پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

حمله به يك زن محجبه در پاريس

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 299816
یك وب سايت منتسب به مسلمانان از حمله اخير يك شهروند فرانسوي به يك زن مسلمان و محجبه در اقدامي اسلام هراسانه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، وب سايت امت وابسته به مسلمانان فرانسه طي مطلبي در اين زمينه افزود: يك زن محجبه اي چندي پيش هنگام استفاده از اتوبوسي در محل تردد خود در پاريس مورد تعرض و رفتار خشونت آميز واقع شده است .

به نوشته اين پايگاه خبري ، در جريان اين اقدام يك بانوي جوان و محجبه به نام لاميا كه كار پرستاري از افراد مسن را انجام مي دهد، چندي پيش هنگام بازگشت از محل كار خود در اتوبوس شهري پاريس مورد تعرض و ضرب و شتم فيزيكي قرار گرفته است.

بر اين اساس ، لاميا با مشاهد يك زن مسن در داخل اتوبوس در تلاش بر آمد تا جاي خود را به وي دهد اما آن زن فرانسوي با مشاهده حجاب لاميا بشدت به وي توهين و واژه ، عرب كثيف به كشورت برگرد، ... بر زبان راند.

به نوشته امت ، لاميا نيز در واكنش به رفتار غيرعادي اين زن فرانسوي به وي بي اعتنايي كرد ولي موقع پياده شدن از اتوبوس باز هم در ايستگاه مورد تعرض اين زن مسن فرانسوي واقع شد ولي اين بار مجبور به دادن پاسخ به وي شد. در اين هنگام مرد بلند قامتي به لاميا نزديك شده و به صورت او سيلي زده است.
لاميا كه با مداخله ديگران براي ممانعت از تعرض اين مرد مواجه شده بود بلافاصله پليس را خبر كرد و پليس در محل حاضر و لاميا را با خود به پاسگاه برده و وي را يك شب زنداني كرد.

اين ماجرا بالاخره با مداخله همسر، وكيل و شوراي مبارزه با اسلام هراسي فرانسه و همچنين مشاهده فيلم ضبط شده داخل اتوبوس با دخالت دادستاني فيصله يافته و حكم آزادي لاميا صادر شد.
به نوشته امت، اين زن محجبه هنگام بازداشت نيز تحت فشار و ارعاب پليسي قرار داشت در حالي است كه وي قرباني بوده نه مجرم.

امت همچنين در بخش ديگري از مطلب خود ضمن ابراز شگفتي از واكنش راننده اتوبوس و پليس با اين زن مسلمان و همچنين اقدام آن مرد بلند قامت كه به اين زن سيلي زده بود، نوشت: برخي قرائن حاكي از شباهت ظاهري نام اين مرد با نام يكي از دولتمردان فرانسوي است.

اقدامات اسلام هراسانه و توهين به امكان مقدس مسلمانان از ماه ها پيش در فرانسه رشد محسوسي داشته است.

چندي پيش نيز در يك اقدام اسلام هراسانه و تعرض آميز در منطقه آرژان توي در حومه پاريس، يك زن محجبه اي كه باردار بود بر اثر تعرض يك جوان وابسته به انديشه هاي جريان راست افراطي جنين خود را سقط كرد.

ديوار نويسي مساجد، هتك حرمت برخي از قبرستان هاي مسلمانان، برخوردهاي تبعيض آميز با مسلمانان مقيم بويژه در زمينه كاريابي و اشتغال ، تعرض به زنان محجبه در مواردي از جمله رفتارهاي نژادپرستانه و تبعيض آميز در فرانسه است.

اين در حالي است كه مسلمانان نيز با جمعيتي حدود هشت ميليوني خود دومين اقليت ديني پس از مسيحيت در فرانسه محسوب مي شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یاسر
خوشا به سعادتشان
اینها دیندارند نه ما!