پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
سخنان تامل برانگیز شریف‌زاده ادامه دارد؛

مخاطب رهبری، کشورهای اسلامی است، مخاطب احمدی نژاد، جهان!

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 287338
بهمن شریف‌زاده از چهره‌های نزدیک به حلقه انحراف همچنان به عنوان اصلی ترین مدافع مشایی سعی دارد تا افکار وی را برای مردم تفسیر و تبیین کند و در این میان گاهی وی حتی مشایی و رئیس‌جمهور را از مقام معظم رهبری نیز بالاتر می‌بیند!
مخاطب رهبری، کشورهای اسلامی است، مخاطب احمدی نژاد، جهان!
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده و یکی از چهره‌های نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی است. مناظره وی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بهانه‌ای بود تا در حاشیه آن گفت‌و‌گویی با شریف‌زاده پیرامون حلقه انحرافی و حضور مشایی در انتخابات داشته باشیم.

فارس این گفت‌وگو را برای آشنایی افکار عمومی با ماهیت افکار حلقه انحرافی منتشر می‌کند و معتقد است در شرایط فعلی انتشار این صحبت‌ها می‌تواند چهره واقعی انحراف را از پشت ابر بیرون بیاورد.

منظورتان از مطالبه مردمی که اعلام کردید در صورت رد صلاحیت مشایی پیگیری می‌کنید، چیست؟

این موضوع را شرق به این صورت بیان کرده و در آن گفت‌وگو آمده است که تنها مختصری از گفته‌های من را بیان و شرح آن را نیز بعدا چاپ می‌کند که البته شرح آن به همراه فایل صوتی در سایت روشنایی موجود و می‌توانید به آن مراجعه کنید.

در این گفت‌و‌گو چه مطالبی بیان شده که در شرق منعکس نشده؟

من در این مصاحبه گفته بودم که مردم ایران، مردم فهیم و با شعوری هستند و سطح فهم و بصیرت این مردم نیز در 35 ساله انقلاب بالا رفته است که اگر شخصی را که به او علاقه دارند رد صلاحیت کنند باید یک جواب قانع‌کننده از سوی متولیان امر به آنها عرضه کرد تا به فهم مردم احترام گذاشت.

من همه حرفم با محوریت انسان است و باید به فهم انسان احترام گذاشت و مردم هم باید در برابر رد صلاحیت، مطالبه پاسخ بکنند و بگویند چرا.

این مطالبه پاسخ به چه شکلی است؟

همین، مردم بپرسند چرا زیرا مردم می‌توانند هر کسی را که محبوبشان است و رد صلاحیت می‌شود، از شورای نگهبان بپرسند چرا رد صلاحیت شد و یک جواب منطقی هم باید بشنوند.

این مطالبه مردمی و پرسشگری الگویی از اتفاقات سال 88 در کف خیابان است؟

خیر، اتفاقات سال 88 که اصلا درست نیست و آنقدر ابزار برای پرسیدن وجود دارد که لازم نیست به این سمت رفت.

تعدادی از این ابزارها را نام می‌برید؟

رسانه و نشست‌های علمی از این جمله ابزارها است؛ اگر شخصی رد صلاحیت شد و خودش هم راضی بود تا مردم بدانند چرا رد صلاحیت شده، باید به فهم مردم احترام گذاشت و علت آن را بیان کرد تا مردم بدانند چرا و به مردم حق دانستن را بدهیم، نه اینکه بگویند یک چیزهایی بود که رد صلاحیت شد، این یک چیزهایی چیست.

اگر گفتند دلیل رد صلاحیت انحراف است باید بگویند که انحراف چیست و از کجا منحرف است که رد صلاحیت کردید یا کجایش فتنه است که رد صلاحیت کردید و شعور مردم باید مورد احترام قرار گیرند.

ولی شکل این مطالبه همچنان مبهم است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم باید از مسئولان مطالبه کنند.

البته مطالبه مورد نظر رهبری، مطالبه قانونی است، مطالبه شما چه طور؟

منظور ما هم مطالبه قانونی است، مطالبه یعنی پرسش و حتی آقای خاتمی هم در نماز جمعه گفتند مردم از کاندیداها در خصوص منابع تبلیغات نیز مطالبه کنند ولی چرا وقتی مطالبه از زبان رهبر و آقای خاتمی بیان می‌شود، تفسیر بهینه از آن می‌کنید ولی اگر شخصی که مانند من با او مخالف هستید، حرف از مطالبه مردمی می‌زند، به آشوب و هیاهو تفسیر می‌کنید.

من در مصاحبه شرق که تفصیل آن چاپ نشد و سایت‌های صراط و مشرق همان جمله را برگرداندند به این سمت که ما می‌خواهیم مردم را به سمت آشوب خیابانی بکشانیم، گفتم که مردم حق دارند بپرسند و مردم را باید قانع کرد.

در مناظره گفتید به شما فحاشی می‌شود، کدام مورد را فحاشی می‌دانید؟

همین که می‌گویند حلقه انحرافی، توهین است زیرا من از این فکر دفاع می‌کنم و آنهایی که به مشایی و اطرافیان وی می‌گویند حلقه انحرافی باید توبه کنند.

آیا حلقه انحرافی مرجعیت و ولایت فقیه را در عصر غیبت کبری قبول دارد؟

انحرافی که بین مخالفان ما وجود دارد این است که ولایت یکی نیست در صورتی که آقای مشایی می‌گوید ولایت یک است و ما دو تا ولایت نداریم.

ولایت حقیقتی است که از خدا شروع می‌شود، به معصوم می‌رسد و به قول امام خمینی (ره) از معصوم می‌رسد به فقیه ولی آقایان می‌گویند این ولایت امام زمان را می‌گوید نه ولایت فقیه را در صورتی که ما تنها یک ولایت داریم و نه دو ولایت.

آقایانی که اشتباها از ولایت فقیه دفاع می‌کنند، اشتباه می‌کنند در دفاعشان و اشتباهی ولایت را دو تا می‌کنند.

آقای مشایی معتقد است تمام مخالفت‌هایی که از سوی قطب قدرت موجود با آقای احمدی‌نژاد می‌شود برای ضربه زدن به ولایت است و شورای فتوا نیز برای همین موضوع مطرح شد.

مشایی معتقد است عده‌ای با نام ولایت می‌خواهند در عرض ولایت که نه و حتی ولایت را نیز کنار بزنند و اینگونه نیز وارد می‌شوند.

جریان تشبیه آقای احمدی‌نژاد به حضرت علی (ع) چیست؟

یک اشکالی که در جامعه وجود دارد این است که تا می‌گویم الگو، فورا می‌گویند چرا فلانی را تشبیه کردی به علی (ع)، اگر کلاس اول ابتدایی را گذرانده باشید، معلمتان خط اول را می‌نوشت و می‌گفت این سرمشق است یعنی شبیه این بنویسید و در سرمشق، قیاس اصل معنا است و باید بگویم مثل او عمل می‌کند زیرا معنی سرمشق همین است و مطالبه از آقای مشایی برای حضور در انتخابات زیاد بود.

چه افرادی این مطالبه را داشتند؟

آقای مشایی در سفرهای استانی که به همراه هیئت دولت به شهرهای مختلف می‌روند، مطالبه استانی که آقای مشایی بیا، ما پشتت هستیم به صورت مردمی و نه انفرادی فراوان است.

در مورد صحبت‌های مشایی پیرامون پایان دوران اسلام‌گرایی چه دفاعی می‌کنید؟

این صحبت مشایی در خصوص پایان اسلام طالبانی بود و صحبت‌های مشایی در دسترس من و شما نبوده و اگر برداشتی از آن می‌شود به این دلیل است که این صحبت‌ها برای جمع خاصی از فرهیختگان بیان شده بود.

من دوسال و نیم است که مشایی را می‌شناسم و در این مدت شروع کردم به دفاع از او، وقتی اینترنت را گشتم متوجه شدم در فضای مجازی صحبت‌های کامل این فرد وجود ندارد و به زحمت مطالبش را پیدا کردم که همه مطالب مشایی تقطیع شده است مانند قرآن که اگر تقطیع شود تبدیل به کفر خواهد شد.

البته اسلام طالبانی تفسیر شماست و مشایی چنین چیزی نگفته، اگر منظور مشایی از پایان اسلام، اسلام طالبانی بوده چرا به وضوح این یک کلمه را نیز بیان نکرده است؟

مقصود ما طالبان نیست، مشایی نمی‌توانست بگوید اسلام طالبانی زیرا در این صورت این سخن محدود به افغانستان می‌شد در صورتی که مخاطب وی سراسر جهان است و اگر می‌گفت اسلام طالبانی، همه فکر می‌کردند که مشایی در برابر افغانستان می‌خواهد موضع‌گیری کند.

پایگاه اجتماعی و پشتوانه مردمی مشایی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اقبال به مشایی خوب بوده و این مقدار نیز رو به افزایش است.

در صورت رد صلاحیت مشایی باز هم به تبلیغات ادامه می‌دهید؟

ما اصلا با انتخابات کاری نداریم و افکار مشایی برایمان مهم است که باید رواج پیدا کند.

شما مفسر صحبت‌های مشایی هستید؟

صحبت‌های آقای مشایی کامل بوده و احتیاجی به تفسیر ندارد ولی این متن کامل در بین مردم نیست که مردم نیز باید این مهم را مطالبه کنند.

در مورد بیداری انسانی احمدی‌نژاد با توجه به اینکه رهبری بر بیداری اسلامی تأکید دارند، چه تفسیری می‌کنید؟

آقای احمدی‌نژاد این صحبت‌ها را برای همه مردم جهان انجام می‌داد و نمی‌توانست این موضوع را محدود به سرزمین اسلامی کند زیرا در سازمان ملل صحبت می‌کرد در صورتی که مقام معظم رهبری تنها درباره کشورهای اسلامی صحبت می‌کردند.

دلیل تأکید مشایی بر مکتب ایرانی همان بازگشت به دوران پیش از اسلام است؟

آقای مشایی می‌گوید مکتب ایرانی بهترین قرائت از اسلام در جغرافیای جهان اسلام است و به جای اسم علوم به مانند مذهب جعفری، اسم جغرافیا را که همان ایران است بیان کرده و منظور همین برداشتی است که ایرانی‌ها از اسلام دارند.

علت همراهی مشایی توسط احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات چه توجیه قانونی داشت؟

احمدی‌نژاد مجبور بود که مشایی را همراهی کرده و بگوید احمدی‌نژاد مشایی است زیرا اتفاقاتی در دولت در حال رخ دادن بود.

این اتفاقات چه بود؟

نمی‌توانم بگویم ولی شاید در آینده حقایق این چند روز را که منجر به حضور احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات شد را بگویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *