دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

'نطق برخی نامزدهابوی سیاه‌نمایی میدهد'

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 290948
امام جمعه موقت تهرات در ارتباط با اظهارات برخی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: نطق برخی کاندیداها بوی تعفن سیاه‌نمایی می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی که در بین راهپیمایان ۱۵ خرداد ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: شهیدان ۱۵ خرداد ورامین مظلومانه به شهادت رسیدند، هنوز تعدادی از مجروحان انقلاب بزرگ ۱۵ خرداد رمق داشتند نفس می‌کشیدند و جان داشتند که گودال کندند و زنده به گورشان کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نیم قرن گذشت و شهیدان ۱۵ خرداد مانند سرو قامت کشیده ماندند و امروز فرزندان و نوادگان آنها سرشان را بالا می‌گیرند که سرمایه‌ای نفیس تقدیم انقلاب کردند. وی عنوان کرد: شهیدان ۱۵ خرداد ورامین در دورانی که بازار شهادت گرم نبود شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ما را رقم زدند و به همین دلیل امام (ره) بارها تأکید کردند که انقلاب اسلامی ما با مبدأیت ۱۵ خرداد به نتیجه رسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تقارن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و نیم قرن ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اشاره‌ای به زندگی سیاسی و اجتماعی آن امام همام داشت و گفت: هیچ امامی را نداریم که به اندازه آن امام محبوس شده باشد، آن حضرت حبس ابد بودند، جرم امام کاظم (ع) خداجویی و عشق به خداوند بود، جرم امام کاظم (ع) همانی بود که امروز در دنیا شاهدیم.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: صحنه جنگ احزاب است که در دنیای امروز شکل گرفته است، یعنی تمام ایمان با تمام کفر در دنیا می‌جنگد، آمریکا و انگلیس که اتحادیه اروپا را نیز فریب داده‌اند در مقابل ایران اسلامی ایستاده‌اند، به همان جرمی که امام موسی کاظم(ع) در زندان به حبس ابد محکوم بودند.

وی تصریح کرد: جرم امام کاظم(ع) خداباوری آن حضرت بود، مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته خودشان سه ویژگی برای امام راحل برشمردند که عبارت بود از اول خداباوری، دوم باور مردم و سوم اعتماد. آیت‌الله خاتمی افزود: خدامحوری رکن انقلاب است؛ به مردم ورامین که به موقع به صحنه آمدند، باید بگویم که از نطق برخی کاندیداهای ریاست جمهوری رابطه با آمریکا و غرب، تنش زدایی برمی‌آید.

وی گفت: دوره تبلیغات انتخابات می‌گذرد، اما چرا پشت پا به باورهای دینی‌تان می زنید؟ چه قدرتی انقلاب اسلامی را از طوفان‌ها حفظ کرده است؟ کودتای نوژه از کودتاهای عجیب بود که رئیس جمهور و نخست وزیر را انتخاب کردند، قرار بود کودتا شکل بگیرد و قدرت‌های بزرگ آن روز از کودتاچیان حمایت کنند، اما این کودتا ناکام ماند.

سخنران راهپیمایی ۱۵ خرداد اذعان داشت: مایه تأسف است که در سبد تبلیغاتی برخی از کاندیداها همه چیز هست؛ حتی آنچه که به آنها مربوط نیست. مسئله سربازی چیزی نیست که به رئیس جمهور مربوط باشد، پرونده هسته‌ای و رابطه با آمریکا مربوط به مقام معظم رهبری است و هیچکس حق دخالت ندارد.

وی تصریح کرد: همه چیز در سبد تبلیغاتی این کاندیداها هست، جز دین و فرهنگ دینی، هواداران کاندیدایی آمدند، منزل ما، گفتم آن کاندیدا یک بار کلمه حجاب را در طول عمرش گفته؟ گفتند نه، گفتم شیرین این است که الان بگوید. امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: کاندیداها تبلیغات سرافرازانه داشته باشند، خداباوری و دین‌محوری ستون فقرات جامعه است، پیامبران گرچه در پی آن هستند که زندگی شرافتمندانه برای مردم تأمین شود، اما هیچگاه مانند کمونیست‌ها وعده آب و نان نمی دهند.

وی گفت: به عنوان امام جمعه در ستاد هیچ کاندیدایی نرفته‌ام و از هیچ کس حمایت نمی‌کنم و نام نمی‌برم، اما اگر در یک طرف کرامت، عزت و سربلندی بود و طرف دیگر ذلت و خواری، باید اولی را انتخاب کرد. این مسئول تصریح کرد: دین و نظام دینی باید زمینه‌ساز زندگی آبرومندانه برای مردم باشد، خط پیامبر(ص) و امامان(ع) این است که عزت و کرامت برگزیده شود.

وی ادامه داد: شهیدان ۱۵ خرداد ورامین راه عزت و افتخار و کرامت را برگزیدند، اما خروجی برخی از نطق‌ها بوی ذلت و خواری می‌دهد؛ به آنها گفته‌اند که اگر دست بر روی گرانی‌ها و مشکلات بگذارند و در باغ سبز نشان می‌دهند و بگویند در فلان مدت همه چیز حل می‌شود تا به اهدافشان برسند.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: اگر فکر می‌کنید به شکم مردم اهمیت بدهید، رأی می‌آورید اشتباه می کنید، باید به ارزش‌های دینی تکیه کنید، خداباوری و غیرت دینی داشته باشید که امام کاظم(ع) هم داشتند، این غیرت دینی را شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ نیز داشتند.

وی متذکر شد: نکته بعدی بصیرت است که شاخصه اصلی رهبران الهی است و امام کاظم(ع) نیز بر قله بصیرت نشسته‌اند و رهروان آن حضرت نیز چنین باید باشد، به فرموده حضرت علی(ع) کسی نمی‌تواند علمدار دین باشد، مگر با سه ویژگی که اولین آنها «اهل بصیرت بودن» است و دومین ویژگی «اهل صبر بودن» است. عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی ایجاد عجله در مردم می‌کنند، چه در زمان امام(ره) و چه امروز کمترین لبخند مسئولان ما به دشمن سبب کمتر شدن مشکلات می شود، اما به قیمت از دست رفتن عزت و کرامت نظام اسلامی و مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد: بخشی از گرانی‌ها هزینه عزت مردم است که نمی‌خواهند برده آمریکا و دشمنان باشند، برخی از کاندیداها عجله دارند که هزینه‌ها تمام شود، اما به صراحت می‌گویم که تا زمانی که پای ارزش‌هایمان ایستاده‌ایم و دست از دین برنداشته ایم، دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و تا آخرین قطره خون و آخرین نفسمان پای علم دین ایستاده‌ایم.

این مسئول یادآور شد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید در کشور هزینه‌ای برای حفظ نظام اسلامی بوده و هست، اوباما در نطق انتخاباتی‌اش گفت که بی‌نظیرترین تحریم ۱۰۰ ساله اخیر را علیه ایران به کار بستیم، اما ما هم با شدت هرچه تمام‌تر مقاومت کردیم.

وی افزود: بالاخره دشمنان عقب‌نشینی می‌کنند، شیرین این است که با مقاومت دشمن را عقب بزنیم، ملتی که با خدا باشد، پیروز است و با مقاومت پوزه دشمنان این ملت به خاک مالیده خواهد شد، آینده انقلاب اسلامی ایران بسیار روشن است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: سومین سرمایه علمداران حق شناختن موضع حق است، موضع حق در مسائل سیاسی فقط و فقط مواضع مقام معظم رهبری است، ما همه را به خط رهبری محک می زنیم؛ مقام معظم رهبری فرموده‌اند که کاندیداها سیاه‌نمایی نکنند، احساسمان از ابتدای تبلیغات ریاست جمهوری این بود که برخی از کاندیداها عقده‌های ده ساله خود را ابراز می‌کنند.

وی عنوان کرد: نطق برخی از کاندیداها بوی تعفن سیاه‌نمایی را به مشام می‌رساند که اگر هم رأی بیاورند، سرافکنده خواهند بود، بی‌انصافی است که بعد از سال ۳۴ سال از پیروزی انقلاب بگوییم هیچ کاری انجام نشده است، در زمینه‌های علمی و اقتصادی با همه تحریم‌ها و ... پیروز هستیم و تحریم‌ها را دور زده‌ایم. این مسئول در پایان متذکر شد: هیچ تحرکی در منطقه نیست؛ مگر اینکه روی ایران حساب کنند، سیاه‌نمایی‌ها خلاف شرع و عقل و منطق است و موضع ما موضع مقام معظم رهبری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *