پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱
وحید جلیلی:

من و سعید مرحله اول سال 84 به احمدی‌نژاد رای ندادیم/ یک تهمت سخیف به جلیلی

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 289884
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: برخی نمی‌خواهند نظام از تمام ظرفیت‌های جمهوریتی خود استفاده کند، چون این افراد به بهره‌مندی‌های طبقات خاص عادت کرده‌اند و این افراد که معتقد به اشرافی‌گری هستند و برای خود حقوقی برتر از منافع نظام و مردم قائلند، نمی‌توانند با فرهنگ مقاومت کنار بیایند و سخنرانی‌هایی نیز علیه دکتر جلیلی داشته‌اند.
من و سعید مرحله اول سال 84 به احمدی‌نژاد رای ندادیم/ یک تهمت سخیف به جلیلی
به گزارش جهان به نقل از مهر، وحید جلیلی پنجشنبه شب در همایش حامیان سعید جلیلی که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات جشن جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران رای همه یکسان است و جمهوریت نظام ما باید گام به گام و بر مبنای اسلام تعمیق شود.

وی ادامه داد: اسلام برای جمهور مردم ارزش قائل است و دینی مردمی است که از حقوق توده‌های مردم دفاع می‌کند و ولایت فقیه نیز ضامن جمهوریت نظام برخاسته از اسلام است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین نمونه‌های دفاع از جمهوریت نظام توسط ولایت فقیه، دوران فتنه 88 است که در آن تمامی استکبار خواستار وتوی رای مردم و نادیده گرفتن نظر مردم بودند اما ولی‌فقیه پای رای مردم ایستاد، چون ولی‌فقیه یکی از وظایف شرعی خود را استیفای حقوق آحاد مردم می‌داند.

جلیلی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین شعارهای سعید جلیلی را آزاد کردن ظرفیت‌های آحاد مردم عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه برخی از دوستان به آقای جلیلی تذکر دادند که در انتخابات باید شعارهای زود بازده و وعده‌های روزمره‌تری را انتخاب کند اما اعتقاد آقای جلیلی این است که اگر گفتمان انقلاب را درست ببینیم و اجرایی کنیم، مشکلات روزمره نیز رفع خواهد شد و اگر در هیجان نتیجه دست به هر روشی بزنیم و هر شعاری بدهیم، حتی در صورت پیروزی نیز شکست خورده‌ایم.

وی اضافه کرد: آقای سعید جلیلی به عنوان کسی که در خط مقدم مواجه با دشمنان انقلاب حضور داشته و سال‌ها نمایندگی ملت ایران را در مواجه با ابرقدرت‌ها بر عهده داشته، مقاومت را تنها راه پیشرفت ملت ایران می‌داند.

شکوفایی استعدادهای جامعه با حاکم شدن فرهنگ مقاومت

این فعال فرهنگی و از حامیان سعید جلیلی مفهوم مقاومت را یک فرهنگ و نه به معنای شعارهای تند توخالی دانست و تصریح کرد: حرف آقای جلیلی این است که ما اگر دشمن ستیز و دشمن شناس هستیم باید در کنار آن دوستان خود را نیز شناسایی کنیم و تاکید دارند که در کنار تهدیدات باید فرصت ‌ها را نیز شناخت و از آن استفاده کرد.

جلیلی ادامه داد: برخی در مقابل تهدیدات و شاخ و شانه کشیدن دشمنان بلافاصله از ضعف‌های کشور حرف می‌زنند اما دکتر جلیلی معتقد است باید در مقابل تهدید به فرصت‌های خود اعتنا کنیم تا این فرصت‌ها شکوفا شوند که نمونه این مسئله در بحث هسته‌ای کشورمان تحقق یافته و شاهد موفقیت‌های بزرگی در این بخش بوده‌ایم.

وی یادآور شد: دشمنان زمانی که ما مدعی دستیابی به غنی سازی 20 درصد اورانیوم شدیم به ما خندیدند و انجام این کار توسط ایران را باور نداشتند اما شهدای هسته ای ما که از علمداران نهضت مقاومت و پیشرفت هستند این کار بزرگ را انجام دادند و این مسئله نیز ناشی از آزاد کردن انرژی ملت ایران در این بخش بود.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه افزود: شهید شهریاری به عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان جهان، فردی از جنس شهید همت ها، باکری ها و چمران ها بود که کار بزرگ غنی‌سازی 20 درصد را انجام داد و غربی‌ها از این مسئله کاملا شوکه شدند.

جلیلی با تاکید بر اینکه ما نباید در جنگ اراده‌ها شکست بخوریم، عنوان کرد: با حاکم شدن روحیه و فرهنگ مقاومت در جامعه، انرژی‌های نهفته در مردم آزاد می‌شود و انگیزه‌ها نیز متمرکز می‌شوند و در قرآن کریم نیز بیان شده که در فرهنگ مقاومت حزن و اندوه وجود ندارد، بلکه این راه موجب حرکت و نشاط جامعه می‌شود و با این فرهنگ می‌توان از فرصت های موجود به خوبی استفاده کرد و با نگاهی واقع بینانه مغلوب دشمنان نشد.

وی افزود: در این انتخابات نیز در حالی که نظام جمهوری اسلامی در حال یک جهش بزرگ است، دشمنان سعی در القای ضعف‌ها را دارند و ورود دکتر جلیلی به عرصه انتخابات نیز با هدف دفاع از فرهنگ مقاومت به عنوان رمز پیشرفت کشور صورت گرفته و از اصول اولیه ایشان نیز توجه به تمامی ظرفیت‌های کشور برای فراهم کردن میادین بی تبعیض در تمامی عرصه‌هاست.

برخی افراد فرهنگ مقاومت را برنمی‌تابند

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه سعید جلیلی می‌خواهد ساز و کارهای دولتی تصحیح و زمینه ایجاد جمهوریت و مشارکت مردم در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز فراهم شود، تصریح کرد: برخی این مسئله را بر نمی‌تابند و نمی خواهند نظام از تمامی ظرفیت‌های جمهوریتی خود استفاده کند، چون این افراد به بهره مندی های طبقات خاص عادت کرده اند و این افراد که معتقد به اشرافی گری هستند و برای خود حقوقی برتر از منافع نظام و مردم قائل هستند، نمی‌توانند با فرهنگ مقاومت کنار بیایند و سخنرانی هایی نیز علیه دکتر جلیلی داشته‌اند.

جلیلی گفت: دکتر سعید جلیلی به دفاع از حقوق مردم در مسیر کمال و رشد معتقد است و دولت خود را موظف به شکوفا کردن استعدادهای آحاد مردم می‌داند و اگر این مبنا پذیرفته شود، ساز و کار آن نیز ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات تعدادی از حاضران در همایش در خصوص رانت‌خواری و فساد اقتصادی، اظهار داشت: در مسئله مقابله با رانت خواری باید ریشه این گونه مسائل را پیدا کنیم و تمامی این مسائل به این دلیل اتفاق می افتد که سیستم اداری ما نتیجه محور نیست بلکه گزارش محور است و در مسئله اختلاس سه هزار میلیاردی نیز پس از بررسی هایی که صورت گرفت دکتر جلیلی معتقد بود که با یک ساز و کار معمولی می‌شد جلوی این اختلاس بزرگ را گرفت.


برنامه جلیلی برنامه پذیر کردن دولت است

این فعال فرهنگی و بردار سعید جلیلی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های سعید جلیلی نیز گفت: این روزها شاهد هستیم که نامزدهای مختلف برنامه‌های 400 و یا 500 صفحه‌ای ارائه می دهند و ما هم می‌توانستیم برای جذاب تر شدن تبلیغات خود برنامه 700 صفحه‌ای ارائه دهیم اما باید دید آیا کسی این برنامه‌ها را ورق می‌زند و همچنین توجه داشته باشیم که هنوز دو سال و نیم تا پایان اجرای برنامه پنجم توسعه که مدت ها توسط کارشناسان مختلف بر روی آن کار شده، باقی مانده و رئیس جمهور آینده باید اول تکلیف خود را با برنامه‌های موجود مشخص کند.

جلیلی با بیان اینکه برنامه سعید جلیلی برنامه‌پذیر کردن دولت است، عنوان کرد: در سختار اجرایی کشور ده‌ها هزار کارشناس این برنامه‌ها را تدوین کرده‌اند و بعد عده‌ای بدون توجه به این ساختار و برنامه‌ها، می گویند برنامه جدید داریم و در جامعه پمپاژ وعده می‌کنند و می‌گویند در چند ماه و چند سال مشکلات را حل می‌کنیم و به مردم نیز آدرس غلط می‌دهند که دکتر جلیلی هرگز وارد این عرصه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تا زمانی که در ساختار اجرایی به نتیجه محوری توجه نمی‌شود، وضع به همین گونه است و باید دستگاه‌های دولتی را برنامه‌پذیر کرد و همچنین دکتر جلیلی ضمن تایید سفرهای استانی معتقد به سفرهای وزارتخانه‌ای نیز است تا مشکلات دستگاه‌های مختلف مشخص شود.

نظر جلیلی در مورد احمدی نژاد

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خصوص شایعاتی مبنی‌بر حمایت احمدی‌نژاد از سعید جلیلی و رابطه این کاندیدا با جریان انحرافی نیز، بیان داشت: زمانی که یک نامزد مستقل که حتی سابقه یک روز حضور در یک حزب سیاسی را ندارد، وارد عرصه انتخابات می‌شود و طبق نظرسنجی‌ها محبوبیتی کسب می‌کند، این گونه شایعات مطرح و جریانات مختلف به دنبال آن نامزد هستند.

جلیلی ادامه داد: نظر دکتر سعید جلیلی در خصوص آقای احمدی‌نژاد و دولت‌های نهم و دهم از همان ابتدا نظری معتدل و بر پایه اعتدال بوده و ایشان معتقد است که در ارزیابی کارنامه دولت‌های نهم و دهم نباید افراط و تفریط داشته باشیم.

وی تاکید کرد: آقای دکتر سعید جلیلی در سال 84 به آقای احمدی‌نژاد رای نداد و بنده نیز در این سال به آقای احمدی‌نژاد رای ندادم و همان زمان در مجله سوره در خصوص حلقه انحرافی و مشایی و نزدیکی این جریان به احمدی‌نژاد مسائلی را مطرح کرده بودم و تراز دکتر جلیلی بسیار بالاتر از آن است که تهمت‌های سخیف و کثیفی مبنی‌بر ارتباط با جریان انحرافی به ایشان نسبت داده شود.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه سعید جلیلی از پایین‌ترین سطوح مدیریتی و اجرایی کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: مدیریت دکتر جلیلی هیچ گاه اتوبوسی نبوده که در زمان مدیریت یک بخش تمامی افراد آن را تغییر داده و افراد دیگری را جایگزین کند بلکه ایشان همواره اعلام کرده که من برای تحول آمده‌ام و نه تغییر، بر این اساس نیز شاخص‌هایی را برای کار خود تعریف کرده و خودش هم اول از همه پای کار بوده است.

جلیلی در پایان گفت: در حوزه مباحث فرهنگی نیز خود دکتر جلیلی یک متخصص درجه یک در حوزه علوم انسانی است و تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر نیز ایشان را مورد حمایت قرار داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبداللهی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جلیلی.اگه برنامه های اقتصادی خودش را بیشتر تشریح کند مردم قطعا به او اقبال بیشتری نشان می دهند.چون ظاهرا از بقیه اصلحتر است.