شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۰

نظر میلی‌منفرد درباره فتنه ۷۸/ مجلس گفت: بهتر از این نمی‌شه

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 305418
جعفر میلی‌منفرد گفت: حادثه 18 تیر 78 واقعه تلخی بود و قلب بزرگان را به درد آورد که امیدوارم هرگز تکرار نشود.
نظر میلی‌منفرد درباره فتنه ۷۸/ مجلس گفت: بهتر از این نمی‌شه
به گزارش جهان، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با «نسیم» به تشریح مهمترین برنامه‌های خود برای مدیریت نظام آموزش عالی کشور پرداخت و به برخی سؤالات درباره رفتارهای سیاسی خود در سال‌های ۷۸ و ۸۸ نیز پاسخ داد؛ مهمترین محورهای این گفتگو به شرح زیر است:

-معتقدم منویات رهبری مبنی بر روشن کردن موتور جهاد علمی در دانشگاه‌ها، باید در دولت یازدهم پیگیری و دنبال شود.

-در بستر ارزش‌ها باید صد درصد دانشگاهیان در خدمت نظام باشند؛ تمام نیروهای دانشگاه باید در کنار هم باشند نه در تقابل با هم. همه تشکل‌های دانشجویی اعم از بسیج، کانون‌ها و انجمن‌ها باید "ید واحد" باشند.

-برنامه دارم که در دانشگاه‌ها، محیط فعال و پویا ایجاد کنم؛ محیط فعال، با نشاط و با اخلاق برای شتاب گرفتن در توسعه علمی لازم است؛ در این راه از هرگونه درگیری، تنش و هدر رفتن فرصت‌های دانشگاه جلوگیری می کنم.

- بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را به خود دانشگاه‌ها محول می‌کنم؛ معتقدم باید تمام فعالیت‌های دانشجویی را قانونمند کرده و ضوابط دست و پاگیر و نگاه تهدیدآمیز نسبت به دانشجویان رفع شود.

- از دیگر برنامه‌های اینجانب ایجاد محیط امن برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌هاست و سعی میکنم تا همه نیروهای داخل نظام، در کنار هم فعالیت کنند.

-ما از سال ۷۶ تا ۸۴ روند بازگشت نخبگان به داخل را بالا بردیم؛ مجدداً همین روند را ادامه خواهم داد.

-در حوزه آموزش عالی، گسترش کمی صورت گرفته است، گسترش کیفی را نیز دنبال خواهیم کرد؛ در این زمینه، به انجمن‌های علمی اصالت می‌دهم و از تصمیمات عجولانه هم پرهیز خواهم کرد.

-معتقدم در حوزه آموزش عالی باید ثبات داشته باشیم و نباید هر روز ضوابط را تغییر دهیم.

-هیچ دلبستگی به پست ندارم و بود و نبود وزارت هم برای من فرقی نمی‌کند؛ اگر موفق به کسب رأی اعتماد نشدم، به دانشگاه برمی‌گردم.

- تاکنون که به مجلس برنامه‌هایم را ارائه کرده‌ام، گفته‌اند "بهتر از این نمی‌شده است"؛ سابقه من روشن است و وابسته به حزب و دار و دسته‌ای هم نیستم.

-در تمام مدت کار اجرایی، به دیوان محسبات نرفتم و هیچ دستگاهی نیز به من تذکر نداده است؛ بهترین عملکرد را در دوره جبهه و جنگ داشتم.

-حادثه ۱۸ تیر ۷۸ واقعه تلخی بود و قلب بزرگان را به دردآورد که امیدوارم هرگز تکرار نشود؛ در تمام اسناد و مدارک، سندی وجود ندارد که موضعی گرفته باشم که التهاب ایجاد کرده باشد. پس از این هم، رویکرد اعتدال را در دانشگاه پیگیری می‌کنم.

-دوستان به غیر از "جدیت، قانونگرایی و نظم" چیزی از من ندیده‌اند؛ شرایط موجود را باید با آرامش حول محور منافع ملی، جلو ببریم.

-امیدوارم دانشگاهی بالنده و پرنشاط برای توسعه علمی کشور ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
درباره فتنه 88 که در اون نقش داشتند اظهار نظر نمی فرمایند؟
شاید چند سال گذشته یادشون رفته! اما ما یادمون نمیره و ان شاء الله نماینده ها هم .
احمد
Iran, Islamic Republic of
از نمايندگان مجلس و اصحاب رسانه مي‌خواهيم از ايشان بخواهيد درمورد تحصن در دانشگاه اميرکبير و صحنه‌گردانيشان توضيح دهند و اظهارنظر كنند.
همین که ایشان موضع خود را شفاف می کنند، خوب و مناسب است.
از طرف دیگر میلی منفرد سابقه عضویت در هیچ حزبی را ندارد که این خود نکته مثبتی محسوب می شود.
البته نمایندگان مجلس باید همچنان پیگیر مطالبات مردم از وزراء پیشنهادی باشند.
Russian Federation
هيچ موضع مشخصي نگرفته است و كاملا دو پهلو صحبت كرده است:

1- بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را به خود دانشگاه‌ها محول می‌کنم: اين يعني همان سياست اصلاحات كه گروه هاي آموزشي اجازه ورود يك عضو هيئات علمي حزب الهي را به دانشگاه نمي دادند.

2- معتقدم باید تمام فعالیت‌های دانشجویی را قانونمند کرده و ضوابط دست و پاگیر و نگاه تهدیدآمیز نسبت به دانشجویان رفع شود.: كدام ضوابط دست و پاگير و تهديد آميز؟

3-ایجاد محیط امن برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها؟ يعني چه؟

4- حادثه ۱۸ تیر ۷۸ واقعه تلخی بود و قلب بزرگان را به دردآورد؟ براي چه تلخ بود براي نظام يا براي فتنه گران؟ قلب بزرگان را به درد آورد، كدام بزرگان؟ آيا منظور اقدامات فتنه گران است و يا برخورد دستگاه هاي امنيتي قضايي و رئيس جمهور

- اين آدم واقعا سياسي است، اينقدر قشنگ حرف زده است، بدون اينكه كوچكترين عذرخواهي از حضور در فتنه 88 كند و بدون اينكه كمترين موضعي را در برابر قتنه گران بگيرد به گونه اي حرف زده كه نادانان احساس مي كنند وي عذرخواهي كرده است. تا ببينيم نمايندگان ما چقدر مي فهمند؟
اتفاق بدی بود که دل بزرگان را به درد آورد؟
این چه طرز توضیح دادنه؟...از چه جهت بد بود؟....حق چه کسی خورده شد آن وسط؟...این بزرگان کی هستند ؟.....این جواب چند پهلوی شما رفتارها ی شما را از اذهان پاک نمی کند دکتر عزیز که همدم و همسوی کامل با فتنه گران بودی
Iran, Islamic Republic of
جناب ميلي منفرد!
منتقدان كه با شما كينه وكدورت ندارند و دروغ نمي بندند به شما. حتما مشكل جدي داشته ايد كه صداي خيلي از دلسوزان را درآورده ايد. كاش بجاي رد صورت مسئله عذرخواهي ميكرديد در آنصورت اميدي بود.
Iran, Islamic Republic of
با حرفها و برنامه هاي قشنگ چيزي در نمي آيد. اول به گذشته و صلاحيت شما نگاه ميكنند. بعد تخصص و برنامه مطرح مي شود. شما آزمون پس داده ايد. بهتر است بدانيد دانشگاه نياز به آرامش دارد و با شما محقق نمي شود.
به عمل كار برآيد،
به سخنداني نيست
قدر مسلم هيچ ماست بندي نمي گه ماست من ترشه !! پس اين آقا هم نمي گويد كه من بد عمل كرده ام و همه چيز را خوب توصيف ميكند. فقط دانشجويان و اساتيدي كه ايشان را در فتنه ها ديده و دخيل ميدانند لابد مقصرند!!!
مجلس گول نخورد
اگر وزير شود ديگه افسوس و فايده اي نخواهد داشت
اينها حرف هاي كلي است جنس اين شخص فتنه گري و همراهي با اشوب طلبان است
حتی اگر روحانی می خواست یک وزیر اصلاح طلب برای این پست انتخاب کند، کسی مثل عارف را می بایست انتخاب می کرد که یک اصلاح طلب میانه روست.