پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۵
نگرانی از تعیین تکلیف و نگاه از بالا به پایین نسبت به دولت یازدهم

پس از سرکشی هاشمی به دولت، خاتمی هم وزیر تعیین کرد!

حفظ شان ملت ایران و استقلال دولت؛ اولین آزمون جدی روحانی
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 299251
پس از انتشار خبر مبنی بر سرکشی اکبر هاشمی رفسنجانی به دولت یازدهم برای بررسی میزان پیشرفت کارها در این دولت! انتشار اظهار نظری از سید محمد خاتمی پیرامون وزیر فرهنگ دولت یازدهم و تعیین تکلیف برای این دولت، نگرانی‎هایی را نسبت به حفظ استقلال دولت یازدهم و زیر سوال رفتن شان ملت ایران در داشتن دولتی مستقل از جریانات سیاسی و اشخاص متنفذ سیاسی به وجود آورده است.
پس از سرکشی هاشمی به دولت، خاتمی هم وزیر تعیین کرد!
به گزارش جهان به نقل از رجانیوز، در حالی که فراجناحی بودن و وامدار نبودن به گروه‎ها و جریانات سیاسی یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی بود با این حال آنچه از اخبار گوشه و کنار به گوش می رسد نگرانی هایی را در این زمینه به وجود آورده است.

این شائبه در وام دار بودن دولت یازدهم به برخی چهره های سیاسی زمانی جدی تر شد که شب گذشته محمد خاتمی در حاشیه تماشای فیلم اصغر فرهادی و زمانی که اصغر فرهادی از وی خواست نام وزیر فرهنگ دولت یازدهم را اعلام کند ، پشت تریبون آمد و با بیان این مطلب که امیدوارم در دولت آینده شاهد وزیری فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم که متناسب با وضعیت فرهنگ و تمدن ایران سر افراز باشد، گفت: «فکر می‌کنم فرد مورد قبول این حوزه معلوم است و من اسم نمی‌برم و نمی‌گویم نامش احمد مسجدجامعی است!»

تعیین تکلیف خاتمی برای دولت حسن روحانی بردن نام وزیر بدون هماهنگی با رئیس جمهور در حالی خبری شده است که نوع ادبیات هاشمی‌رفسنجانی در دیدارش با منتخب ملت، نیز نه تنها شبیه به همین ادبیات تعیین تکلیف کننده بوده بلکه بیانگر بی‌توجهی به جایگاه رئیس‌جمهور ملت ایران است.

در هفته های گذشته، اکبر هاشمی رفسنجانی پس از دیدارش با روحانی و در بیانی که تعبیری جز سرکشی از دولت یازدهم نمی توان به آن اطلاق کرد، گفته بود: «آمده بودم ببینم کارهایشان پیشرفت می‌کند یا نه که دیدم کارها به خوبی انجام می‌شود!»

هر چند این ادبیات هاشمی نسبت به منتخب ملت مورد انتقاد برخی از کارشناسان و فضای رسانه ای قرار گرفت اما انتظار آن بود که حجت الاسلام روحانی نیز نسبت به این رویکرد واکنش نشان داده و مانع از تکرار برخوردهای اینچنینی و از بالا به پایینی از سوی برخی چهره های سیاسی نسبت به دولتش شود.

هر چند رئیس جمهور منتخب در کنفرانس خبری خود از فراجناحی بودن دولتش سخن گفته است اما این نگرانی با اظهارنظرهای اینچنینی درباره دولت یازدهم بوجود آمده است که آیا دولت روحانی قرار است خود را از وامداری به جریانات سیاسی وا رهاند اما به وامداری اشخاص و افراد دربیاید و اگر اینچنین نیست که قطعا شان ملت ایران نیز همین را ایجاب می کند، لازم است نسبت به تعیین تکلیف های اینچنینی و اینگونه نگاه‏ های از بالا به پایین نسبت به دولتش واکنش جدی از خود نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حميد
Iran, Islamic Republic of
يعني روحاني نبايد حرف هيچكس را گوش كند چون گفته است فراجناحي هستم؟!!!!!!!!
مگر آقاي مسجد جامعي چه مشكلي دارد؟
علی اکبر
بحث در مشکل داشتن ویا نداشتن مسجد جامعی نیست مشکل تعیین تکلیف از سوی خاتمی برای دولت روحانی است
اگر خاتمی به عنوان یک کارشناس پیشنهاد می کرد اعتراضی نبود ولی این ادبیات برخورد ازبالا است که توهین به رای مردم محسوب می شود ومنافات با استقلال رئیس جمهور دارد
Iran, Islamic Republic of
دکتر روحانی توسط این دو نفر تحت فشار است لطفا شما خبرگزاریها به آقای دکتر روحانی فشار وارد نکنید.
زهرا
اقای روحانی اصحاب فتنه درکابینه شما جایی نخواهند داشت ان‌شاءالله.
اجازه دخالت به انها ندهید
Iran, Islamic Republic of
خدا کند که روحانی عروسک دست هاشمی و اصلاح طلبان نشود....