جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

نامه آیت‌الله هادوی به رئیس جمهور مصر

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 296492
امروز که شاهد برخی حوادث در این سرزمین کهن که کارنامه درخشانی در تاریخ اسلام دارد، هستیم؛ به جدّ در تحقق آرمان‌های قیام مردم در میدان تحریر، تردید می‌کنیم.
نامه آیت‌الله هادوی به رئیس جمهور مصر
به گزارش جهان به نقل از شبکه اجتهاد، پس از شهادت مظلومانه شیخ حسن شحاته در شب ولادت امام زمان عجل الله فرجه الشریف و صدور بیانیه ای از سوی آیت الله هادوی تهرانی در محکومیت این اقدام ددمنشانه در روز ولادت امام منتظر (عج)، ایشان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور مصر خواستار اقدامی حکیمانه در برخورد با این حادثه ی دردناک شدند.

این نامه که به همراه پیام مزبور از طریق رسمی برای جناب آقای مرسی ارسال می‌شود، از طریق نمابر نیز به دفتر حافظ منافع دولت مصر در ایران فرستاده شده است.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای محمد مرسی

ریاست جمهور محترم جمهوری عربی مصر

با سلام و احترام و تبریک ایام مبارک شعبان المعظم به استحضار عالی می رسانم:

زمانی که مردم خداخواه و آزادی طلب مصر در میدان تحریر قیام کردند و دیکتاتور فرعون صفت مصر را سرنگون ساختند و به شما رأی دادند، آرزویی جز عدالت، امنیت و آزادی برای مصر نداشتند.

در تمام این دوران پر تلاطم برادارن و خواهران ایمانی شما در ایران دعاگوی مبارزان حق جوی مصری بودند و پیروزی مردم مصر را پیروزی خود می دانستند.

اما امروز که شاهد برخی حوادث در این سرزمین کهن که کارنامه درخشانی در تاریخ اسلام دارد، هستیم؛ به جدّ در تحقق آرمان های قیام مردم در میدان تحریر، تردید می کنیم.

شهادت مظلومانه شیخ حسن شحاته که جز خداخواهی و عشق به اهل بیت رسول اعظم صلّی الله علیه و آله و سلّم جرمی نداشت، مهر تاییدی بر صحت این نگرانی ها بود.

این حادثه ی دردناک که دل هر انسانی را می لرزاند، زنگ خطری جدی برای مسئولان مصری است که اگر به موقع و با خردمندی اقدام نکنند در آتش یک درگیری خانمان سوز مذهبی فرو خواهند رفت. آتشی که دود آن به چشم تمام آحاد مردم مصر خواهد رفت و جز برای دشمنان اسلام و در رأس آنها رژیم صهیونیستی گوارا نخواهد بود.

توقع مردم ایران و تمام مسلمانان جهان به ویژه دوستداران و پیروان اهل بیت رسول اعظم صلّی الله علیه و آله و سلّم این است که با اقدامات خردمندانه شما و همکاران محترمتان این فتنه در نطفه خفه شود و ملّت مسلمان مصر که سال ها آلام و مصائب دوران خفقان را تحمل کرده اند، بتوانند با سربلندی و افتخار در امنیت و آزادی به عدالتی که شایسته آن هستند، دست یابند و تمام آحاد این سرزمین تاریخی در صلح و آرامش زندگی شرافتمندانه و انسانی خود را که سزاوار آن هستند، داشته باشند.

با آرزوی موفقیت مستمر برای ملت مصر

مهدی هادوی تهرانی مدرس عالی خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *