جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

روحانی: ماجراجويي در منطقه خطرات جبران ناپذيري به دنبال خواهد داشت

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 309424
رييس جمهوري اسلامي ايران تحولات اخير منطقه را نگران كننده دانست و هشدار داد: هر گونه ماجراجويي در خاورميانه خطرات جبران ناپذيري براي ثبات منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دكتر حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت درخصوص تحولات جاري منطقه اظهارداشت: مردم جهان و به ويژه منطقه خاورميانه آمادگي پذيرش جنگ جديد را ندارند و هر گونه ماجراجويي در اين منطقه تنها به گسترش افراط گرايي و تروريسم در منطقه خواهد انجاميد.

روحاني تهديد به استفاده از زور را مخل ثبات و امنيت و تعهدات بين المللي دانست و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان قرباني بزرگ سلاح هاي شيميايي، پيشتاز مبارزه با اين سلاح هاي غيرانساني در سطح جهاني است و هر گونه استفاده از اين سلاح ها را به شدت محكوم مي كند.

رييس جمهوري گفت: با توجه به مجموعه شرايط و اطلاعات موجود، به نظر مي رسد گروهي با جنجال تبليغاتي و سياسي تلاش دارند كه اذهان عمومي را از واقعيات ميداني پيرامون استفاده اخير از سلاح هاي شيميايي در سوريه منحرف كرده و زمينه را براي سوء استفاده از اين اقدام وحشيانه به منظور تحميل ديدگاه هاي خطرناك و كوتاه بينانه خود فراهم كنند.

روحاني با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران تاكيد دارد كه بايد مسئولان استفاده از سلاح شيميايي بر اساس تحقيقات بيطرفانه و نه قضاوت شتاب زده و منفعت طلبانه مشخص شوند، افزود: سازمان ملل متحد بايستي با توجه به واقعيات ميداني، نوع سلاح دست ساز استفاده شده و سابقه انتقال مواد شيميايي به گروه هاي تكفيري از خارج سوريه، استفاده اخير را بررسي كرده و نتايج را به صورت شفاف اعلام كند.

وي تاكيد كرد: هر گونه اقدامي بايد با توجه به شرايط حساس منطقه و پايان يافتن هرچه سريعتر جنگ داخلي و جلوگيري از افراط در منطقه و در چارچوب مقررات بين المللي باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *