پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

آخوندی تجربه حمل‌و‌نقلی ندارد

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۴۳
کد مطلب: 305113
نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تجربه چندانی در بخش حمل و نقل ندارد، به دستور کار قرار گرفتن انتزاع این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: بیم آن است که باز هم حمل و نقل در حاشیه قرار گیرد.
به گزارش جهان، جعفر قادری در گفت‌وگو با فارس درباره انتخاب عباس آخوندی به عنوان گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: سابقه کاری آخوندی کلاً در بخش مسکن بوده و وی در حوزه حمل و نقل سابقه کاری ندارد.
 
قادری درباره جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با وزرای پیشنهادی دولت یازدهم تصریح کرد: در این جلسه تعدادی از وزرای پیشنهادی به بیان نقطه‌نظرات و برنامه‌های خود پرداختند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.
 
وی با بیان اینکه آخوندی هنوز به کمیسیون برنامه و بودجه نیامده است، گفت: با توجه که وی سابقه کاری در حوزه حمل و نقل ندارد، باز بیم آن می‌رود که نظیر دولت قبلی، در وزارت راه و شهرسازی به مسکن توجه زیاد شده و حمل و نقل مورد بی‌مهری قرار گیرد و منزوی شود.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: حتماً باید این دو وزارتخانه از یکدیگر تفکیک شوند و این نگرانی وجود دارد که همان آش و کاسه در در بخش مسکن و حمل و نقل داشته باشیم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتزاع وزارت راه و شهرسازی در دستور کار مجلس قرار گرفته اضافه کرد: عباس آخوندی هنوز موضع خاصی برای تفکیک و یا عدم تفکیک وزارت راه و شهرسازی ندارد اما این دو وزارتخانه باید از هم تفکیک شوند چون بخش حمل و نقل بسیار خاص و ویژه است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند ادغام وزارت راه و مسکن رضایت ندارند، تأکید کرد: تفکیک وزارت راه و شهرسازی ایده درستی است زیرا اولین بخش توسعه کشور، آبادانی راه‌ها و جاده‌ها است و برای موفقیت در توسعه اقتصادی و تولید ملی نیازمند توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها هستیم.
 
این نماینده مجلس افزود: در دولت قبلی، وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه ‌مسکن مهر‌ تبدیل شده و اغلب فعالیت‌های مربوط به بخش راه‌آهن و راه‌سازی کمتر از مسکن مورد توجه قرار گرفته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *