سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مرد 78 ساله رکورد دار ختم قرآن+تصاویر

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 301699
برادر شهیدی که اینک 78 ساله دارد آنقدر قرآن را ختم کرده که شمارش ختم قرآن را از یاد برده و هر 4روز الی 5 روز یک بار قرآن را با معنی ختم می کند وصبحش را با قرآن شروع می کند.
 به گزارش جهان به نقل از ابنا: ماه رمضان را بهار قرآن گویند و از معصوم است که هرکس یک آیه دراین ماه تلاوت کند معادل ختم قرآن در دیگر ماه ها است و به همین دلیل بسیاری از مسلمانان سعی می کنند هر روز قرآن را ختم کنند و یا حداقل روزی یک جزء از کلام الله مجید را ترتیل خوانی نمایند.
 
اما آقای علیداد حیدری فرد در سن 78 سالگی هر 4 روز یک بار قرآن را با معنی ختم می کند. او چند سالی است که دیگر گوش هایش خوب نمی شنود. این جوان دل در گفتگویی از قرآن برای جوانان امروز می گوید.
 
حیدری با اشاره به اینکه قرآن در آخرت هم شفاعت می کنند و هم شکایت می گوید: شفاعت می کند اگر با دقت بخوانیم و به دستوراتش عمل کنیم شکایت می کند اگر گوش به دستوراتش نکنیم و به دستوراتش عمل نکنیم و بیان داشت خدا به انسان ستم نمی کند این مردم هستند که به خودشان ستم می کنند.
 
 
 
حیدری درباره اینکه قرآن را از که آموخته است اظهار می دارد: از مرحوم ملا نورالله حسین خوانی در مکتب خانه گنجان قرآن خواندن را یاد گرفتم واول سوره حمد و کوثر. حجیمی یاد می دادند و تا حجیمی نمی خواندید یاد نمی گرفتید ولی الان شما نمی توانید حجیمی بخوانید.
 
او ادامه می دهد: وقتی که ختم قرآن را تمام کردیم، کتاب مشگل گشا وبعد کتاب حافظ را ختم کردیم و تعداد بچه های مکتبی زیاد بودند و درمسجد هر نفری یک صفحه از قرآن را می خواند و یک نفر هم غلط های خوانده شده را تصحیح می کرد یک بار در مکتب خانه سی جزء قرآن را ختم کردیم و ملا آقای نورالله حسین خوانی گفت وقتی قرآن را ختم کردید دوباره از راست شروع کنید و قرآن را دوباره ختم کنید تا دیگر اشتباه نداشته باشید ما 3بار قرآن را ختم کردیم تا توانستیم قرآن را صحیح و بدون اشتباه ختم کنیم.
 
می گوید پدرش کریم ( معروف به چهرین ) که از عشایر بوده است مشوق اصلی او بوده است. و پدرش او را در مکتب خانه ثبت نام کرد. اما خودش چوپان بوده است و یک خانواده زحمت کش و عشایری داشتند و دارای چهار فرزند است یک دختر و سه پسر واز وقتی همسرش را از دست داده و در خانه فرزندانش زندگی میکند.
 
 
 
علیداد حیدری برادر شهید مراد حیدری است. مراد حیدری در سال 1363 شهید شد. او برادر شهیدش را اینگونه توصیف می کند:برادر شهیدم همیشه نماز شب می خواند و اولین کسی بود که در خواندن نماز اول وقت پیش قدم بود واز همه بچه مکتب خانه باهوش تر بود.
 

برادرم 29 سال داشت که دراهواز شهید شد. من همین جا بودم باحاجی مهدی حیدری وحاجی رسول و حاجی حسین برادر حاج قاسم سلیمانی گفت: امشب مراد را در خواب دیدم با یک جمعیت زیادی که مراد یک دست لباس تمیزی برش کرده و سرش را شانه کرده و مرتب بود، ایستاده بود جلوی جمعیت دعا می کرد.
 
آقای علیداد حیدری ادامه می دهد: از وقتی برادرم شهید شده از بنیاد شهید چیزی نگرفته ایم.زندگی خودش را با درآمد شخصی می گذراند و هم اکنون درکنار خانواده فرزندش که مستاجر هستند زندگی می کند وتنها یک بار به زیارت مشهد مقدس رفته است .
 
اما دل این قاری قرآن فقط یک آرزو دارد و آن هم عاقبت بخیری وآخرت خوب است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *