جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۱
۲۲

مطهری: جلیلی نباید رئیس جمهور شود!

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 289368
علی مطهری که گویا این روزها به سیم آخر زده، باز هم اظهارات عجیبی را به زبان راند و حتی خواستار کناره گیری سعید جلیلی از انتخابات یا دست کم جلوگیری از پیروزی او شد.
مطهری: جلیلی نباید رئیس جمهور شود!
به گزارش جهان، مطهری که تا سال 84 مخالف سرسخت هاشمی و ورود او به عرصه انتخابات بود، اکنون به یکی از فدائیان هاشمی بدل شده و تایید صلاحیت نشدن او را به ضرر انقلاب توصیف کرده است.

او در جدیدترین موضعش، سعید جلیلی را "تندرو" نامیده و خواستار جلوگیری از پیروزی او در انتخابات شده است!
 
بخشی از مصاحبه او با روزنامه قانون را در ادامه می خوانید:

پس از حذف آقای هاشمی، در صحنه انتخابات چگونه باید عمل کرد؟

من معتقدم که باید از پیروزی کاندیدای تندروها جلوگیری کرد.

منظورتان آقای جلیلی است؟

بله، پیروزی ایشان برای کشور خسارت‌بار خواهد بود.

شما گفته بودید که برای مقایسه توان جسمی آقای هاشمی با سایر کاندیداها ایشان یک مسابقه دوی صدمتر با آقای جلیلی بدهد، بعضی افراد این را توهین به جانبازان تلقی کردند؟

این در واقع شیطنتی بود که از طرف این افراد انجام شد. مطلب روشن بود، شنونده باید عاقل باشد. حرف من این بود که اگر ملاک، توان جسمی است، آقای جلیلی هم آن مشکل را دارد، قطع‌نظر از این که این مشکل چگونه برای ایشان پیدا شده و آن پا در بهشت جا مانده یا در خیابان. مسائل را نباید با هم مخلوط کرد. جایگاه والای جانبازان محفوظ است و حتی مخالفان انقلاب هم برای آنها احترام قائلند. در واقع مخاطب من شورای نگهبان بود نه آقای جلیلی.
ولی من امروز توصیه‌ای به آقای جلیلی دارم و آن این است که شما که از جهاد اصغر سربلند بیرون آمده‌اید خوب است که در جهاد اکبر هم سرافراز باشید. شما خود بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که تجربه کافی و صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری را ندارید و عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود شما را به درون صحنه هل داده‌اند. الانسان علی نفسه بصیر. انسان به نفس خودش آگاه است. پیشنهاد می‌کنم انصراف بدهید و ابزار دست دیگران واقع نشوید. انشاء‌ا... برای دوره‌های بعد کاندیدا شوید.

ایشان را نماینده گفتمان مقاومت معرفی کرده‌اند؟

بله، گفته‌اند رقابت میان گفتمان مقاومت و گفتمان سازش است، و این یعنی عوام‌فریبی. رقابت در این دوره میان گفتمان اعتدال‌خواهی و گفتمان افراط‌گری است.

پس شما که معتقد به جلوگیری از پیروزی کاندیدای افراط‌گر‌ها هستید معتقد به شرکت نکردن در انتخابات نیستید؟

همین طور است. ردصلاحیت آقای هاشمی کار بسیار (............) بود و ما همچنان به آن اعتراض داریم و نباید به سادگی از کنار آن گذشت، چون موجب می‌شود که در آینده فضای خفقان بر کشور حاکم شود. البته من معتقدم که آقای هاشمی تا حدی چوب رفتار گذشته‌اش را می‌خورد. اگر زمانی که در گذشته رفتارهای زشت انجام دادند ایشان سکوت نمی‌کرد و از مظلوم دفاع می‌کرد امروز این اتفاق برای خودش نمی‌افتاد و آن‌ها این‌قدر جری و سرکش نمی‌شدند.
به هرحال این اتفاق افتاده و در مجموع به نفع شخص آقای هاشمی به عنوان مدافع حقوق مردم و کسی که به روحانیت آبرو داده و باعث حفظ بخش عظیمی از مردم در پشت سر انقلاب شده تمام شده است گرچه به ضرر مردم و انقلاب شد چون همگان از تجربه ایشان در این برهه حساس و ویژه که نیاز به وحدت ملی داشتیم محروم شدند. ولی نباید در اینجا متوقف شد بلکه باید سعی کنیم که یکی از کاندیداهایی که به اعتدال نزدیک‌تر است و تجربه بیشتری دارد پیروز انتخابات شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا نظر مطهری کی هست؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری نه تنها شما بلکه هیچ کس حق ندارد بگوید چه کسی باید یا نباید رئیس جمهور شود فقط و فقط مردم تصمیم می‌گیرند که چه کسی رئیس جمهور شود
علی اکبر
اقای مطهری شما که این حرفها را درباره یک فرد مخلص میزنید
1شما به غیر از پدرتان چی در چنته دارین
2چرا موضع دقیق خود را اعلام نمیکنید بلاخره بانظام هستین یا.......
Iran, Islamic Republic of
خوب راست می گه ، این همه تندروی و افراط کار مملکت را به اینجا رسانده .
مهدی
عزیزی موقعی که کندروهای شما بودندن به کجا رسیدیم؟
هادی
نه تو خوبی . اگه جلیلی صلاحیت نداره حتما هاشمی آره؟
اگر پای جلیلی در راه وطن جا ماند ، تمام عمر رفسنجانی هم در راه اسلام و وطن گذشت ، پس پیری رفسنجانی افتخارش کمتر از جانبازی نیست
یکی باید جلوی بی تدبیریهای شما رو بگیره!
"...اگر زمانی که در گذشته رفتارهای زشت انجام دادند ایشان سکوت نمی‌کرد و از مظلوم دفاع می‌کرد امروز این اتفاق برای خودش نمی‌افتاد و آن‌ها این‌قدر جری و سرکش نمی‌شدند."
ببخشید این مظلوم و این کسانی که جری شدند کی هستند اوونوقت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری، اعتدال یا انحراف؟!!
حکایت عذر بدتر از گناه شمایید. برای توجیه مسابقه دو صدمتر، عنوان کرده ای:" قطع‌نظر از این که این مشکل چگونه برای ایشان پیدا شده و آن پا در بهشت جا مانده یا در خیابان." واقعا که به سیم آخر زده ای! وقاحت و پرویی هم اندازه ای دارد.
Iran, Islamic Republic of
جليلي کجا تند رفته بي انصاف... تو داري تندروي ميکني و تخريب ديگران رو هدف شومت قراردادي...امان از حسادتي که بعضي ها در وجودشون دارند
زینب
رای میدهیم به جلیلی تا مرهمی باشد بر این همه خون دلی که چند سال از دست شما و دوستانتان خوردیم . ما هم از وضع اقتصادی موجود ناراحتیم ولی تن به ذلتی که شما میخواهید نمیدهیم و کسی را انتخاب میکنیم که به فرموده رهبری نقاط قوت دولت های قبل منهای نقاط ضعف آن ها را دارا باشد .
مصطفی
متاسفم برایتان آقای مطهری
بهتر است این گونه بارخود را در آخرت سنگین نکنید
توبه کنید خداوند توبه پذیر است
ان شاء ا... هدایت شوید و ان شاء ا... از کسانی نباشید که مهر بر پیشانیشان خورده....
Iran, Islamic Republic of
آدم اینقدر کوته فکر باشه که نتونه فرق کسی که به درجه جانبازی نائل شده یا کسی که در خیابان پایش را از دست داده بفهمه ، چه انتظاری باید از او داشت . به نظر اقای مطهری خجالت میکشه والا میگفت باید موسوی و کروبی رو هم تایید صلاحیت بکنند. آقای مطهری مردم برای شما تره هم خرد نمیکنن
مجید
Iran, Islamic Republic of
آقا زاده ، چون جلیلی مثل حسن شما مسئله هسته ای را وا نداد تندرو شناخته شد.
رسول مبینی لنگرودی
اقای مطهری تندروی همین حرفهای دشمن شاد کن شماست.مطمئن باش مردم اگاهن وکدهایی که شما میدهید متمم حرفهای رسانه های معاند است .خوب متوجه شدیم گزینه ما اقای سعید جلیلی نبود اما همین افاضات حضرتعالی کافیست که به رزمنده جانباز که مدال ی که برسینه دارد وافتخاری برای ماست همانا اهدای پا در راستای حمایت از انقلاب وگفتمان امام(((ره) است رای خواهیم داد مقاومت ایشان در دفاع از حق هسته ای نیز دلیل دیگریست
منطق کلام را ببینید و قضاوت با خودتون:
1. "...شما تجربه کافی و صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری را ندارید ... پیشنهاد می‌کنم انصراف بدهید و ابزار دست دیگران واقع نشوید... ان‌شاء‌ا... برای دوره‌های بعد کاندیدا شوید."!!
2. "آقای هاشمی به عنوان مدافع حقوق مردم و کسی که به روحانیت آبرو داده"!!
دیدیم سال 88 چطور از حق رای مردم دفاع کرد و اصلا دعوا راه ننداخت. روحانیت هم که نعوذبالله آبرو نداشته در این چند صد سال ایشون اومد آبرو داد!
جناب بزرگزاده! دروغ که حناق نیست بگو!
نیلرام
آقای مطهری این شما نیستی که میگی کی باید رئیس جمهور بشه طبق قانون اساسی ما مردم هستیم که تعیین میکنیم.
دست از این در فشانیهای!!! گاه و بیگاهتون بردارید لطفا
ع .ك
جمله معروف (( از فضل پدر پسر راچه حاصل))
آقاي مطهري از فضل پدر كه به شما چيزي نرسيده ، اينكه اين حرفهاي شما براي تفرقه افكني هست شكي نيست اين همه دركار ديگران دخالت نفرماييد صلاح كار خويش خسروان دانند . اقاي هاشمي كه مطيع اوامر رهبر هستندشما چرا كاسه داغتر از اش ميشويد. اگر كسي چيزي نميگويد فقط به احترام شهيد است وگرنه بايك چشم بهم زدني همه فتنه گران را به سرجايشان خواهيم نشاند.
احمد صادقی نشاط
این آقا امر برایشا ن کمی تا قسمتی مشتبه شده یکی باید به ایشان بفهماند که (مطهری ) اسمی است که هر شنونده ای از شنیدن آن شهید مطهری تداعی میشود واین آقا هم برای شخصیت خود باید از سطح پی ریزی (فونداسیون ) شروع کندنه از پشت بام پدر !!
علي اكبر
Iran, Islamic Republic of
جتاب آقاي مطهري اين وضعي كه براي كشور پيش آمده و شما آن را چماق كرده ايد نتيجه رانتخواري هاي است كه در دولتهاي گذشته آقاي هاشمي و موسوي و خاتمي بوده كه عده اي وابسته به اين حضرات از دلار هاي 7 تا 700 تومني بهره مند شده و به راكفلر هاي ايراني تبديل شده و بخش اعظم نقدينگي را در اختيار گرفته اند و با اين ثروت انبوه باد آورده در طول اين چند سال با گراني و تورم را گلوي مردم و دولت برخاسته از ارداه مردم را فشرده اند و حالا خود مدعي اين گراني ها شده اند و همه را به گردن دولت آقاي احمدي نژاد انداخته اند گويی خودشان سهمي ندارند .
اينها گراني را پيراهن عثمان كرده اند عليه دولت در حالي خودشان در جريان كامل گراني ها هستند و عوامل دخيل را بخوبي ميشناسند .
Iran, Islamic Republic of
نمیخواد تو نظر بدی حداقل این آقا مثل روحانی هسته ای رو نابود نکرد که این همه پیشرفت به باد بره