جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

4 گزینه پیشنهادی میلی‌منفرد به روحانی/ توفیقی: سرپرست وزارت علوم شده‌ام

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 306715
جعفر میلی‌منفرد که موفق به جلب اعتماد خانه ملت نشد، چندین گزینه را برای سرپرستی وزارت علوم به رئیس جمهور پیشنهاد کرده تا به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس هم معرفی شوند.
4 گزینه پیشنهادی میلی‌منفرد به روحانی/ توفیقی: سرپرست وزارت علوم شده‌ام
به گزارش خبرنگار سیاسی جهان، در بین تمامی افراد پیشنهاد شده به عنوان وزرای پیشنهادی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی، جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کمترین رای موافق(۱۰۵ رای) و بیشترین رای مخالف (۱۶۲ رای) را داشت و نتوانست اعتماد خانه ملت را کسب کند.

مهمترین دلیل عدم اعتماد مجلس به میلی منفرد، نقش آفرینی وی در فتنه 88 و پرهیز از سیاسی شدن وزارت علوم به عنوان موتور محرکه پیشرفت کشور بود.

اکنون خبر می رسد که او چندین گزینه را برای سرپرستی وزارت علوم به رئیس جمهور پیشنهاد کرده که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس هم معرفی شوند.

منابع مطلع از جعفر توفیقی، احمدی، معصومه ابتکار و مجتبی صدیقی به عنوان گزینه های پیشنهادی میلی منفرد به حسن روحانی نام می برند.

توفیقی، مسئول کارگروه آموزش عالی رئیس‌جمهور و وزیر علوم دولت اصلاحات بوده است. احمدی هم مانند توفیقی استاد دانشگاه تربیت مدرس است. او فرزند حجت الاسلام احمدی نماینده مجلس هفتم و رئیس سابق سمت است.

ابتکار نیز رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت خاتمی بود. صدیقی، پیشنهاد آخر میلی منفرد هم از اساتید دانشگاه امیرکبیر است.

توفیقی سرپرست شد

توفیقی عصر امروز و چند ساعت پس از انتشار خبر جهان نيوز، در در گفت‌وگو با فارس گفت: به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شده‌ام.

با توجه به عدم اعتماد نمایندگان مردم به میلی منفرد باید دید که اعتماد رئیس جمهور به گزینه پیشنهادی او با چه واکنشی از سوی مجلس همراه می شود، بویژه اینکه به نظر می رسد دیدگاه و عملکرد توفیقی هم تفاوت چندانی با میلی منفرد ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ریس جمهور اعتدال را رعایت کند وگرنه به سرنوشت اصلاح طلبان دچار میشود وخسر دنیا و الاخره خواهد شد
برخی سایت ها زدند که جواد اطاعت گزینه پیشنهادی اصلاح طلبان به روحانی ست.
جواد اطاعت نماینده مجلس ششم بود و گرچه سابقه حضور در فتنه را ندارد اما نمی تواند مناسب این سمت باشد.
محمدی
امیدوارم دکتر عارف وزیر علوم شود.
چرا رئیس جمهور سرپرست های این وزارت خانه ها را معرفی نمی کنند؟!!