جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۵
دلایل منتقدان پسر ارشد رئیس مجمع؛

چرا سپردن شهرداری به هاشمي اشتباه است؟

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 310262
بنابر مواضع اعضای منتخب شورای شهر تهران اکثریت آنان مخالف کاندیداتوری پسر آقای هاشمی رفسنجانی برای رسیدن به شهرداری پایتخت هستند.
چرا سپردن شهرداری به هاشمي اشتباه است؟
به گزارش خبرنگار جهان، اعضای شورا و نیز منتقدان شهردار شدن محسن هاشمی که به مراتب بیشتر از موافقان او هستند، همگی اعتقاد دارند که نباید شهرداری را سیاسی کرد، در غیر این صورت دود سیاسی شدن امور شهری پایتخت به چشم مردم خواهد رفت.

به باور آنان پسر ارشد هاشمی هم خود سیاسی است و هم از خانواده ای کاملا سیاست باز برخواسته است؛ به طوری که ناظران سیاسی از هر اقدام او و اعضای خانواده‌اش برداشتی سیاسی دارند.

علاوه برای این، تخصص محدود و کارنامه نه چندان چشمگیر از دیگر دلایل مخالفان حضور هاشمی در شهرداری است. برخی دیگر از دلایل نادرست دانستن حضور محسن هاشمی در شهرداری تهران که مورد اشاره منتقدان قرار گرفته در ادامه می آید:

از منظر سياسي

١- كسي كه براي انتخابات شوراها رد صلاحيت شده چگونه صلاحيت احراز پست شهرداري را خواهد داشت؟

٢- اختلاف نظر كارگزاران و اصلاح طلبان. كارگزاران در پي تحميل محسن هاشمي به اصلاح طلبان هستند و اصلاح طلبان كه هنوز در موضوع انتخابات رياست جمهوري معتقدند آنگونه كه شايسته و حق آنهاست در ساختار مديريتي كشور حضور ندارند. آنان از روحاني گلايه و قصد دارند در موضوع شورا و شهرداري به هدف حداكثري خود دست يابند اما بدليل عدم گزينه حداكثري سعي دارند تا بين قاليباف - هاشمي بازي كنند و حتي با طرح گزينه هايي چون ابتكار و مهرعليزاده روي كارگزاران عمليات ايذايي طرح مي كنند.

٣- محسن هاشمي تداعي كننده حاشيه پردازي و بازگشت خاندان هاشمي به قدرت در كشور است و اين حاشيه هاي سياسي فضاي شوراي اول را حاكم مي كند.

از منظر مديريتي

١- محسن هاشمي تا پیش از قاليباف موفق با ساخت سالي سه كيلومتر مترو بود اما با روی کار آمدن قاليباف زمینه ایجاد سالي ١٥ كيلومتر مترو فراهم شد.

٢- شهر نياز به مديريت جامع نگر دارد نه تك بعدي. علاقه محسن هاشمي کار در مترو است و كمتر در حوزه هاي ديگر ورود داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اونوقت قالیباف٫‌کاندید دو دوره ریاست جمهوری غیر سیاسیه؟؟؟؟
ali
رد صلاحیت محسن هاشمی در شوراها هم دلایل سیاسی داشت
مجید مجد
United States
اشتباه نیست غلط اندر غلطه
جهان دقت کن خبرو دقیق بزن
United States
با این که من با آقازاده مخالفم ولی با شهرداری قالیباف بیشتر مخالفم..
اقبال عمومی با قالیباف همراه نیست