جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش روح الاميني به حکم پرونده کهريزک

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 296699
پرونده شکايت خانواده روح الاميني از مرتضوي درباره معاونت در قتل در دادسراي کارکنان دولت مفتوح است.
به گزارش جهان، روز گذشته اخباري غير رسمي درباره محتواي حکم پرونده قضات کهريزک صادر شد . محسني اژه اي سخنگوي قوه قضائيه روز دوشنبه صدور حکم اين متهمان را تاييد کرد اما با بيان اين که اين حکم هنوز قطعي نشده و قابل تجديد نظر است از بيان جزئيات آن خودداري کرد .

در همين حال عبدالحسين روح الاميني در گفت وگو با خراسان تاکيد کرد: پرونده شکايت خانواده روح الاميني از مرتضوي درباره معاونت در قتل در دادسراي کارکنان دولت مفتوح است.

از سوي ديگر، وکيل مرتضوي گفت :موکل خود را بي گناه مي دانم و لايحه دفاعيه مي نويسم. به نوشته تسنيم، محمد اصلاني وکيل مرتضوي اظهار داشت: قطعاً به حکم اعتراض خواهيم کرد چرا که موکلم خود را بي گناه مي داند همچنين ما لايحه دفاعيه نيز مي نويسيم. همچنين وکيل خانواده مرحوم جوادي فر گفت : بنده به حکم دادگاه کهريزک اعتراضي ندارم.محمد صالح نيک بخت با اشاره به اينکه بنده اعتراضي ندارم، ادامه داد :در تمام موارد که شکايت کرده ام حکم صادر شده است آنجايي که مرتضوي از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده است موکل بنده شاکي نبوده چرا که رضايت داده بنابراين بنده اعتراضي ندارم.

روح الاميني:پرونده معاونت در قتل مرتضوي در دادسراي کارکنان دولت مفتوح است

عبدالحسين روح الاميني پدر يکي از قربانيان بازداشتگاه کهريزک در گفت وگو با خراسان ضمن تاييد خبر صدور حکم پرونده قضات کهريزک اظهار داشت: احکام اوليه آقايان مرتضوي، حداد و حيدري فر صادر و ابلاغ شده است.

وي با بيان اين که براساس اخبار شنيده شده متهمان به انفصال دائم از مشاغل قضايي محکوم شده اند افزود: همچنين گفته شده هر ۳ متهم به انفصال از خدمات دولتي نيز محکوم شده اند.روح الاميني تاکيد کرد: حکم صادر شده حکم اوليه است و وکلاي متهمان اعلام کرده اند که نسبت به آن اعتراض خواهند کرد.

وي با اشاره به اين که گفته مي شود در بخشي از اين حکم متهم اصلي به ۲۰۰ هزار تومان جريمه براي گزارش خلاف واقع محکوم شده تصريح کرد: براساس ماده ۵۴۰ قانون قاضي در اين مورد مي توانست علاوه بر شلاق از ۲۰ تا حداکثر ۲۰۰ هزار تومان جريمه براي متخلف تعيين کند.

روح الاميني با بيان اين که ما به احکام صادر شده تمکين مي کنيم و آن را دستاورد بزرگي در برخورد با متخلفان مي دانيم افزود: از عملکرد قوه قضاييه در برخورد با صاحب منصبان سابق قوه قضاييه راضي هستيم و از گام عبرت آموزي که اين قوه برداشته تقدير مي کنيم البته توقع مي رفت براي پيشگيري از تخلف مشابه و احترام و اقناع افکار عمومي از مجازات هاي تکميلي با استفاده از ساير ظرفيت هاي متناسب ثانوي استفاده مي شد.

وي در عين حال تصريح کرد: افکار عمومي منتظر است که انفصال دائم از خدمات قضايي، پشيماني متهمان را به دنبال داشته باشد.لازم به ذکر است براساس قانون قاضي مي تواند در مورد اتهام مذکور احکام شديدتري هم چون تبعيد و محروميت از امکانات اجتماعي صادر کند.وي هم چنين با بيان اين که آقاي مرتضوي از اتهام معاونت در قتل مرحوم محمد کامراني تبرئه شده است گفت: اما پرونده شکايت ما (خانواده مرحوم محسن روح الاميني) از (س-م) و (ح-ف) در ارتباط با معاونت در قتل در دادسراي کارکنان دولت مفتوح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *