پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳۷
۵۱
فقط با فاصله یک روز از هتک حرمت به آمر به معروف رخ داد

تکرار معنادار یک فاجعه/ ضرب و شتم یک بانوی چادری دیگر

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب: 301173
تنها با فاصله یک روز از هتک حرمت به دختر چادری آمر به معروف در منطقه پونک، یک بانوی چادری همراه با فرزند ۳ ساله‌اش در محله خانی‌آباد تهران مورد ضرب و شتم یک بدحجاب قرار گرفت.
تکرار معنادار یک فاجعه/ ضرب و شتم یک بانوی چادری دیگر
به گزارش جهان، ۲۳ تیرماه امسال اتفاقی تأسف بار رخ داد که پس از انتشار آن در رسانه‌ها، احساسات عموم مردم مسلمان جامعه برانگیخته شد، خبری با این تیتر « ماجرای کشیدن چادر از سر دختر آمر به معروف در ماه رمضان ». شمس، دختر آمر به معروف ۳۰ ساله‌ای است که در منطقه پونک تهران مورد اهانت و هتک حرمت یک خانم بدحجاب قرار می‌گیرد تا جایی که خانم بدحجاب، تلاش بر کشیدن چادر و روسری از سر این آمر به معروف می‌کند اما موفق نمی‌شود.

۲۴ تیرماه یعنی تنها پس از گذشت یک روز از ماجرای خانم شمس، معصومه فراهانی، بانوی چادری دیگری در محله خانی‌آباد تهران، مورد ضرب و شتم یک زن بدحجاب قرار می‌گیرد. ماجرایی که جزئیات آن را خانم فراهانی برای فارس توضیح می‌دهد.

شرح ماجرا را این طور آغاز کنیم که ۲۴ تیرماه است و شما پس از اقامه نماز در مسجد به همراه فرزند ۳ ساله خود، راهی منزل خود در محله خانی‌آباد می‌شوید، در مسیر، چه اتفاقی برای شما رخ می‌دهد؟

فراهانی: من روزه بودم و برای اقامه نماز و صرف افطار، همراه با فرزند ۳ ساله‌ام به مسجد رفتیم ساعت تقریباً ۱۰ شب بود در مسیر که داشتم می‌آمدم داخل کوچه ۲ نفر خانم را دیدم که روسری‌های خود را دور گردنشان انداخته بودند و داشتند به سمت ماشینشان می‌رفتند، ظاهرشان تعجب آور بود، اول سعی کردم با نگاه هشداردهنده، باعث شوم که حجابشان را رعایت کنند اما آنها نگاه طلبکارانه‌ای را تحویل من دادند، در مرحله بعد سعی کردم یادآوری کنم که آنها در کجا زندگی می‌کنند و فقط خطاب به آنها گفتم «ببخشید خانم‌ها آیا اینجا ایران نیست؟» جواب دادند که « ایرانه که ایرانه!» گفتم « به نظر شما نباید حداقل، تابع قوانین کشوری باشیم که در آن زندگی می‌کنیم؟» اما دیگر جواب این سوالم را ندادند و به جای آن مشت‌هایی بود که نثارم می‌کردند.

در حالی که بچه، همراه شما بود این اتفاق رخ داد کسی در کوچه نبود که به کمک شما بیاید یا حداقل، فرزند شما را از این صحنه دور کند؟

فراهانی: اول که یکی از آنها دستهایم را گرفت و نفر بعدی با مشت به سر و صورتم می‌زد بچه‌ام کاملاً شاهد ماجرا بود و داشت زهره ترک می‌شد تا اینکه آقایی متدین آمد و فرزندم را بغل کرد و از ما کمی فاصله گرفت و بعد از آن، اوباش دور ما حلقه زدند و از آن بدحجاب‌ها پشتیبانی می‌کردند. در مقابل نیز بسیجی‌های محل به کمک من آمدند و من را از دست آنها نجات دادند.

یعنی شما ایستادید تا آنها شما را با مشت‌هایشان، سیاه و کبود کنند و عکس‌العملی نشان ندادید؟

فراهانی: من خودم رزمی‌کار هستم اما چون هدف من دعوا با این افراد نبود و می‌خواستم امر به معروف کنم هیچ استفاده‌ای از توان بدنی خودم نکردم. من می‌خواستم در ماه مبارک رمضان، فقط به آنها یک گوشزد کوچکی داشته باشم که آن هم، زبانی بود.

این اتفاق، در همان کوچه، فیصله پیدا کرد؟

فراهانی: نه با کمک بسیجی‌های محل به کلانتری خانی‌آباد رفتیم اما حامیان آن خانم‌ها تلاش می‌کردند که من به خاطر کتک‌هایی که خورده‌ام رضایت بدهم ولی من شکایت کردم چون حرکت آنها غیرمنصفانه بود.

بعد از شکایت چه اتفاقی افتاد؟

فراهانی: من به پزشک قانونی رفتم و در آنجا نیز میزان لطمه‌ای را که خورده بودم ثبت شد و آن خانمی هم که بنده را مورد ضرب و شتم قرار داده بود و صورتم را به شدت، کبود کرده بود یک شب بازداشت شد و تنها با گذاشتن یک قبض برق منزل به عنوان وثیقه، آزاد شد در حالی که در خودروی این خانم، انواع سلاح سرد وجود داشت و از سوی دیگر نیز کاملاً در کوچه، کشف حجاب کرده بود، دو موضوعی که دو اتهام مجزا محسوب می‌شدند.

در حال حاضر اوضاع روحی و جسمی شما و فرزندتان چطور است؟

فراهانی: فرزندم که هنوز از دیدن صحنه آن شب، به شدت مضطرب است خودم هم چون به نفس کاری که انجام داده‌ام ایمان دارم صدمات آن را می‌پذیرم هنوز کبودی‌های مشت‌های آن زن بدحجاب را هر روز با خودم در کوچه و خیابان‌های این شهر شلوغ می‌برم اما نمی‌گذارم امر به معروف و نهی از منکر در این شهر بمیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


sepid
دمت گرم.
از خیلی از مردای این شهر مرد تری .
تو اون شهر اگه مرد بود که نوبت به این خانم نمیرسید
مردای بی غیرتی که ....
مقصودم همه مردهای تهرانی نیستند ناراحت نشند اما منصف باشند ببینند مقصر هستند یا نه؟
ابوالفضل
درود بر این خانم شجاع، کتک خورد اما رو حرف دینش ایستاد، ایول داره شجاعتش بخدا، انشالله هدیه این کاره شو تو این ماه عزیز از دست حضرت زهرا (ص) بگیره.
ابوالفضل
نمیدونم چی بگم فقط واسه اون دسته از دخترهایی که همچین ذات کثیفی دارند متاسف هستم و در آن دنیا جواب این بی حرمتیشون رو حتما میگیرند اینو مطمئن باشند
مجتبی
روحانی مچکریم!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
برادر روحانی چرا ؟ بایدمشکل رادرقوانین قضایی دنبال کنیم.. که یعنی براساس رافت اسلامی نوشته شده ولی جالب اینجاست که کسانی که مورد ظلم واقع می شوند همیشه سرشان بدون کلاه می ماند اما نمی دونم نقش قوه قضائیه چرا اینقدر کمرنگ است یاشاید خدای نکرده ...
United States
جالبه یه موقعی بود بین کاندیداهای ریاست جمهوری برای رای آوردن سر ترویج بی حجابی مسابقه بود.

هر کی سعی می کرد محکمتر بگه من گشت ارشاد رو جمع می کنم!
البته نه همه جلیلی و حداد عادل مخالف بی حجابی بودن انصاف داشته باشید
یاسر
ماشاءالله به تو شیرزن زینبی که در راه اعتلای حجاب و عفاف زیر بار مشت و لگدهای شیاطین انسی در خیابان های تهران رفتی و امیدواریم لااقل مسئولین از این خواب خرسی 30 ساله بیدار و نسبت به این معضل و هنجار اجتماعی اقدامی کنند اونقدر بعضی از این خانم گستاخ و بی حیا شدن برای اینکه شهوت و خوی حیوانی خود را به معرض نمایش بزارن از هیچ تلاشی مضایقه نمیکنن و اگر این محدودیت دست و پا شکسته نبود معلوم نبود خیابان و کوچه های ما که مزین به نام شهداست چه اوضاعی داشت و اگر این طوری پیش بره وضعیت بدتر خواهد بود بدانیم دشمن در حال مین گذاری در تمام خیابان های ماست و اینبار نه جان بلکه ایمان و غیرت و حیا ما رانشانه گرفته و به نظر حقیر برای نجات این نسل باید خون داد
متاسفانه بخشی از پرخاشگری هایی توسط قشر بدحجاب انجام می شود ناشی از کینه هاهای فرو خفته ایست که نسبت به گشت ارشاد در آنها شکل گرفته است.
البته در این موضوع فرق می کند چون که فرد خاطی دارای سلاح سرد هم در خودرو شخصی اش بوده است.
ظاهرا با این نگاه لطیف و متفکرانه قشر متدین جامعه بدهکار هم خواهند شد!!!!
ثنا
یارو قالتاق بوده معلوم نیست اون موقع شب با سلاح سرد چکار میکرده. خدا لعنت کنه هر چی بدحجاب مغرضه. بد حجابهای نادان را هم هدایت کنه
سپنتا
اف بر من که اونجا نبودم، اف بر من که مثل تو شهامت نداشته ام و یا بخاطر حفظ منافع خودم تاحالا سکوت کردم در مقابل این بی معرفت های بی ...!
قولی به خودم و خدای خودم می دم که از این به بعد ابداً در مقابل این ها سکوت نکنم. (البته دعوت به خشونت نمی کنم، همان قدر که توصیه شده و واجبه)
این خبرها در نظام جمهوری اسلامی باعث شرم است. هرکس به اندازه نقشی که دارد باید خجالت بکشد. هرکس هم به اندازه کارهایی که نکرده توبه کند و عزمش را هم به همان اندازه جزم کند برای مقابله. یاعلی
United States
از بس بعضيها غيرتشان را سالهاست دفن كرده اند و ما بايد هر روز شاهد فرو رفتن جامعه در فساد باشيم
سردار نیروی انتظامی چشمت روشن معلومه داری حقوق حلال میگیری نوش جونت با این خدمت رسانی نیروهای زیر مجموعه ات!!!
این از حفظ جان شهروندانت اون از طرح های بی نتیجه ای که با آب و تاب ازشون تعریف می کنی و ...
بهتره علاوه بر این موارد این خدمات و گفته های زیر مجموعه خدومت رو هم بدونی:
وقتی از ماشینت سرقت می کنند: خدارو شکر ماشین رو ندزدیدند+ گزارش
وقتی ماشین رو می دزدند: خدارو شکر که خودتو نکشتند+گزارش
وقتی می کشندت....
وقتی بهشون گزارش مواد مخدر رو میدی بلا نسبت دیوار که عکس العملی داشته باشند طرف قاچاق فروش رو همه محل می شناسند و امنیت خانواده های محل بدون هیچ نگهبانی در خطره
در اغتشاشات هم که دیدیم
ماهواره ها هم که گفتید 80 درصد جمع شده
و ....
از نیرو های زیر مجموعه شما هم که حتی با مدرک هم نمیشه شکایت کرد و ....
واقعا شما نماد خدمت رسانی به جامعه اسلامی هستید برای شما متاسف نیستم برای درجه هایی متاسفم که زمانی باید بر دوش شهدایی قرار می گرفت که به خاطر اسلام جان دادن بدون هیچ منت و حقوقی ...
برای درجه هایی متاسفم که فقط درجه اند و از وظیفه چیزی نمیدانند
متاسفم که باید بگویم در حق اسلام شهدای اسلام امام و رهبری شما و دیگر مسئولین چه با درجه چه بی درجه جفا کارانید! متاسفم
....
صادق
خدا به همه ما هم که ادعای مذهبی داریم این قدرت را عطا کند
دوستان تورو خدا بی تفاوت از کنار بی حجاب ها رد نشید
تو فرانسه با یه زن باحجاب بد برخورد شد مردم اعتراض کردن اونوقت تو ایران و خاورمیانه همچین اتفاقهایی میفته وای بر ما ممنون که این خبر رو گذاشتید تو ماه رمضون همچین اتفاقی افتاده تو جمهوری اسلامی واقعا خدایا شرمنده ایم
محمد
حالا اگه این خانم از توان جسمیش استفاده می کرد و میزد دماغ یکشون رو میشکست آیا باز هم ایشون رو با یک قبض برق آزاد میکردند؟؟؟؟؟!!!!!
جای تاسف داره که عده‏ای با وجود نقض قانون کشور و دهن‏کجی به مسائل دینی و اعتقادی این چنین گستاخ و وحشیانه برخورد می‏کنند. مسئولان مربوطه کجا خوابشان برده؟!
شيرين
نيروی انتظامي فقط بلده موتور ملت بد بخت بيچاره رو بگيره
حزب الله تو رو خدا بلند شيد مصلحت بسهههههههه
آخه به خاطر قدرت چقدر غفلت ميكنيد
علي
هر لحظه مزن در، که در این خانه کسی نیست
بیهوده مکن ناله، که فریاد رسی نیست
شهری که شه و شحنه و شیخش همه مستند
شاهد شکند شیشه که بیم عسسی نیست
((((وصف حال نيروي انتظامي و مسئولین مربوط به امر به معروف و نهی از منکر))))
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
آنوقت اگر یک عده جوانهای با غیرت وارد عمل شوند و با این بد حجابها برخورد کنند تازه برخوردهای قوه قضاییه با این جوانها شروع میشه در غیر این صورت !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مسئولان!
مجلس!
همه مردم!
و البته: صداوسیما!صداوسیما!صداوسیما!

آندلس، نمونه تاریخی پیش روی ماست....
وضع برخی کارکنان صداسیما بدتر از این افراد بدحجابه اونا خودشون رو اصلاح کنند
آفرين به شما و امثال شما كه با جان و مال خود در راه خدا جهاد مي كنيد .اينا خيلي گستاخ شده اند فكر كردند هر غلطي كه بخواهند با بي حجابي بكنن مي تونن ولي كور خوندند.
امین
واقعأ جای تاسف داره. دخترهای کثیف این چنینی حرمت و حیا حالیشون نیست. خدایا بحق این ماه مبارک خودت این حیوانهای وحشی را از روی زمین بردار.
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی ما رو باش
اگه برخورد نشه این حرکت فراگیرتر میشه پس باید امروز جلوشو گرفت
ایمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام ( مبادا كسانى باشند كه اگر كسى امر به معروف و نهى از منكر كرد، از او حمايت نكنند، بلكه از مجرم حمايت كنند! البته خبرهايى از گوشه و كنار كشور، در بعضى از موارد به گوش مى‌رسد. هر جا كه بدانم و احساس كنم و خبر اطمينان‌بخشى پيدا كنم كه آمر به معروف و ناهى از منكر، خداى نكرده مورد جفاى مأمور و مسؤولى قرار گرفته، خودم واردقضيه خواهم شد) آیا با توجه به این سخن رهبری منتظر دخالت مستقیم خود رهبری هستید؟ تا کی باید شاهد اینکونه فجایع در کشور شیعه و امام زمان(عج) باشیم تا کی شما مسئولین روزه سکوت در برابر این جریانات گرفته اید وای بر شما...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
باور نمی کنم این حرکتها بی جهت باشه . مردم ایران همه به هم احترام می گذارند . چه با حجاب چه بی حجاب مهم امنیته که باید برای همه تامین بشه با هر وضعیتی و هرکسی هم به وظیفه خودش آگاه باشه
احسان
درود بر این شیر زن
و اف بر مسئولینی که همه روزه شاهد فساد و فحشای این اراذل و اوباش کثیف و لش و لوش هستند ولی هیج عکس العملی از خودشان نشان نمی دهند

امام علی.ع می فرمایند:
اگر امربه معروف و نهی از منکر نکنید اشرار امت بر شما مسلط می شوند...

اگر مردم و مسئولین همین طوری محکم امربه معروف کنند دیگر این اشرار کثیف غلط بکنند که این کار ها را تکرار کنند
Iran, Islamic Republic of
نوع برخورد نیروی انتظامی با اراذل قابل تامله اقایون هر روز امار می دهند که چه خدماتی کردیم پیشنهاد میدم این رو هم جزو امارشون تو صدا و سیما اعلام کنند
Iran, Islamic Republic of
مهمترین نکته اخلاقی این حادثه این است که قبض برق هم جزو وثایق قابل قبول است!!!
یک ایرانی
این موضوع در حال تبدیل به یک اپیدمی است.
مطمئنا در روز های آتی این جماعت بد حجاب به تعداد بیشتری خواهران چادری حمله می کنند .
آقایان زحمتکش ناجا وقوه قضاییه کلاه خود بالاتر بگذارند.!!
غیرت ما چه شده ؟ این بود پاسداری از خون شهدا؟
ضمن تشکرازخواهرگرامی امیدواریم به سمع ونظر مسئولین محترم برسد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر خواهر ، مادر یا همسر آقایان احمدی مقدم و رادان اینچنین مورد هجوم قرار میگرفتند قضیه چطور پیگیری میشد؟ این امنیت مفت بدست نیومده
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه این قشر (بد حجاب) خودشون رو خیلی با فرهنگ و روشن فکر هم می دونند که باید بهشون گفت شما که ادعای روشن فکری و داشتن فرهنگ و روابط اجتماعی خوب دارید در این حد فرهنگ داشته باشید که وقتی جائی زندگی می کنید به قوانین اونجا احترام بذارید چیزی که توی همه کشورهای دنیا مرسومه.
ولی متأسفانه یا خوشبختانه این افراد در اوج تاریک فکری و بی فرهنگی هستند.
United States
خواهر دعاکن ما هم بتونیم در این راه مثلا شما به وظیفه خودمون عمل کنیم
محمدعلی
ان‌شاءالله در زندگی موفق باشید.
درود بر غیرتتون.
روح اله
خدا بهمون رحم کنه.
جای معروف و منکر عوض شده.
قبض برق؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
چشم و دل مسئولین فرهنگی و احمدی نژاد روشن . اگر کمی هم منتظر بمانیم و مدت زمانی بگذرد احتمالاً در ایران چادر سر کردن جرم خواهد بود !! ای کاش قوۀ قضائیه آمرین به معروف را در حد اقوام مرتضوی ها و رحیمی ها و ... بحساب می آورد و حمایتشان می کرد .
مونا
تنها راه مبارزه با بد حجابی یا بی حجابی اجرای قانون مجازات اسلامی است برای مغرضین.
امیر
با سلام
دوستان عزیز طبق قانون ازادی با سند و وثیقه از اختیارات پلیس نیست و باید به تایید مقام قضایی برسد و البته نوع و میزان وثیه نیزحسب میزان جرم و جرایم و یا محکومیت احتمالی توسط مقام قضایی مشخص میشود حال باید دید ایا این مامور پلیس که با قبض تلفن یا برق اقدام به ازادی ضارب این خواهر با غیرت و شجاع ما کرده 1با دستور قضایی بوده یا خیر؟ 2با توجه به اینکه ایشان به پزشکی قانونی مراجع و همچنان کبودی و کوفتگی (طبق کلام خود مضروب) در بدن وی باقی است چگونه تشخیص داده اند که یک قبض میتواند متضمن مبلغ دیه و سایر خسارات وارد شده به شاکی شود؟. ضمنا ترس و شوکه شدن فرزند ایشان نیز قانونا قابل پیگیری است و برای ضاربان میتواند قابل محکومیت باشد. الیته نمیتوان به مامور مربوطه کلانتری ایراد گرفت نه از انجا که کارش صحیح بود از انجا که وقتی تا کنون احدی از مسئولین ناجا و وقوه قضاییه به این مصیبت در بلاد اسلامی واکنشی نشان نداده اند کاملا واضح است که ماموری جرات این کار را به خود میدهد. و البته نباید از انصاف دوری کرد و همه زحمات پرسنل جان برکف پلیس را برای یکی دو مسئله نادیده گرفت. اینجانب به سهم خود از غیرت شرافت و مسئولیت پذیری این خواهر عزیز و همچنین ان بزرگواری که در میدان پونک دچار هجمه شدند صادقانه سپاسگذارم حضرت زهرا (س) شفیعتان باشد که نشان داده اید هنوز غیرت و شرافت در این مردم هست
ضمنا شما هم ترویج منکر میکنید .و بد حجابان را پررو میکنید که از این به بعد دست به اقدام مشابه زنند
Iran, Islamic Republic of
وقاحت بعضي از زنان تهران را من در سال ٨٨ ديدم كه چه برخورد بدي با بسيجياني كه فقط نزاره گر عبور جمعيت بودند داشتند و چه اهانتهايي و ... كردند و دوستان فقط تحمل كردند.
من اون روز از وقاحت اون زنها ترسيدم!!!
افضلي
اين گونه اعمال نتيجه سخنان كليشه اي برخي ازاين آقايان در مناظرات انتخاباتي است كه درآن ظلمهايی شد ومي شود كه اين نمونه اي است از خروار
رضا
درود بر این شیر زن
و اف بر مسئولینی که همه روزه شاهد فساد و فحشای این اراذل و اوباش کثیف و لش و لوش هستند

امام علی.ع می فرمایند:
اگر امربه معروف و نهی از منکر نکنید اشرار امت بر شما مسلط می شوند...

اگر مردم و مسئولین همین طوری محکم امربه معروف کنند دیگر این اشرار کثیف غلط بکنند که این کار ها را تکرار کنن
سلام
توصیه ای داشتم به این خواهر شجاع و مومن و اون اینه که چون این مسئله یه مسئله ی فردی نیست و از گناهان اجتماعی است که حتما باید مجازات شود . خواهش می کنم که با حفظ شرایط و صلاحدید خودتان به هیچ عنوان رضایت ندهید
Iran, Islamic Republic of
من توي تهران مردتر از اين زن سراغ ندارم