يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۳
۱

قسم دادن باراک به جان «میشل»/ تحریم‌ها لغو می‌شود؟

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 308423
همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب از این طیف خواست با عجز و لابه در برابر آمریکا بر شدت فشارهای آمریکا و غرب نیفزایند.
قسم دادن باراک به جان «میشل»/ تحریم‌ها لغو می‌شود؟
به گزارش جهان به نقل از کیهان، داریوش سجادی در وبلاگ خود با یادآوری این شعر که «اظهار عجز پیش‌ ستم‌پیشه ابلهی است- اشک کباب باعث طغیان آتش است» می‌نویسد: آقای هاشمی در ایام انتخابات، رویکرد تیم هسته‌ای ایران را به کله‌شقی تشبیه کرد و دیگران جلیلی را تخطئه کردند. کسانی با شیدایی درباره تعامل با غرب و بشارت باز شدن درهای باغ سبز سخن گفتند و حالا آقای جهانگیری می‌گوید غرب نمی‌خواهد خود را تغییر دهد. اکنون و با رویت بی‌وقعی آمریکا و افزایش تحریم‌ها شیدائیان دیروز اینک «چهارصد تا چهارصدتا» نامه به اوباما می‌نویسند و ایشان را قسم حضرت عباس می‌دهند که تو را به جان «میشل» پیام انتخاب را بشنو و «با ما به از این باش که با خلق جهانی»!!!

وی می‌افزاید: حضرات متوجه نبودند و گوشزد معمرین را نیز نمی‌شنیدند که ترجمان مواضع و اظهارات ناسنجیده‌تان در کاخ سفید، اثرگذاری تحریم‌ها و موفق بودن رویکرد واشنگتن و تشجیع ایشان به فشار بیشتر بر ایران معنا می‌یافت.

یادآور می‌شود دولت آمریکا طی ۲ ماه گذشته تحریم‌های جدیدی را به اجرا گذاشته و مجلس نمایندگان نیز با اکثریت ۴۰۰ رای در برابر ۲۰ رای، تحریم‌های تازه‌ای را به رغم ادعای تعامل با ایران وضع کرد.

محمد برقعی از اعضای اپوزیسیون خارج کشور نیز ضمن تحلیلی در سایت ملی‌- مذهبی ضمن حمایت از اصلاح‌طلبان نوشت: به علت کارشکنی غرب من معتقد نیستم در مسئله تحریم‌ها دستاوردی حاصل شود. سر و صدا زیاد خواهد بود اما عمل کم. همچنین می‌دانیم لابی‌های مختلف در آمریکا فعالند. سیاست خارجه در مورد غرب کم‌دستاورد است. از نظر اقتصادی هم معتقدم تحریم‌ها هر چند تا حدی لطمه و ضرر می‌زند اما باور ندارم ضرر کمرشکنی به ایران می‌زند.

عباس ملکی از معاونان اسبق وزارت خارجه نیز در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی تاکید کرد تحریم‌ها از سوی غرب لغو نخواهد شد.

کاتزمن کارشناس خاورمیانه در بخش تحقیق کنگره آمریکا نیز در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی و در پاسخ این سؤال که شما اخیرا در المانیتور به توانایی اوباما برای کاهش تحریم‌ها اشاره کردید. شما که از نزدیک با کنگره کار می‌کنید، فکر می‌کنید اوباما می‌تواند در مقابل فشارها برای تحریم‌های مضاعف مقاومت کند؟، گفت: متاسفم این پرسشی است که با توجه به حساسیت موضوع نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم. من نمی‌توانم در مورد کارهایی که کنگره انجام خواهد داد، یا انجام نمی‌دهد، سخن بگویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد رهنما
با توجه به استفاده کردن از قیاس در بیت اشک کباب و نیز منطقی بودن این بیت شعر در مورد رابطه با امریکا باید اشاره کنم که همه امور به دست پروردگار است و اگر او نخواهد برگ از درخت نمی افتد
لقمه افتد زدهان چون نبود قسمت کس
روزی اره نگر که از بن دندان ریزد
خدا بخواهد میشود امریکا کیه؟