کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خشم نتانیاهو از مواضع رئیس جمهور جدید ایران

روحانی لبخند می‌زند و اورانیوم غنی می‌کند

جروزالم پست , 18 مرداد 1392 ساعت 10:59

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از افزایش امیدها برای حل و فصل مسالمت آمیز برنامه هسته ای کشورمان به شدت عصبانی است مدعی شد: هنگامی‌که همه سرگرم مذاکره با روحانی هستند او سرگرم غنی سازی اورانیوم است.


به‌گزارش جهان به نقل از تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تاکتیک رئیس جمهور جدید ایران تاکید بر مذاکره و همزمان غنی سازی اورانیوم است.

نتانیاهو که در هنگام بازدید از یک پایگاه نظامی صحبت می‌کرد مدعی شد از دو ماه پیش تاکنون ایران 7 هزار سانتریفوژ جدید نصب کرده که این امر نشان می‌دهد روحانی نیز فرقی با دیگر مقامات ایران ندارد.

نتانیاهو مدعی شد نصب سانتریفوژهای جدید از جمله یک هزار سانتریفوژ پیشرفته حاکی از آن است که ایران جهت گیری خود را تغییری صورت نگرفته است.

وی افزود:« من می‌دانم برخی به رویس جمهور جدید ایران امید بسته‌اند. او می‌داند چگونه از این شرایط بهره برداری کند. روحانی بر مذاکرات بیشتر تاکید کرد.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از افزایش امیدها برای حل و فصل مسالمت آمیز برنامه هسته ای کشورمان به شدت عصبانی شده است مدعی شد:« البته روحانی خواستار مذاکره بیشتر است. او فقط مذاکره می‌خواهد و مذاکره... و هنگامی که همه سرگرم صحبت با او هستند روحانی سرگرم غنی سازی اورانیوم است. رئیس جمهور جدید ایران گفت این استراتژی اوست. روحانی گفت: من صحبت می‌کنم، لبخند می زنم و اورانیوم هم غنی می‌کنم.»

از سوی دیگر  این روزنامه صهیونیستی با لحنی تهدید آمیز مدعی شد اگر رئیس جمهور جدید ایران به طور جدی برای حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای متعهد باشد، چند ماهی بیشتر فرصت ندارد و بعد از آن باید منتظر تحریم‌های سنگین آمریکا باشد.

به گزارش جروزالم پست حل و فصل برنامه هسته ای ایران تا چندی قبل به کندی پیش می رفت، اما طی چند هفته اخیر شاهد چند تحرک جدی بخصوص تصویب طرح تحریم های جدید در کنگره و نامه 76 تن از سناتورها به اوباما در حمایت از افزایش فشار بر تهران بودیم.

این روزنامه ادامه داد: پیروزی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور و تاکید وی بر جدی‌بودن نسبت به حل و فصل صلح آمیز و سریع موضوع هسته‌ای این روند را تسریع کرد. غرب در انتظار انتخاب تیم مذاکراتی جدید ایران است و در این بین سانتریفوژهای ایران همچنان سریع تر از همیشه در حال چرخش هستند.

همچنین الیوت انگل از اعضای دموکرات کنگره در مصاحبه با این نشریه صهیونیستی اعلام کرد:« اگر ایران به دنبال تغییر سیاست خود است، دو-سه ماه آینده را فرصت دارند. پس از آن ما در سنا جلسه ای خواهیم داشت و بالاخره لایحه به میز اوباما خواهد رسید.»


کد مطلب: 305020

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/305020/روحانی-لبخند-می-زند-اورانیوم-غنی-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com