يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

‫ارادت اهل تسنن به امام رضا (ع)‬

پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 309588
امام‌جمعه کرمانشاه گفت: در طول سال ۳۵ میلیون زائر از سراسر دنیا به مشهد می‌آیند و مشکلی از لحاظ تامین مایحتاج آن‌ها به وجود نمی‌آید که این از محبت‌ داشتن این امام بزرگوار به زائرانش است، اهل‌سنت نیز به امام رضا(ع) ارادت دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در آئین اختتامیه همایش فرهنگ رضوی که پیش از ظهر امروز در تالار فرهنگی‌ هنری انتظار در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همه ائمه(ع) رئوف هستند، اما این موضوع در امام رضا(ع) بیش‌تر جلوه کرده است.

وی ادامه داد: در طول سال، ۳۵ میلیون زائر از سراسر دنیا به مشهد می‌آیند و مشکلی از لحاظ تامین مایحتاج آن‌ها به وجود نمی‌آید که این از محبت‌ داشتن این امام بزرگوار به زائرانش است، چنانچه اهل‌سنت نیز به امام رضا(ع) ارادت دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اعلام کرد: کار بسیار ظریفی که امام هشتم(ع) انجام داد، معرفی امامت بود و ولایت مطلق از آن پروردگار است، اما خداوند در مثل حضرت رضا(ع) جلوه کرده است.

وی با تاکید براینکه باید از سرمایه امامت و ولایت به خوبی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ائمه(ع) آینه تمام نمای الهی هستند و زمینه بندگی دارند و ولی‌فقیه اولی است که فرامین الهی را تفسیر و اجرا کند.

امام‌جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید امام رضا(ع) را بیش‌تر بشناسیم و از این گنجینه ارزش‌مند نهایت استفاده را ببریم، چنان‌چه امام هشتم(ع) ولایت را به خورشیدی نورانی و باران رحمت تشبیه می‌کند.

علما با بیان اینکه در گسترش معارف الهی باید نهایت تلاش انجام شود، افزود: در دعا و مناجات از اولیای الهی چیزی نمی‌خواهیم بلکه ائمه و حضرات(ع) واسطه خیر هستند و نسل امروز باید بیش‌تر با سیره و زندگی آنان آشنا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *