سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

آغاز مانور نظامی اردن با ۱۹ کشور خارجی

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب: 291716
هشت هزار نظامی از ۱۹ کشور امروز، یکشنبه رزمایش مشترک خود با عنوان "شیر آماده" را در اردن آغاز کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از المیادین نوشت: این مانور تا ۲۰ ماه جاری ادامه خواهد داشت و در آن هشت هزار نیروی نظامی از ۱۹ کشور حضور دارند که از این میان ۴۵۰۰ نفر از ارتش آمریکا هستند.

ژنرال "محمد العدوان"، رئیس ستاد اجرای عملیات در مرکز فرماندهی ارتش اردن در نشست خبری مشترک با ژنرال "روبرت ج. کاتالانوی"، رئیس مرکز آموزش در دفتر فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که این مانور نظامی بر روش های عملیات نظامی غیر متعارف بر مقابله با برهم زدن امنیت و صلح جهانی و مبارزه با تهدیدات کنونی و آینده و همچنین مبارزه با تروریسم ، آموزش و پشتیبانی هوایی متمرکز خواهد بود .

العدوان در ادامه بای بیان اینکه "مانور شیر آماده با شرکت ۸ هزار نظامی از ۱۹ کشور از امروز آغاز شد و تا ۲۰ ژوئن ‌ادامه خواهد داشت" گفت: این مانور ارتباطی به تحولات سوریه و اوضاع کنونی این کشور ندارد و هدف از برگزاری آن تقویت و تحکیم روابط میان ارتش های ۱۹ کشور است.

وی افزود: در این مانور ارتش کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، لهستان، ترکیه، چک، پاکستان، عربستان، مصر، عراق، لبنان، بحرین، امارات، یمن، کویت، قطر و اردن حضور دارند.

در این رزمایش بزرگ حدود ۴۵۰۰ نیروی ارتش آمریکا اعم از نیروی هوایی، زمینی و دریایی و همچنین سه هزار نیروی ارتش اردن مشارکت دارند.

بنا بر این گزارش، در این مانور از سامانه موشک های پاتریوت ، جنگنده‌های اف ۱۶ ، هواپیماهای هارپر ، هواپیماهای هرکولس اس ۱۳۰ و هواپیماهای هورنیت اف ۱۸ استفاده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *