پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ایران برای مزار حجربن عدی ضریح می‌سازد

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 288560
در مراسم رونمایی از ضریح جدید حرم مسلم بن عقیل مسئولان بر تصمیم ساخت ضریح برای مرقد حجربن عدی در کشور سوریه تأکید کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مراسم رونمایی از ضریح جدید حضرت مسلم بن عقیل در فرهنگسرای خاوران با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت شهر تهران، حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)،و سید موسی خلخالی، تولیت حرم مسلم بن عقیل برگزار شد و در این مراسم مسئولان تصمیم بر ساخت ضریح ویژه حجر بن عدی، صحابه بزرگ پیامبر(ص) گرفتند.
 
مرقد حجر بن عدی که در کشور سوریه قرار دارد به دست مخالفان این کشور نبش شد و پیکر این صحابه عالی مقام در نهایت به شرمی بیرون آورده شد.
 
در مراسم رونمایی از ضریح حرم حضرت مسلم بن عقیل اعلام شد، ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در ایران، کار ساخت ضریح حرم «حبیب بن مظاهر» و «ابراهیم مجاب» را نیز در دستور کار دارد که در شش‌ماه نخست سال 92 به پایان می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *