جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
محمد دهقان:

اتفاقات مصر و تونس مقدمه بیداری دیگر

به رسمیت شناختن اسرائیل آغاز انحراف انقلاب ها
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 303674
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر رهبران انقلاب های منطقه اسرائیل را به رسمیت بشناسند آغاز انحراف و فروپاشی آن انقلاب خواهد بود گفت: اتفاقات مصر و تونس زمینه بیداری دیگری را بوجود آورده این دو ملت با عبرت گرفتن از وضعیت موجود میتوانند زمینه بیداری بیشتری را در منطقه ایجاد کنند.
به گزارش جهان، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با مهر، با اشاره به اوضاع کشور های مصر، تونس و اوضاع منطقه گفت: آنچه در منطقه در حال اتفاق افتادن است قطعا بدون برنامه ریزی آمریکا نیست. اگر چه آمریکا عقب ایستاده و مواضع روشن و آشکاری در این خصوص نمیگیرد اما اتفاقات کشور های مصر، تونس، ترکیه و سایر کشور ها با دست آشکار و پنهان آمریکا انجام می شود.

وی گفت: آمریکایی ها با پدید آمدن موج بیداری اسلامی در خصوص رژیم صهیونیستی احساس خطر کردند چرا که اسرائیل خط قرمز انها است و انقلاب مصر نیز خطر بزرگی برای این رژیم به حساب می آید.

دهقان با بیان اینکه روی کار آمدن یک جریان اسلامی در تونس این خطر را برای این رژِیم بیشتر خواهد کرد گفت: هر جریان اسلامی که در منطقه به پیروزی رسید زنگ خطری را برای آمریکا و اسرائیل به صدا درآورده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب مصر آمریکا برای مدت ها سردرگم بود اما در طول این یک سال توانست خود را پیدا کند، از سویی حماقت برخی جریان های سلفی و به نوعی وابستگی با واسطه آنها به آمریکا باعت شد تا در راستای اهداف آمریکا جنایت هایی را مرتکب شوند. در این بین رفتار مرسی و اخوان المسلمین، وادادگی آنها مقابل آمریکا و اسرائیل و کرنش آنها مقابل جریان سلفی زمینه فروپاشی دولت اخوان را در مصر فراهم کرد.

دهقان با اشاره به اینکه اتفاقی که در مصر افتاده است قطعا به نفع آمریکا و اسرائیل است گفت : آمریکایی ها موفق شدند تا مردم مصر را مقابل هم و ارتش این کشور رانیز مقابل ملت قرار دهند و همین کار زمینه از بین رفتن انرژی ملت مصر را فراهم کرده که بهترین وضعیت برای رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه افزود: امروز آمریکایی ها مشابه رفتار خود در مصر را در تونس دنبال می کنند و با ترور دو نفر از شخصیت های مخالف رژیم راشد الغنوشی در این کشور زمینه اردوکشی خیابانی ملت را فراهم میکنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها می دانند چه کاری می کنند اما برخی نیروهای انقلابی در مصر و تونس نمی دانند چه می کنند گفت: برخی از این گروه ها گرفتار تعصبات جریانی و گروهی شدند و منافع بلند مدت مصر و برخی کشورها را مورد توجه قرار نمی دهند.

دهقان بااشاره به اینکه جریان های اسلامی در مصر باید هوشمندانه این وضعیت را مدیریت کنند و الا اتفاقات بدتری در این کشور رخ خواهد داد تاکید کرد: تنها راه نجات مصر این است که اخوان المسلمین ابتدا آرامش را به این کشور برگرداند و سپس پرچم ضد آمریکایی را بلند کند تا از این طریق ملت مصر را به سمت خود جذب کنند.

وی با اشاره به جمله ای از مقام معظمر رهبری در خصوص انقلاب های منطقه که فرمودند: «انحراف این انقلاب ها زمانی است که درمقابل اسرائیل کوتاه بیایند» گفت: بعد از هر انقلابی که در منطقه اتفاق افتاد اگر رهبران آنها اسرائیل را به رسمیت بشناسند آغاز انحراف و فروپاشی آن انقلاب خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: انقلاب مصر زمانی ضربه خورد و محمد مرسی سرنگون شد که به اسرائیل نامه محبت آمیز نوشت و حتی یک موضع گیری در مقابل آنها نداشت.

دهقان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیازی به دخالت در انقلاب های مصر و تونس ندارد گفت: این کشور های مصر و تونس هستند که باید از تجربه انقلاب ایران در مواجه با دشمن های خود درس بگیرند.

وی تاکید کرد: امیدواریم جریان اسلام گرا در منطقه با درایت نقشه پیچیده آمریکا را بفهمند چرا که این رخ داد ها خود زمینه بیداری دیگری را بوجود آورده و ملت مصر و تونس با عبرت گرفتن از وضعیت موجود زمینه بیداری بیشتری را در منطقه ایجاد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *