دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱
برگزاری‌نشست دبیران استانی خدمتگزاران آبادانی وپیشرفت:

سروری: شورای شهر جدید باید به دنبال احقاق حقوق شهروندان باشد

درلیست‌خدمتگزاران،افرادکارآمد،متعهدومتخصص‌قرارمی‌گیرند
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب: 288116
رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در دومین نشست هم اندیشی دبیران استانی خدمتگزاران گفت: استقلال شوراها باید حفظ شود با این حال شورا ها باید بیشتر ین تعامل را با مجموعه دولت،مجلس و شهروندان داشته باشند.
سروری: شورای شهر جدید باید به دنبال احقاق حقوق شهروندان باشد
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی خدمتگزاران، پرویز سروری در دومین نشست تخصصی دبیران استانی که در محل ستاد مرکزی خدمتگزاران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) و حضرت علی (ع) بر شاخص های عدالت و معنویت امیر المومنین (ع) تاکید کرد و افزود: همانگونه که علی (ع) خود را وقف دیگران کردند ما هم باید با سر لوحه قرار دادن صفات این امام همام، افرادی را در لیست های شوراها بگنجانیم تا به شورایی توانمند و کارآمد دست یابیم. بنابراین در صدد هستیم تا با در نظر گرفتن سبد نیازهای شهری به ارائه بهترین لیست برای این نهاد مردمی به اتفاق نظر برسیم.

وی با اشاره به ویژگی های کاندیداهای شوراها گفت: همانگونه که حضرت علی (ع) مظهر ترجیح منافع اسلام و مسلمین بر خود بودند ما باید این ویژگی را در خود تقویت کنیم و نمایندگانی معرفی کنیم که منافع ملی را بر خود، حزب و جناح ترجیح دهند.

سروری دلیل انحلال برخی شوراها را عدم توجه به منافع مردم و جامعه عنوان کرده و افزود : توجه به صفات حضرت علی (ع) که مظهر ساده زیستی هستند الگویی مناسبی است برای همه ما و نباید افرادی که اهل اشرافی گری و اسراف هستند در شوراها قرار گیرند.

وی تاکید کرد: افرادی که در شوراها می خواهند خدمت کنند نباید به دنبال منافع قبیله ای و فامیلی باشند بلکه در شرایط حاضر، شوراها نیازمند حضور افراد با اخلاص و عاشق خدمت به مردم است تا بتوانند ضمن حرکت به سمت آبادانی و پیشرفت، موانع و مشکلات موجود را مرتفع ساخته و شهرها را برای زندگی بهتر شهروندان اماده سازی کنند. این امر میسر نمی شود مگر آنکه شوراها در مسیر و بر محور قانون گام بردارند.

رییس ستاد خدمتگزاران با اشاره به این که شوراها باید احقاق حقوق شهروندان را مد نظر قرار دهند گفت : باید تلاش کرد تا در شوراها به حقوق اجتماعی شهروندان توجه ویژه ای صورت گیرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000288/nf00288116-1.jpg

وی هم چنین در ادامه به فعالیت های ستادهای استانی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از استانها، ستادهای چابک و فعال، راه اندازی شده است و باید سعی شود در تهیه لیست به افراد کارآمد و صاحب تخصصی که متعهد نیز هستند، اهتمام ویژه ای صورت گیرد که برخی لیست های استانی در این خصوص به نتیجه رسیده اند و کار به مراحل بعدی ارجاع داده شده است.

سروری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: آنچه در این بخش مهم است آن است که این مجموعه باید فعالیت های شوراها را رصد کرده تا عملکرد شوراها تبدیل به برنامه شود. همچنین با رصد نقاط ضعف به دنبال ارتقا و توانمندی شوراها باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب و ارزشمند شوراها تصریح کرد : شوراها ضمن حفظ استقلال باید با دولت تعامل خوبی در جهت رفع مسایل و مشکلات شهروندان داشته باشد. همچنین نمایندگان دولت هم باید در جلسات راهبردی شوراها حضور یافته تا برای رفع مسائل و مشکلات مو جود شهری چاره اندیشی کنند.

وی همچنین تعامل شوراها با نمایندگان مردم در خانه ملت را بسیار با اهمیت و تاثیر گذار خوانده افزود : از آنجایی که قانون شوراها شتاب زده نوشته شده است مجلس محل مناسبی است تا نواقص شوراها رفع شود.

لیست 31 نفره تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت هفته آینده نهایی می‌شود

به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری خدمتگزاران، احمد صادقی با اشاره به برگزاری دومین نشست هم اندیشی دبیران استانی تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، گفت: گردهمایی امروز درخصوص ابلاغ برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی و نهایی کردن لیست استان‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: در لیست مقبولیت، صلاحیت و کارآمدی ملاک بوده است و براساس این معیارها لیست استان‌ها نهایی می‌شود و تا آخر وقت امروز لیست 16 استان نهایی می‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000288/nf00288116-2.jpg

صادقی خاطرنشان کرد: به دبیران تأکید کرده‌ایم که از اسراف و تجمل گرایی در تبلیغات دوری کنند و به پشتوانه ستادهای مردمی فعالیت خود را آغاز کنند.

دبیر ستاد مرکزی خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: لیست 31 نفره تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، استان تهران تا اواخر هفته آینده نهایی و اعلام می‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000288/nf00288116-3.jpg

سه معیار انتخاب نامزد نهایی لیست خدمتگزاران

نشست دبیران اجرایی استان های خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت که به منظور بررسی نهایی لیست خدمتگزاران در تهران برگزار شد.

به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری خدمتگزاران، در این نشست، احمد صادقی، دبیر ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، ضمن ابلاغ برنامه ها و فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی این مجموعه خطاب به دبیران اجرایی گفت: مردمی بودن تبلیغات و پرهیز از اسراف و تجملات در تبلیغات نامزدهای مورد تایید خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت از جمله موارد مورد تاکید تشکل خدمتگزاران است.

وی در ادامه از نامزدهای خدمتگزران آبادانی پیشرفت خواست تا ضمن رعایت اخلاق اسلامی، گفتمان امام و رهبری را در عرصه شوراها، در سخنرانی ها خود محور گفتگو با مردم قرار دهند.

صادقی افزود: مقبولیت و مرجعیت خدمتگزاران آبادانی پیشرفت مدیون تعامل با آحاد مردم از جمله علما و روحانیون، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جوانان و همچنین گروه های مرجع شامل دانشجویان ، بانوان، کارگران، ورزشکاران، هنرمندان، فرهنگیان و سایر اقشار است.

دبیر ستاد خدمتگزاران، در پایان ۳ ویژگی صلاحیت، مقبولیت و کارآمدی را ملاک تایید نهایی نامزدهای شورای شهر بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *