پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳

آخرین خبر از ترکیب کابینه حسن روحانی

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 303112
طبق آخرین اخبار موثق، میلی منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، ولی‌الله سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی و مرتضی بانک به عنوان معاونت اجرایی دولت یازدهم معرفی و منصوب خواهند شد.
به گزارش جهان، یک منبع مطلع نزدیک به حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگو با تسنیم، آخرین وضعیت کابینه پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی را به شرح ذیل اعلام کرد.

به گفته این منبع آگاه، برخلاف برخی اخبار مبنی بر قطعی شدن رضا مکنون به عنوان گزینه وزارت علوم، جعفر میلی‌منفرد که در دوران وزارت علوم جعفر توفیقی در دولت اصلاحات، به عنوان قائم مقام این وزارت خانه ایفای نقش می‌کرد، به عنوان گزینه اصلی وزارت علوم دولت یازدهم مطرح است.

همچنین مرتضی بانک، گزینه اصلی معاونت اجرایی حسن روحانی است.

همچنین این منبع مطلع از ولی‌الله سیف به عنوان گزینه اصلی ریاست بانک مرکزی در دولت حسن روحانی نام برد.

وی تاکید کرد که اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول نهایی شده است.

این منبع مطلع همچنین تاکید کرد: حجت‌الاسلام علوی و شفیعی به عنوان گزینه‌های اصلی وزارت اطلاع مطرح هستند ضمن اینکه نام علوی برای وزارت کشور نیز مطرح است. به گفته وی حجت‌الاسلام قمی دیگر به عنوان گزینه‌های وزارت اطلاعات چندان مطرح نیست.

این منبع نزدیک به حسن روحانی گفت که تکلیف وزارت کشور هنوز مشخص نشده و گزینه‌های مختلفی برای این وزارتخانه مطرح هستند که رحمانی فضلی از جمله آنهاست.

این منبع مطلع تاکید کرد که محمدباقر نوبخت به عنوان معاون برنامه‌ریزی کابینه یازدهم، چیت‌چیان به عنوان گزینه اصلی وزارت نیرو، حسین دهقان گزینه نهایی وزارت دفاع،  زنگنه برای وزارت نفت، محمود حجتی برای وزارت جهاد کشاورزی، طیب نیا برای وزارت اقتصاد، ظریف برای وزارت خارجه، آخوندی برای وزارت مسکن، فیروزآبادی برای وزارت ارتباطات، علی جنتی برای وزارت ارشاد،محمد علی نجفی برای وزارت آموزش و پرورش، سلطانی‌فر برای وزارت ورزش، علی ربیعی برای وزارت کار و سیدحسن قاضی زاده برای وزارت بهداشت تقریباً نهایی شده‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد همین افراد به مجلس معرفی خواهند شد.

به گفته وی، نهاوندیان نیز به عنوان دستیار ارشد و رئیس دفتر حسن روحانی ایفای نقش خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *