کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پناهیان در همایش انتخاباتی سعید جلیلی:

اگر امروز از انرژی هسته‌ای کوتاه بیاییم، فردا باید در چاه‌های نفت را ببندیم

22 خرداد 1392 ساعت 20:01

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: اینکه می‌گویند اگر کوتاه بیاییم تحریم‌ها برطرف می‌شود یک دروغ بزرگ است و مردم باید بدانند که سیاسیونی که این دروغ را گفتند رسوا می‌شوند و آن دنیا باید پاسخگو باشند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش انتخاباتی سعید جلیلی که عصر امروز در ورزشگاه حیدرنیا برگزار شد، با بیان اینکه علت تجمع ما در این مکان مظلوم بودن گفتمان مقاومت است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی امروزشان تصریح کردند که ۸ طرز تفکر در مناظرات حضور داشت. این سخن رهبری نشان می‌دهد که نمی‌شود به دسته‌بندی‌های رایج نگاه کرد و گفت که انتخابات بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است.

به گفته وی در این مناظرات مظلوم‌ترین نگاه، نگاه جلیلی یعنی گفتمان مقاومت بود. جلیلی برای خودش به میدان نیامده است. او برای گفتمانی به میدان آمده که اگر این گفتمان در مناظرات حضور نمی‌داشت برای همیشه غریب می‌ماند.

این استاد دانشگاه با اشاره به حمله به گفتمان مقاومت در این مناظره اظهار داشت: کسانی که به دولت انتقاد داشتند، به بهانه انتقاد، گفتمان مقاومت و عملکرد جلیلی را مورد حمله قرار دادند. این در حالی بود که خود دولت نیز مخالف عملکرد جلیلی است.

پناهیان ادامه داد: دولت می‌گوید برنامه هسته‌ای به ما ربطی ندارد. شاید دولت می‌خواست طور دیگری این برنامه را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی که بخشی از آن به خاطر بی‌تدبیری دولت بوده بهانه‌ای برای سازش شده بود، گفت: به همین بهانه آنها به گفتمان مقاومت و ایستادگی حمله کردند و این حمله غیرمنصفانه بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از عدم پاسخگویی به این حملات از سوی دیگر کاندیداها اظهار داشت: آیا اگر در برابر دشمن کرنش کنیم، آیا آنها تحریم‌ها را برمی‌دارند؟ آیا اگر سازشگری اتفاق بیفتد تحریم‌ها برداشته می‌شود؟ خدا شاهد است در این انتخابات دروغ بزرگی که به مردم القاء شد این بوده که اگر کوتاه بیاییم تحریم‌ها برطرف می‌شود.

پناهیان با تاکید بر اینکه ما این دروغ بزرگ را با رای خودمان به جلیلی برملاء می‌کنیم تصریح کرد: رایی که جلیلی می‌آورد مخلصانه‌ترین رای است. زیرا او به کسی وعده‌ای برای حل مشکلات با اینکه برنامه دارد نداد. ولی چون او بر مقاومت پافشاری کرده ما اینجا جمع شده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر ذره‌ای در مقابل مستکبران کوتاه بیاییم، تحریم‌ها بیشتر و فقر در مملکت گسترده‌تر می‌شود. اگر سخنان برخی نامزدها بر کرسی بنشیند و استکبار بفهمد که سازشکاران بر روی کار می‌آیند، فقرا فقیرتر خواهند شد و بحران‌های اقتصادی بیشتر و ناامنی‌ها نیز بیشتر می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تنها یک روز برای بیداری مردم فرصت باقی مانده، گفت: اگر کسی به دنبال تامین معاش است، باید به گفتمان مقاومت پیوند بخورد چرا که با قرار گرفتن در گفتمان مقاومت امنیت اقتصادی نیز ایجاد می‌شود.

پناهیان با بیان اینکه یکی از دروغ‌های بزرگ پیوند دادن تحریم‌ها به مسئله هسته‌ای است اظهار داشت: زمانی که رئیس جمهور دوران سازندگی علاقه‌اش برای ارتباط با آمریکا و اروپا می‌گفت در همان زمان اروپائیان نزدیک بود برای او حکم دستگیری صادر کنند و در دادگاهایشان احکامی را علیه رئیس جمهور صادر کردند. در دوران اصلاحات که شاهد آن تواضع و ادب در مقابل آمریکا بودیم، ایران محور شرارت لقب گرفت و آنها حتی حاضر نشدند در این دو دولت یک قطعه هواپیما به ما بفروشند و تحریم‌ها را برنداشتند.

وی با تاکید بر اینکه کوتاه آمدن موجب رفع تحریم نمی‌شود، گفت: مردم باید بدانند که سیاسیونی که این دروغ را گفتند رسوا می‌شوند و آن دنیا باید پاسخگو باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به بیان چرایی تحریم‌ها پرداخت و گفت: امروز اگر تحریم‌ها افزایش پیدا کرده به دلیل مقاومت فرزندان مقاومت در لبنان، سوریه و جهان اسلام است که پوزه استعمار را به خاک مالیده و نوای انقلاب را جهانگیر کرده است.

پناهیان معتقد است "اگر امروز از انرژی هسته‌ای کوتاه بیاییم، فردا باید در چاه‌های نفت را ببندیم، زمین‌های کشاورزی را به آتش بکشیم و پس از آن باید اجازه دهیم تروریست‌های سوریه به ایران بیایند و به نوامیس‌مان تجاوز کنند. "

وی با بیان اینکه ما به رئیس جمهوری رای می‌دهیم که از همه محکمتر شعارهای مقاومت را سر داده است، افزود: امروز مقام معظم رهبری صریحا نکاتی را فرمودند و گفتند دلیل اینکه دشمن این همه فشار آورده، برای این است که برخی به آنها چراغ سبز نشان داده‌اند. اگر ما در انتخابات این چراغ‌های سبز را خاموش کنیم، دشمن ذلیل و خسته می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عرصه سیاست بین‌المللی جای تعارف نیست گفت: برداشت من این است که نمی‌توان گفت ما می‌رویم پشت میز مذاکره و آنچنان نرم با دشمن سخن می‌گوییم که دل آنها را به دست بیاوریم. دشمن الان زخمی شده و وحشی‌تر از هر زمان دیگری است. اگر آنها در سوریه کودکان مسلمان را می‌کشند، به خاطر پیوندی است که با ما دارند. اگر در عراق قتل عام می‌کنند به خاطر پیوندشان با ما است. بنابر این هیچ دیپلماتی نمی‌تواند از نرم‌سخن گفتن حرف بزند.

پناهیان تنها راه به ذلت کشاندن دشمن را مقاومت جانانه دانست و گفت: اگر در انتخابات به بهترین انتخاب برسیم و دشمن را مایوس کنیم، تحریم‌ها برطرف می‌شود و دشمن ذلیلانه کوتاه می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی که رئیس جمهور کشور ما به غرب رفت و سخن از جامعه مدنی گفت، هیچ ایرانی سربلند نشد. ولی وقتی رئیس جمهور مقابل آنها ایستاد، حتی غیرانقلابی‌ها افتخار کردند. کاش آن دیپلماسی ادامه پیدا می‌کرد. اما هر دم از این باغ دری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد. مطمئنیم جلیلی را که به میدان بفرستیم هیچگاه در مقابل استکبار کوتاه نخواهد آمد.

این استاد دانشگاه به کوتاه آمدن نهضت آزادی در برابر آمریکا و تحمیل ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آنها چراغ سبز نشان دادند و محرومان و فقرا به میدان جنگ رفتند. امروز ما اجازه نمی‌دهیم کسانی چراغ سبز نشان دهند و بار دیگر محرومان را به میدان جنگ بفرستند.

پناهیان با بیان اینکه آمریکا اگر می‌توانست به رونق اقتصادی ما کمک کند، به رونق خودش کمک می‌کرد، گفت: آنهایی که در زمان خودشان در مقابل غرب کوتاه آمدند، چرا کوتاه آمدند و صلح مطلق بودن چرا تورم ۴۹ درصدی را به ملت تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تحریم و هر ظلمی به جلیلی رای می‌دهیم و چراغ‌های سبز دشمن را خاموش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: همانطور که اصل انقلاب چهره به چهره با صدای مخلص و ناله‌های پر از معرفت بوده این انتقال پیام هم باید در ۲۴ ساعت آینده به همین صورت شکل گیرد و شما آرای دوستانتان را به سمت مقاومت هدایت کنید.


کد مطلب: 292362

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/292362/اگر-امروز-انرژی-هسته-ای-کوتاه-بیاییم-فردا-باید-چاه-های-نفت-ببندیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com