يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

نظر عفو بین‌الملل درباره زندان‌های آمریکا

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 301637
عفو بین‌الملل پس از اینکه اعتصاب غذای سراسری در زندان‌های ایالت کالیفرنیا وارد سومین هفته خود شده است، اعلام کرد مسئولان زندان‌های ایالت کالیفرنیا با قرار دادن قوانین سختگیرانه علیه اعتصاب‌کنندگان قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در ایالت کالیفرنیای آمریکا حدود ۳۰ هزار زندانی وجود دارند که در سلول‌های انفرادی حبس هستند. این زندانیان از ۸ ژوئیه ماه جاری در اقدامی سراسری علیه وضعیت خود در سلول‌های انفرادی و سیاست‌های دولت در استفاده از حبس انفرادی طولانی مدت علیه زندانیان دست به اعتصاب غذا زدند.

پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل گزارش داد که همزمان با اینکه این اعتصاب غذا وارد سومین هفته خود شده است، بیش از هزار زندانی بر اعتصاب خود باقی مانده‌اند تا به حبس‌های طولانی‌مدت در واحدهای اسکان امنیتی (SHV) در زندان‌ها اعتراض کنند.

اداره زندان‌های کالیفرنیا در ۱۱ ژوئیه اعلام کرد که برای شرکت‌کنندگان در این اعتصاب غذا اقدامات سختگیرانه‌تری را همچون افزایش زمان حبس آن‌ها در سلول‌های انفرادی به کار خواهد گرفت.

رهبران این اعتصاب نیز با محدودیت‌های بیشتری روبرو شده‌اند،‌به‌عنوان مثال شرایط آن‌ها برای ملاقات با وکلایشان سخت‌تر و محدودتر شده است.

گروهی از زندانیان اصلی زندان پلیکان که در واحدهای فوق‌الذکر محبوس‌اند مدعی شدند که مسئولان این زندان مانع از ورود هوای خنک و تهویه شده به سلول‌ها و دسترسی آن‌ها به لوازم بهداشتی و امکانات قانونی شده‌اند.

اکنون بیش از ۵۰۰ زندانی وجود دارد که بیش از یک دهه است در حبس انفرادی هستند و از ارتباطات اجتماعی و حضور در هوای آزاد محروم‌اند که نقض استانداردهای بین‌المللی در زمینه رفتارهای انسانی بشمار می‌آید.

عفو بین‌الملل اعلام کرد اگرچه اداره زندان‌های این ایالت وعده داده اصلاحاتی را در این واحدها اعمال خواهد کرد و آزادی‌هایی برای زندانیان در نظر خواهد گرفت، این تغییرات در حدی نیست که برای زندانیانی که سال‌هاست در شرایط بسیار سخت در حبس انفرادی هستند چیزی را جبران کند.

مطالعات متعدد و مختلف نشان می‌دهد که ماندن در شرایط زیستی بسیار سخت تاثیرات منفی زیادی بر سلامت روانی و جسمانی زندانیان خواهد داشت. زندانیانی که در این شرایط بسر می‌برند از هرگونه برنامه آموزشی و کمکی محرومند و تقریبا هیچگونه ارتباط اجتماعی با دنیای بیرون از جمله با اعضای خانواده‌هایشان ندارند.

آنجلا رایت پژوهشگر حوزه آمریکا در عفو بین‌الملل گفت: زندانیانی که خواستار پایان این وضعیت غیرانسانی هستند نباید برای استفاده از حق خود مبنی بر شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز هدف اقدامات سختگیرانه‌تر قرار گیرند. این تعجب‌آور نیست که این زندانیان علیه شرایط وحشتناک خود در واحدهای امنیتی دست به اعتراض بزنند.

عفو بین‌الملل از اداره زندان‌های کالیفرنیا خواست تا به جای مجازات اعتصاب‌کنندگان،‌ اصلاحات گسترده و موثری در زمینه شرایط این واحدها به وجود آورند و به تعهدات بین‌المللی خود بر اساس حقوق بشر زندانیان عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *