شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 Jun 2024
 
۳۴
۶۷
بازگشت احمدی‌نژاد به خانه نارمک با پرده کاغذ روزنامه‌ای

آقای احمدی‌نژاد یک واحد آپارتمانت را به ما می فروشی؟!

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 303963
بر خلاف برخی خبرسازی‌ها درباره ماندن احمدی‌نژاد در پاستور، او روز گذشته در سکوت خبری و در حالی به نارمک بازگشت که خانه‌‌اش هنوز کاملاً برای سکونت مهیا نبود و گواه آن روزنامه‌هایی بود که جای پرده‌های خانه را گرفته بودند.
آقای احمدی‌نژاد یک واحد آپارتمانت را به ما می فروشی؟!
به گزارش جهان به نقل از فارس، دیروز، محمود احمدی‌نژاد، ششمین رئیس جمهور ایران، از پاستور رفت؛ پاستوری که وی آن را بر کاخ نیاوران - محلی که رؤسای جمهور در آن استقرار می‌یافتند و دیدارهای خارجی و برنامه‌های داخلی خود را از آنجا طراحی و برای مملکت سیاست‌گذاری می‌کردند - ترجیح داد. پاستوری که برخی رسانه‌ها از کوچ نکردن وی از آن خبر داده بودند و حتی با تیتر درشت نوشتند که «احمدی‌نژاد در پاستور می ماند».

اما احمدی‌نژاد واقعا به نارمک رفت؛ نارمکی که رئیس‌ جمهور سابق کشورمان قبل از تصدی پست ریاست جمهوری در آن محل زندگی می‌کرد. محله‌ای که مردمانش با دیدن احمدی‌نژاد بعد از هشت سال، جز سلام و صلوات چیزی نگفتند. نه شعار سیاسی دادند، نه کف زدند، نه هورا کشیدند و نه پای‌کوبی کردند.

بعد از ساعتی انتظار، نارمکی‌ها مردی از جنس
شاید نارمکی ها خواستند به احمدی‌نژاد بگویند ما هنوز سلوک مردمی شما را به یاد داریم؛ تعارف احمدی‌نژاد با مردم محله‌اش هم خالی از پند نبود: «من می‌خواهم شما را به داخل منزل دعوت کنم اما وسایل خانه هنوز چیده نشده است»؛
خود را در آغوش می‌گرفتند، اسپند دود و برای دفع بلا احشام قربانی کردند. بعضا اشک ریختند. شاید اشک شوق و خرسندی از بازگشت یک «بچه محل»؛ اصطلاحی که یک نوجوان با دیدن خودروی احمدی‌نژاد به‌کار برد.

نارمک؛ محله‌ای که هیچ تفاوتی با بقیه نقاط تهران ندارد. نه غل و زنجیر بر سر کوچه منتهی به منزل احمدی‌نژاد وجود دارد و نه سربازان و حفاظت‌های آنچنانی. بازگشت احمدی‌نژاد بسیار ساده، مردمی و دوست‌داشتنی صورت گرفت. شاید تأکید و خواست رئیس جمهور سابق دلیل اصلی آن بود.

نه صاحبان قدرت و ثروت آنجا بودند، نه از زر و زور خبر بود، نه افرادی با تیپ‌های خاص با آخرین مد‌های مو و لباس شیک مشاهده شدند و نه از فعالان تشکل‌ها و احزاب سیاسی خبری بود.

جوانان، مردان و زنانی ساده که از عمق وجود خود به احمدی‌نژاد علاقه داشتند نه بخاطر مطالبات و درخواست‌هایشان. اما نامه دادن به احمدی‌نژاد حتی تا ورود او به منزلش ادامه داشت تا بر آمار ۳۸ میلیون نامه مردمی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری یک عدد دیگر بیافزاید.

احمدی‌نژاد سعی کرد با همه اهل محل که ساعتی منتظر بازگشت وی بودند احوالپرسی کند. ابراز احساسات مردم، خود دیدنی بود. از تلاش آن پیرمرد ۷۰ ساله که می‌خواست دست رئیس ‌جمهور سابق را ببوسد اما احمدی‌نژاد با بوسه بر به پیشانی‌اش وی را بدرقه کرد، گرفته تا آن
«مردم هر چه شما را زیارت و با شما صحبت کنند، سیر نمی‌شوند»، «مردم شش ماه دیگر قدر شما را خواهند دانست»، «آقای احمدی‌نژاد یک واحد آپارتمانت را به ما می فروشی؟» از دیگر حرفِ دل‌ها و خوش و بش های نارمکی‌ها با احمدی‌نژاد بود.
نوجوان ۱۶ ساله ی هشت سال پیش که امروز ۲۴ ساله بود و خطاب به احمدی‌نژاد گفت «دکتر! هشت سال پیش که از اینجا می‌رفتی موهات سفید نبود اما چه شد که محاسنت هم سفید شده است؟».

«مردم هر چه شما را زیارت و با شما صحبت کنند، سیر نمی‌شوند»، «مردم شش ماه دیگر قدر شما را خواهند دانست»، «آقای احمدی‌نژاد یک واحد آپارتمانت را به ما می فروشی؟» از دیگر حرفِ دل‌ها و خوش و بش های نارمکی‌ها با احمدی‌نژاد بود.

در سر کوچه، تنها یک پارچه‌نوشته برافراشته بود که روی آن حک شده بود: «رئیس جمهور محترم، محبوب، مظلوم و مردمی ایران از زحمات بی شائبه جنابعالی در دوره هشت ساله ریاست جمهوریتان صمیمانه قدردانی و تشکر می نماییم».

اما برای اولین بار در تاریخ ایران بود که فردی از مسند ریاست جمهوری با آن همه اختیارات و قدرت، به محله قدیمی‌اش باز می گشت؛ برای اولین بار بود که از پیر و جوان، مرد و زن، کودک و خردسال بی هیچ مزاحمتی خود را به رئیس جمهور می رساندند. مزاح و بگو بخند ۲ طرفه بود. رئیس جمهور آنهایی را که از قبل می شناخت و هنوز به خاطر می آورد با اسم صدا می کرد و آنجا هم که در سایه مشغله کاری هشت ساله آقای رئیس جمهور، حافظه‌اش یاری نمی کرد، ایما و اشاره‌ای راهگشا بود.

شاید نارمکی ها خواستند به احمدی‌نژاد بگویند ما هنوز سلوک مردمی شما را به یاد داریم؛ تعارف احمدی‌نژاد
وقتی سرت را بلند می‌کردی و نگاهت به طبقات دیگر این ساختمان چهار طبقه می‌افتاد و نظاره‌گر چند تکه روزنامه یا یک ملحفه ساده که آن‌هم نه به صورت ماهرانه بلکه خیلی ساده به عنوان پرده روی شیشه‌ پنجره‌های ساختمان نصب شده بود. اولین سوال این بود که راستی پرده خانه احمدی‌نژاد بعد از هشت سال ریاست جمهوری چند صفحه روزنامه است؟
با مردم محله‌اش هم خالی از پند نبود:

«من می‌خواهم شما را به داخل منزل دعوت کنم اما وسایل خانه هنوز چیده نشده است»؛ جمله‌ای که ذهن انسان را از تصورات خیالی برای خانه آنچنانی، امکانات زیاد، مبلمان مدرن و مجلل رئیس جمهور سابق می زداید.

نیاز نبود به داخل ساختمان بروی تا از نزدیک صحت اظهارات احمدی‌نژاد را در یابی. به راستی که «رنگ رخسار خبر می دهد از سر درون». بیرون ساختمان، خود گواهی بر این اظهارات احمدی‌نژاد بود. وقتی سرت را بلند می‌کردی و نگاهت به طبقات دیگر این ساختمان چهار طبقه می‌افتاد و نظاره‌گر چند تکه روزنامه یا یک ملحفه ساده که آن‌هم نه به صورت ماهرانه بلکه خیلی ساده به عنوان پرده روی شیشه‌ پنجره‌های ساختمان نصب شده بود. اولین سوال این بود که راستی پرده خانه احمدی‌نژاد بعد از هشت سال ریاست جمهوری چند صفحه روزنامه است؟ و رئیس جمهور مملکت به این خانه برگشته است؟

اما در بدرقه احمدی‌نژاد خیلی‌ها نبودند؛ حتی جای خبرنگاران و عکاسان که برای حضور در برنامه‌های رئیس‌ جمهور سر و دست می‌شکستند هم خالی بود. جز تصویربرداری از صداوسیما که بدون خبرنگار همراهش و به قول خودش به عشق احمدی‌نژاد آمده بود نه برای ماموریت و جز عکاس و خبرنگار فارس هر چه در لابه‌لای جمعیت می‌گشتی کسی را پیدا نمی‌کردی.

برای احمدی‌نژاد حتی ثبت آن لحظات تاریخی هم مظلوم واقع شد. غیر از چند مقام مسئول نهاد ریاست جمهوری، کسی به نارمک نیامد اما برای احمدی‌نژاد همین کافی بود که سربازی به خاطر عشق و علاقه‌اش به یک خدمت‌گزار خود را از پاستور به نارمک رساند.
یوسف اسدی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا با اوست نگران عدم حضور خبرنگاران ومقامات نباشید!!
خدا با مردم است. برای همین هم تنها بعد از 8 سال علی رغم تمام ظاهر سازی ها و مردم فریبی ها دست همه برای مردم رو شد. یا علی مدد
بگذارید کمی زمان بگذره. با این عقب گردی که دولت یازدهم به وزرای پیشین داشته دور نیست که نظرتون عوض بشه... اندکی صبر...هنوز برای قضاوت خیلی زوده
جعفر
احمدی نژادمردمی ترین .پرکارترین.انقلابی ترین .پاک ترین. مظلو ترین شجاع ترین وولایی ترین ریس جمهور ایران وجاودانه تاریخ ایران.
HOSEIN
از جهان نيوز بعيد بود بعد از اين همه فرافكني عليه احمدي نژاد
اشتباهی مثبت دادم
خنده های این روزهای عوامل فتنه گران و سرمایه داران حکایت از رنجهای بیشمار تو در این 8 سال است دکتر احمدی نژاد به خاطر تمام تلاشهایت از شما متشکریم و تا ابد دوستت داریم
بس کنید بابا
مروه
احمدی نژاد عاقلترین,عالمترین,شجاعترین ,پاکترین,نجیب ترین,مظلوم ترین,خدوم ترین,محبوب ترین,موفق ترین وبهترین بود.
ای کاش این مطالب را قبل از پایان ریاست جمهوری اش می نوشتید
چه عجب یه خبر جانبدارانه از احمدی نژاد زدی!!!!!
United States
اندكي صبر سحر نزديك است
زهرا محمدی
Iran, Islamic Republic of
اسباب خجالت واسه ی جهان نیوز و امثال جهان که 8 سال فقط کوبیدند این بنده خدا و دولتش رو.
امان از روزی که همه در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهیم بود.
یوسف جان احساساتی شدی برادر
ما که در عصر این اقا صرفا بهخاطر صداقت راستی و نیز وفاداری راستین به ارمانهای نظاممون توسط مدیران این اقا بیچاره شدیم
اقای یوسف خاان احساساتی شدی برادر !!!
عبدالله
احمدی نژاد در قلب هاست سال 96 خواهید دید
از ایشان جز این توقع نمی رفت
خوی کاخ نشینی نداشتند و دوباره با مردم کوخ نشین هم تراز شدند
مبارک محله نارمک باشد ما که از دستش زله شدیم
خسته نباشی دکتر عزیز
دوستت داریم
سینا
Iran, Islamic Republic of
سال 96 یا 1400 سلامی دوباره به این ابر مرد خواهیم داد
آقای احمدی نژاد از اینکه قدرت را ندانستیم ما را ببخشید!!
محمود بیچاره کردی مردم رو این زمین نارمک زمان ابتدای دولتت چقدر قیمت داشت حالا چقدر ؟
خدا حفظش کنه من یک بار زمانی که ایشان شهردار بدر در خیابان منتهی به حرم رضوی ایشان را از نزدیک زیارت کردم برخورد ساده و صمیمی ایشان من را به شک انداخت که نکند سابقه آشنایی با من دارد . در راهپیمایی 22 بهمن یکبار با کرباسچی شهردار وقت روبرو شدم به گونه ای متکبرانه و از بالا به پایین به مردم نگاه میکرد که آدم مشمئز میشد . این فرق اساسی نگاه و تفکر احمدی نژاد و دیگران است
محمد
Iran, Islamic Republic of
این خصلت همه دولتمردان قبل از دولت نهم ودهم است.ر دولت یازدهم هم شاهد این برخوردها خواهیم بود
احمد مطهری
احمدی نژاد مرد بزرگی بود و هست و خواهد بود حالا چرا بعضیها چشمشان دارد در مباید که او خانه اش را باسازی کرده نمیدانم الان آبدارچی های خیلی ادارات اینکار را میکنند چون حرفی برای غیبت و تهمت به احمدی ندارند این چیزها را میگویند درود بر او و پدر و مادرش
البته یادتون باشه شما به جای پرداختن به برخی موضوعات اسای گاهی دکتر رو هم می نواختید و غفلت داشتید اصولگرایان با غفلت دولت رو به افرادی سپردند که 30 سال کشور دستشون بود دولت هزار صاحب
ما پیرو احمدی نژادیم
سادات
آقای دکتر احمدی نژاد ، به خاطر همه زحماتی که برای ایران اسلامی کشیدید ممنون من هرگز از رایی که در دودوره به شما دادم پشمان نیستم .خسته نباشید و اجرکم عندالله.
Iran, Islamic Republic of
خداوند خیرش دهد
به خدمتش اجر مضاعف و کوتاهی هایش را ببخشاید
من به ایشان نمره 17 می دهم
هرچه بود از خاتمی که بهتر بود
رضا
دکتر روحانی هم مهمانانش رو دعوت کرده کاخ سعدآباد
به والله انسان گریش می گیره وقتی چنین رئیس جمهوری دورش تموم میشه.
من که بغز کردم و دلم می خواست احمدی نژاد همیشه رئیس جمهور می موند.
رسول
Russian Federation
واقعا عاشقتم احمدی نژاد
درود بر احمدی
ايراني
سلام به راستي که آقاي احمدي نژاد در مدت رياست جمهوري خود زحمات فراواني. کشيدند که در حافظه ملت خواهد ماند من به. سهم خودم از ايشان ممنونم
جواد
باز هم خدا به شما خیر دهد که این مطلب را نوشته اید
مرد بود مرد!!!
خدا قوت رئیس جمهور مظلوم و دوست داشتنی!!
دیگه به هیچ رئیس جمهوری اندازه شما فشار نخواهند آورد
شما از جنس آنها نبودی!!!
مردم
خدا را شكر كه روحاني امد
خدارا هزارمرتبه شكر وانشاالله كه موفق باشد وكشور ايران را به اعتلا برساند
الهي امين
Iran, Islamic Republic of
انشالله دکتر با رفع خطاهایش و ضعفهایش به صلابت به صحنه حدمتگزاری در قامت ریاست جمهوری باز خواهند گشت
محسن
Iran, Islamic Republic of
همه انسانها خوبی دارند و بدی هم ! اما کسی که خوبیهایش بر بدیهایش بچربد انسان صالح و درست نام میگیرد . آقای احمدی نژاد هم انسان خوبی است و آیندگان هم از او به نیکی یاد خواهند کرد . خدا پدرش را بیامرزد که واقعا اهل خورد و خوراک نبود !
دوستش داریم
ali
Iran, Islamic Republic of
جهان کار خوبی کردی اینو گذاشتی واقعا شش ماه دیگه قدر احمدی نژاد رو میفهمن
جهان عزیز این اواخر تو هم جو گیر شدی وکم لطفی کردی در حق بهترین رییس جمهوری که تا حالا داشتیم.
رحمان
جهان واقعا جالب بود،
خداییش یک قالب کوچیک از احمدی نژاد بود.
خداییش کسی میتونه ادعا کنه که دوباره، مدیر یا مسئولی مثل اون میاد؛ رییس جمهور که سهله.

کاشکی اون موقع که رییس بودم یه بار از این جهت بهش نگاه می کردید
زرندی
حتی دشمنان دکتر هم دردل آرزو میکنند که ایکاش مثل او بودند
United States
خیلی چیزهای دیگر هم برای اولین بار رخ داد...
علیرضا دایی
Norway
خیلی زیبا بود
این یعنی با افتخار هشت سال مردی از جنس مردم رئیس جمهور بود. شاید همه ی آن هیاهوهای دور و برش جمع شود اما احمدی نژاد همیشه در قلب ما زنده است.
ایرانی
احمدی نژاد هم مانند امیرکبیرها ،مالک اشترها، مختارها ،مدرس ها، رجایی هاودیگر ستارگان درخشان تاریخ مظلومانه ولی پر از انرژی و ثمر برای فداکاری ونورافشانی در تاریخ زندگی کرد و رفت .
اگر این نوع رفتن مظلومانه برای این بزرگ مرد رقم نمی خورد و نبود، می بایست شک کرد. چرا که همواره سنت تاریخ و رفتار آن بابزرگ مردان و ستارگان همین گونه بوده و خواهد بود.
احمدی نژاد همچون ستاره ای درخشان در ذهن تاریخ و دل آزاد اندیشان جاوید خواهد ماند
Portugal
این چیزهایی که فرمودین در مورد احمدی نژاد بود !!؟
amir
chi migi amoooooo , halet khob nista
دستش درد نکند بسی زحمت کشید اگر چه که .... بگذریم دست مریزاد حاج محمود
دبیر جاد
Iran, Islamic Republic of
شما ها هم همه شخسیت سیاسیتون رو مدیون دولت نهم و دهم هستید.
اگه ادعایی دارید الان مرد باشید و از ارزش های احمدی نژاد بگید.
برگردبد 84 و همون ارزشها رو بگید.
یادتون باشه شما مدیون این جریان هستید.این جریان(البته نه خود احمدی نژاد)
دبیر جاد
Iran, Islamic Republic of
دلم نیمد:مدیون خودش هم هستیم
بالاخره روزی خواهد رسید که قدر این جور آدمهای بی شیله پیله ومردمی معلوم شود. به امید آن روز..
خیلی دور نیست...
United Kingdom
مردي بي تكلف،ساده و از جنس مردم؛او هم انسانيست چون ديگران و جايزالخطاء اما بسيار تلاشگر و دلسوز.شايد بعدها بشناسيمش.دلم برايش تنگ شده است!
United Kingdom
ما كه سر از كار جهان در نياورديم.يه دفعه 180 درجه چرخش چه معنايي دارد{1- حمايت سفت سخت.2- تقابل سفت و سخت.3- و اكنون دلسوزي و...پس از آن همه جفا!!!!!!!!!!
Canada
دقیقاً به خاطر همین تفاوتهای احمدی نژاد با صاحبان زر و زور است که به هر قیمتی شده "احمدی نژاد نباید تکرار شود".
تاریخ برای همیشه در سینه خود ثبت خواهد کرد که احمدی نژاد نماد استقامت ملت ایران بود.
United States
جهان نیوز مریض با این تیترت
علی
مردی ازجنس مردم-مظلومانه آمد.مظلومانه خدمت کردومظلومانه رفت.ولی تاابددرقلب محرومان ومستضعفان ماند.
یک نفر
بهاری بود و بگذشت,دل همه برایت تنگ می شود.هیچ کس احمدی نژاد نمی شود.
رسول رضایی
ای کاش تو کاخ میرفت و تو کاخ زندگی میکرد اما تلاش میکرد تا مردم سرزمینش دقدغه مسکن نداشته باشن
خیلی تلاش کرد و وظایف دولتهای قبلش رو هم انجام داد
maryam
Iran, Islamic Republic of
کاش در همین محله این هشت سال مانده بود شاید وضعمان بهتر بود
عمار
Iran, Islamic Republic of
باسلام
ای کاش دچار حاشیه نمی شد، ای کاش حاشیه براش درست نمی کردن! خیلی زحمت کشید، بعدها قدرش رو می فهمیم. ان شاء الله سلامت باشه و دعای خیر مردم بدرقه راهش.
خب از فردا ایشان میتوانند از مغازه ها و میوه فروشی های محله شان قیمت واقعی گوجه فرنگی و سایر اجناس را بپرسند.
محمود
United States
ایشان مگه کجا بودن که بچه محل هاشون ایشان را 8سال ندیده بودن؟ خونه کی زندگی میکردن این مدت که حالا باید اتاقشان را بچینند؟
فرشته
خوب پاستور زندگی می کرد دیگه بنده خدا!!!!!!!!! یعنی مشخص نیست؟؟؟؟؟؟؟
علی
خسته نباشی حاج محمود....
خیلی دوست داریم...
تا یه عمر مدیونتیم