از سوی مشاور عالی رئیس‌جمهور غیرقابل توجیه است.

بقایی در پایان نامه خود به مشاور ارشد روحانی به اطلاع وی و عموم مردم رسانده است که چیزی قبل از مسئولیت ترکان از مناطق آزاد به تاراج نرفته است.

اسناد موجود است

اکبر ترکان در واکنش به نامه بقایی به مهر گفت: مدارک و مصوبات واگذاری دو ساختمان مناطق آزاد به موسسه ای به نام خانه ایرانیان در خارج از کشور از سوی دولت گذشته، کاملا موجود است و اینجانب به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی تمامی این اسناد را در قالب دو نامه دو صفحه ای شرح داده ام.

وی با اشاره به تکذیب این موضوع از سوی دبیر سابق شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: آنچه تکذیب شده همه در قالب تاریخ تصویب، شماره مصوبه اجاره ساختمان های قشم و چابهار به موسسه خانه ایرانیان در خارج از کشور و شیوه قیمتگذاری آن، کاملا موجود است.

ترکان با تاکید براینکه متن نامه حقوقی در این زمینه تهیه شده است، ادامه داد: بررسی این موضوع اقدام ساده ای نخواهد بود و این کار تداوم می یابد تا ما اموال را با دقت و توسط افراد حقوقی مسترد کنیم.

وی در مورد برنامه دولت برای بازگرداندن این اموال تصریح کرد: این اموال متعلق به سازمان مناطق آزاد است و انشالله به این مناطق برمی گردد.

به گزارش مهر، اکبر ترکان دو روز پیش در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه منطقه آزاد به حیات خلوت برخی کارها تبدیل شده است، گفت: ساختمانی را در منطقه آزاد قشم برای دانشگاه احمدی نژاد( ایرانیان) واگذار کردند که همه این تخلفات در این حیات خلوت انجام شده ؛ این ساختمان از اموال منطقه آزاد است، مال دولت است به چه حسابی اجاره داده شده است؟ چرا این اموال تاراج شده است؟ مگر ارث پدرتان است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خانه ایرانیان= دانشگاه ایرانیان!