دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴

جلیلی:برخی بخاطر یارانه‌ها سروصدا میکنند

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 292345
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای به خاطر یارانه‌ها سر و صدا می‌کنند که این یارانه‌ها عامل گرانی و تورم در جامعه است. در حالی که 6 نفر 2 برابر یارانه 70 میلیون نفر گرفته‌اند و حاضر نیستند آن را پس بدهند؛ اینجا چرا نباید عدالت باشد؟ از این رو باید در مقابل این تبعیض‌ها مقاومت کرد.
به گزارش جهان به نقل از حیات طیبه، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز چهارشنبه با حضور در مسجد امیرالمومنین شهر پاکدشت ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسین(ع) به تجربه 34 سال انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: در طول این سال‌ها یک طرف ملت ما و انقلاب اسلامی با آرمان‌های خود و طرف دیگر دشمنان‌مان بوده‌اند.
 
جلیلی با یادآوری سال‌های دفاع مقدس و همکاری همه کشورهای دنیا با صدام بر علیه کشورمان ادامه داد: دشمنان در همه عرصه‌ها سعی کردند جلوی پیشرفت ما را بگیرند و در بحث هسته‌ای نیز تلاش خود را انجام دادند اما ایران امروز جزء 10 کشور برتر هسته‌ای شده است.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اعتراض خود دشمنان مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی امروز به عنوان یک فرصت مهم محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر ما در جنگ و انقلاب به پیروزی رسیدیم دلیلش برخورداری از سلاح و تجهیزات نظامی نبود و حضرت امام نیز حزب و سلاح نداشت و دلیلش دو موضوع بسیار مهم یعنی اسلام و باورها و اعتقادهایمان بود.
 
وی با اشاره به خداباوری و مردم‌باوری حضرت امام که باعث ایجاد یک جمعیت عظیم در کشور شد، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم این مسیر را ادامه دهیم نباید نسبت به موفقیت‌ها و پیروزی‌های خود بی‌توجه باشیم.
 
جلیلی با تاکید بر اینکه ما امروز به پشت خیمه‌های دشمن رسیده‌ایم و آنها می‌خواهند با حیله‌های مختلف از جمله ایجاد شک و تردید ما را از این مسیر بازگردانند، به سیاه‌نمایی رسانه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: رسانه‌های خارجی بخصوص در یک ماه اخیر تبلیغات سنگینی را شروع کرده‌اند در حالی که اگر ایران کشور ضعیفی است نیازی به اجماع قدرتهای جهانی بر علیه آن و تحریم‌های فلج‌کننده که نتیجه هم نگرفته‌اند، نیست.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اظهارات غربی‌ها مبنی بر اینکه حل موضوع خاورمیانه و سوریه بدون ایران امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: آنها خودشان هم می‌دانند که باید برای ایجاد تردید اقدام کنند تا ما را به عقب بازگردانند.
 
وی در عین حال اظهار داشت: البته این به معنای عدم ضعف و کاستی در کشور نیست. از این رو از بحث‌های اساسی که مردم بیان می‌کنند پس از لزوم حمایت از ولایت و رهبری، اشاره به مشکلات و گرانی ها و اشتغال است.
 
جلیلی بر همین اساس ادامه داد: اگر ما توانسته‌ایم بر اساس الگوی ولایت فقیه در دوران مقدس حماسه‌های بزرگ را رقم بزنیم، این موضوع تکرارشدنی است و بنده یقین دارم اگر ما توانسته‌ایم به کمک اسلام و اعتماد به مردم حماسه دفاع مقدس را خلق کنیم می‌توان آن حماسه را در فرهنگ، ‌سیاست، اقتصاد و کشاورزی نیز خلق کرد.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،با بیان اینکه ما باید ضمن رفع مشکلات کشور برای سایر کشورها از جمله کشورهای اسلامی الگو باشیم، تاکید کرد: حاصل شدن این موضوع یک شعار و خیال‌پردازی نیست. بلکه اینجاست که نقش دولت و قوه مجریه برجسته می‌شود.
 
وی هنر دولت را آزاد کردن ظرفیت جوانان و مردم دانست و عنوان کرد: امروز ادارات دولتی ما باید طوری عمل کنند که مردم نگران نباشند چطور از هفت‌خوان آن عبور کنند و در واقع باید این ادارات را پناهگاه خود بدانند چرا که اگر این نهادهای دولتی به مثابه سدهای آهنین عمل کند حماسه اقتصادی محقق نخواهد شد.
 
جلیلی با بیان اینکه ما نباید فقط به دنبال ناجی و قهرمان باشیم و بخواهیم که رئیس جمهور همه مشکلات را حل کند، رئیس‌ قوه مجریه را راننده دولت توصیف کرد و گفت: دولت زمانی می‌تواند به مردم قول بدهد که همه ظرفیت‌هایش پای کار بیاید و نه تنها مانع مردم نشود بلکه پشتیبان آنها نیز باشد.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،با طرح این پرسش که آیا جوانی که در دوران جنگ یک گردان را اداره می‌کرد در شرایط امروز نمی‌تواند یک کارآفرین محسوب شود؟ تصریح کرد: شرط تحقق این موضوع ایجاد عدالت ساختاری است و منابع این کشور باید عادلانه توزیع شود.
 
وی با بیان اینکه 23 نفر، 11 هزار میلیارد تومان وام گرفته و در کار تولیدی هم نیستند اما جوان ما برای وام ازدواج دچار مشکل می‌شود ادامه داد: بنابراین منابع باید عادلانه توزیع شود.
 
جلیلی تصریح کرد: زمانی که نقدینگی در جامعه بیش از کالا شود گرانی ایجاد می‌شود در حالیکه اگر به تولید توجه کنیم نه تنها کالا زیاد می‌شود بلکه اشتغال هم زیاد می‌شود.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه ما 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کشور می‌کنیم، گفت: اگر ما این مبلغ را به جای کشاورز خارجی به کشاورز داخلی بدهیم نه تنها انگیزه و اشتغال آنها افزایش می‌یابد بلکه پیشرفت کشور نیز محقق می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه در روز پس از انتخابات نیز باید در مقولاتی همچون هنر، فرهنگ، تولید و IT به سراغ مردم رفت، افزود: انشاءالله که منتخب مردم از روز بعد از انتخابات حماسه اقتصادی را کلید برند و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا ادارات و وزاتخانه‌های ما به سرعت غل و زنجیری را که به خاطر دیوانسالاری به دست و پای مردم زده‌اند باز کنند و در آن زمان مشکلات ما نیز حل خواهد شد. 
 
جلیلی با تاکید بر اینکه مقاومت رمز پیشرفت فقط در مقابل طرف خارجی نیست، یادآور شد: ما باید در برابر کسانی که به خاطر منافع‌شان در مقابل عدالت ایستادگی می‌کنند مقاومت کنیم. 
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای به خاطر یارانه‌ها سر و صدا می‌کنند که این یارانه‌ها عامل گرانی و تورم در جامعه است. در حالی که 6 نفر 2 برابر یارانه 70 میلیون نفر گرفته‌اند و حاضر نیستند آن را پس بدهند؛ اینجا چرا نباید عدالت باشد؟ از این رو باید در مقابل این تبعیض‌ها مقاومت کرد.
 
وی ضعف‌ها و نقدهای کشور را در زمان فاصله گرفتن از آموزه‌های اسلام دانست و خاطرنشان کرد: فاصله از این آموزه‌های اسلام ناب نقطه توقف و پسرفت کشور است و از این رو منتخب مردم باید بتواند کشور را در مسیری هدایت کند که حماسه در همه عرصه‌های رقم بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *