دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
واليبال قهرماني نوجوانان جهان؛

چين و روسيه به ديدار نهايي والیبال راه يافتند

يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 297545
تيم هاي واليبال نوجوانان چين و روسيه با غلبه بر حريفان خود در مرحله نيمه نهايي به ديدار نهايي سيزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان در مكزيك راه يافتند.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، ديدارهاي مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها دقايقي پيش در دو شهر مكزيكالي و تيخوانا كشور مكزيك به پايان رسيد. تيم ملي واليبال نوجوانان روسيه با شكست سه بر صفر ايران(۲۵-۲۳، ۲۵-۱۶ و ۲۵-۱۴) راهي ديدار نهايي شد و نمايندگان نوجوان چين نيز با شكست سه بر يك لهستان حريف روسيه در ديدار نهايي شدند.

تيم واليبال نوجوانان لهستان در ست سوم اين بازي ۲۵ بر ۲۱ پيروز شد اما در ست هاي اول، دوم و چهارم به ترتيب با امتيازهاي ۳۲ بر ۳۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب چين شد تا يك نماينده از قاره آسيا در ديدار نهايي اين رقابت ها حضور داشته باشد.

واليبال نوجوانان چين، قهرماني در سال ۲۰۰۳ و نايب قهرماني در سال ۲۰۰۷ اين رقابت ها را در پرونده كاري خود دارد و روسيه نيز با دو قهرماني در سال هاي ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ و دو نايب قهرماني در سال هاي ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ (اتحاد جماهير شوروي) به مصاف چين در ديدار نهايي جام سيزدهم مي رود.

دو ديدار نيز در مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها در گروه تيم هايي كه براي رتبه هاي پنجم تا هشتم مبارزه مي كنند، برگزار شد كه آرژانتين و برزيل با غلبه بر كوبا و فرانسه راهي ديدار تعيين كننده مقام پنجم در مرحله نهايي اين رقابت ها شدند. كوبا و فرانسه نيز براي عنوان هفتم با هم مبارزه خواهند كرد.

اما در ديگر بازي هاي مرحله نيمه نهايي جام سيزدهم نوجوانان جهان، بلغارستان سه بر صفر مصر را شكست داد و كره جنوبي نيز سه بر يك از سد فنلاند گذشت تا براي عنوان نهمي به مصاف بلغارستان در مرحله نهايي اين رقابت ها برود.

چهار تيم مكزيك، ايالات متحده ، شيلي و تركيه كه در صدد كسب جايگاه هاي سيزدهم تا شانزدهم جدول اين رقابت ها هستند در مرحله نيمه نهايي به مصاف يكديگر رفتند و تيم هاي مكزيك (ميزبان) و شيلي موفق به شكست ايالات متحده و تركيه شدند تا در مرحله نهايي براي عنوان سيزدهم حريف يكديگر شوند.
نوجوانان تركيه نيز براي كسب رتبه پانزدهم به مصاف ايالات متحده خواهند رفت.

در مرحله نيمه نهايي سيزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان دو بازي براي رتبه هاي هفدهم تا بيستم برگزار شد كه در نهايت تيم هاي ژاپن، تونس، الجزاير و روآندا به ترتيب در رده بندي هفدهم تا بيستم اين رقابت ها قرار گرفتند.

برنامه مرحله نهايي مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان به قرار زير است:

روسيه – چين ( براي مقام قهرماني)

ايران – لهستان ( براي مدال برنز)

آرژانتين – برزيل ( رتبه پنجم)

كوبا – فرانسه ( جايگاه هفتم)

بلغارستان - كره جنوبي ( رتبه نهمي)

مصر - فنلاند ( رتبه يازدهمي)

مكزيك – شيلي (رتبه سيزدهمي)

ايالات متحده – تركيه (رتبه پانزدهمي)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *