جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

با حضور احمد شهید در ایران مخالفیم

منابع او سایت های مخالف نظام بود
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب: 296047
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه به گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر اجازه ورود به ایران داده نمی شود گفت: منابع گزارشهای احمد شهید سایتهای مخالف نظام بوده و فاقد اعتبار است.
به گزارش جهان، محمدجواد لاریجانی در گفتگو با مهر درباره ادعاهای مطرح شده از سوی احمد شهید اظهار داشت: نحوه عمل این گزارشگر اشکالات حرفه ای فراوانی دارد . از جمله این اشکالات منابع اوست. احمد شهید در گزارشات خود به افرادی اشاره می کند که هیچ مدرکی برای اثبات حضور آنها وجود ندارد و صرفا یک ادعا است.

وی افزود: اینکه در گزارش به افرادی اشاره شده که نمی خواستند نام یا اطلاعاتشان فاش شود ، از اشکالات مهم این گزارش است. اتهاماتی قابل رسیدگی است که در بررسیهای اولیه علایمی از صدق داشته و قابل راست آزمایی باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: صرف اینکه فردی در جایی ادعایی کند از آن نمی توان به عنوان منبع استفاده کرد. یکی از روشها و الزامات احمد شهید این است که اگر ادعایی پیدا کرد باید منبع آن را بگوید تا قابل راست آزمایی باشد.

محمدجواد لاریجانی تصریح کرد: احمد شهید صرفا اتهامات محتلف را سر هم می کند و به راحتی هر فردی می تواند با بررسی سایتهای ضد نظام گزارشی مانند او را تهیه کند. کار او غیر موجه بوده و از نظر چارچوب حرفه ای کاملا مطرود است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این مواد را به نحوه دقیق در شورای حقوق بشر سازمان ملل ثبت کرده است. به همین دلیل ما با سفر او به ایران، نصب او و نحوه عملش مخالفت جدی کردیم و تقریبا موضوع را برای جهانیان آشکار کردیم. احمد شهید چه ایران باشد با نباشد گزارش او فاقد اعتبار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *