شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

اختلاف دفتر روحانی واحمدی‌نژاد برای سفر به نیویورک

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 299988
در روزهای اخیر بین اعضای دفتر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور منتخب با اعضای دفتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور کنونی بر سر درخواست از رسانه ها درباره معرفی خبرنگار برای سفر احتمالی حجت الاسلام حسن روحانی به نیویورک اختلاف به وجود آمده است.
به گزارش جهان، ندای انقلاب نوشت:

محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع ‌رساني دفتر رييس‌جمهور طی نامه ای از رسانه ها می خواهد تا نسبت به معرفی خبرنگار برای پوشش خبری سفر احتمالی حجت الاسلام و المسلمین روحانی به نیویورک در شهریور ماه اقدام کنند.

پس از اطلاع اعضای دفتر حجت الاسلام روحانی از این درخواست، نسبت به این مساله اعتراض صورت می گیرد. اعتراض اعضای دفتر حجت الاسلام روحانی به این مساله بوده که اگر قرار است وی به نیویورک سفر کند، اعضای این دفتر باید از رسانه ها درخواست کنند. نکته اعتراضی دیگر آنها این بوده که هنوز رییس جمهور منتخب تصمیمی نهایی برای سفر به نیویورک نگرفته است.

محمد شیخان نیز در واکنش به اعتراضات اعضای دفتر حجت الاسلام روحانی خاطرنشان می کند که دفتر تشریفات ریاست جمهوری از وی خواسته تا از رسانه ها تقاضای معرفی خبرنگار کند.

دفتر تشریفات ریاست جمهوری نیز اعلام می کند با توجه به سابقه کارشکنی های دولت آمریکا در صدور روادید برای همراهان رییس جمهور، آنها از مدت ها قبل نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز برای صدور روادید آمریکا اقدام می کرده اند و امسال نیز برای این سفر احتمالی به مانند سال های گذشته عمل شده است.

به عنوان نمونه دو سال پیش دولت آمریکا در ابتدا روادید سفر برای "مجتبی هاشمی ثمره" دستیار ارشد رییس جمهور را صادر نکرد ولی پس از چند روز این روادید صادر شد.

با این حال اعضای دفتر حجت الاسلام روحانی اعتقاد دیگری داشته و اعلام کرده اند که دفتر احمدی نژاد نباید برای سفری که عمر دولت دهم در آن زمان پایان یافته، تدارک ببیند و به این موضوع باید پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب رسیدگی شود.

در طول هشت سال گذشته محمود احمدی نژاد هشت بار به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و یکبار نیز به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (ان.پی.تی) به نیویورک سفر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی به نیویورک نمی رود همانطور که هاشمی هرگز نرفت!