پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

جمع کثیری از اساتید حمایتشان از میلی‌ منفرد را تکذیب کردند/انتقاد از "لیست جعلی"

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 305529
جمع زیادی از اساتید واحدهای مختلف دانشگاه آزاد حمایتشان از میلی‌منفرد را تکذیب و از انتشار "لیست جعلی" حمایت جمع زیادی از اساتید از وزیر پیشنهادی علوم انتقاد کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پیرو انتشار لیستی در برخی رسانه‌ها تحت عنوان لیست اساتید حامی جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، جمع کثیری از اساتیدی که نامشان در این لیست گنجانده شده است، حمایت خود از میلی منفرد را به شدت تکذیب کرده و اعلام کردند که بدون اطلاع آنان، نامشان در این لیست درج شده است. 
 
در همین زمینه احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: در لیستی که تحت عنوان حامیان میلی‌منفرد در برخی رسانه‌ها منتشر شده، نام 156 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز درج شده است، که پس از پرس و جو از این اعضای محترم علمی مشخص شد که آنان از این موضوع خبر نداشتند و حمایتشان از میلی‌منفرد کذب است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت که در حال پیگیری اقدامات قانونی در این باره است.
 
همچنین دکتر عطایی قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین که نامش در لیست اساتید حامی جعفر میلی‌منفرد مندرج شده است نیز به خبرگزاری تسنیم گفت که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته است.
 
علاوه بر این سهراب کردرستمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز در گفتگو با تسنیم گفت که من به هیچ عنوان از این نامه اطلاعی نداشتم و نمیدانم چگونه نام من در این لیست درج شده است.
 
یاسین سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: نام 7 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد شهرکرد در این لیست کذایی درج شده است که بنده با پرسش و جویی که از 7 عضو هیئت علمی دانشگاه داشتم، مشخص شد یک نفر از آنها به واحد کرمان منتقل شده و مابقی هم اعلام کردند که میلی‌منفرد را نمی‌شناسند و از وی حمایت نکرده‌اند.
 
عیسی ابراهیم زاده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اسامی اعضای هیئت علمی زاهدان که در لیست حامیان میلی‌منفرد مندرج شده، اعلام کرد که اسامی درج شده جعلی است و این افراد از موضوع اطلاعی نداشته‌اند.
 
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمیان رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل نیز اعلام کرد که در لیست منتشره توسط برخی رسانه‌ها به دروغ اعلام شده  که 39 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه از میلی منفرد حمایت کردند در حالی که این اعضای هیئت علمی تاکید می‌کنند که اصلا در جریان این موضوع نبوده اند و جالب اینجاست که حتی نام آقای فرزانه رئیس بسیج اساتید این دانشگاه هم در لیست موجود است که مواضع وی به طور کامل با مواضع میلی‌منفرد متفاوت است.
 
مظفری مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری نیز تاکید کرد: نام 16 عضو هیئت علمی این دانشگاه در لیست حامیان میلی‌منفرد به دروغ درج شده که با پرس و جوی ما از اعضا، هیچکدام اطلاعی نداشتند.
 
فیروزفر رئیس واحد زنجان نیز به تسنیم گفت تنها 2 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در لیست بودند که علیرضا رحمانی که در این لیست از وی تحت عنوان عضو هیئت علمی نام برده شده اصلا عضو هیئت علمی نیست بلکه کارمند دبیرخانه هیئت علمی است.
 
سهراب رسولی رئیس دانشگاه آزاد واحد ارومیه هم که نام خودش در لیست درج شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، به طور کلی از موضوع این نامه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت دکتر نجف پور که رئیس قبلی واحد بوده نیز در این لیست حضور دارد که وی و سایر اعضای هیئت علمی نیز اعلام کردند از موضوع اطلاعی نداشته اند.
 
ابوتراب علیرضایی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد تهران جنوب نیز گفت: نام بنده هم در لیست حامیان میلی‌منفرد آمده است در حالی که من به هیچ عنوان از ماهیت این نامه اطلاعی ندارم و اعتقادی به وزیرپیشنهادی ندارم که بخواهم نامه حمایت از وی را امضا کنم. 
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، خلیل غفاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز نیز در گفت‌وگویی با تسنیم با اشاره به انتشار نامه‌ای تحت عنوان نامه حمایت 2400 تن از اساتید دانشگاه‌های کشور از جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم در برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، تأکید کرد: پس از بررسی این لیست متوجه شدیم که نام 126 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد الیگودرز نیز در آن درج شده است که پس از پیگیری‌های لازم و پرس‌وجو از این اساتید مشخص شد که هیچ‌کدام از آنان در جریان موضوع نبوده‌اند و از درج نام خود در این لیست اطلاع نداشتند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز خاطرنشان کرد: بنده بلافاصله به آن رسانه‌ای که این لیست را منتشر کرده بود تماس گرفتم و گفتم: چون به‌دروغ اسامی هیئت علمی دانشگاه ما را درج کرده‌اید، اگر برندارید از شما شکایت می‌کنم چه آنکه اسامی درج‌شده از واحد الیگودرز کذب محض است.
 
غفاری افزود: پس از بحثهای بسیار با این خبرگزاری، بالاخره اعلام کردند که این لیست را دفتر آقای میلی منفرد برای آن‌ها ارسال کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *