کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کیهان خطاب به احمدی نژاد: چند ماه است به مرخصي رفته‌ايد!

22 ارديبهشت 1392 ساعت 6:14

اقدام دور از انتظار و غيرقانوني رئيس جمهور و برخي اعضاي دولت در همراهي با مشايي براي ثبت‌نام انتخاباتي، موجب تعجب ناظران سياسي و حقوقي شد.


به گزارش جهان، روزنامه کیهان نوشت:

رئيس جمهور ديروز به همراه وزير مسکن و آقايان بقايي و شيخ‌الاسلام و... مشايي را براي ثبت‌نام در دقايق آخر همراهي کرد و با او به ستاد انتخابات کشور آمد. احمدي‌نژاد در پاسخ سؤال خبرنگاران که آيا حضور شما در حمايت از مشايي اقدام غيرقانوني نيست، گفت: حضورم در کنار مشايي به دليل اينکه در مرخصي به سر مي‌برم تخلف انتخاباتي نيست.

احمدي‌نژاد گفت: سه روز روزه و چهار هزار صلوات نذر کرده‌ام و امروز به اينجا آمدم!!

اين در حالي است که احمدي‌نژاد ظرف 8-7 ماه گذشته، با بهانه و بي‌بهانه مشغول تبليغات غيرقانوني به نفع مشايي در همايش‌ها و سفرهاست و بعضاً اين رفت‌وآمدها اصلاً براي رجل سياسي ساختن از رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري صورت گرفته است.

به عنوان مثال چند سفر استاني ماه‌هاي اخير احمدي‌نژاد عملاً به مراسم پرچم‌گرداني ميان وي و مشايي در انظار استقبال‌کنندگان کم شمار تبديل شده است. آنچه در اين ميان قابل تأمل است اينکه مردم رشيد شهرهاي مختلف (از جمله اصفهان، تبريز، رشت و...) نيز با درک همين مطلب، به سفرهاي منحرف شده از هدف اصلي سفرهاي استاني بي‌رغبت شده و کمترين استقبال را نشان داده‌اند که تصاوير منتشره از ورزشگاه‌هاي محل استقبال، سند اين ادعاست. به همين دليل هم طراحان اين سفرهاي تبليغاتي غيرقانوني مجبور شدند محل مراسم استقبال را از ورزشگاه‌هايي که گنجايش 150-100 هزار نفر جمعيت را دارند به چهار راه‌ها و ميادين مرکز کوچک شهر در اروميه و ساري انتقال دهند تا بدين ترتيب هم از ازدحام طبيعي ميادين مرکزي شهر در روزهاي عادي بهره ببرند و هم تصاوير خالي بودن استاديوم‌ها را باز توليد نکنند.

به هر حال با اين اوصاف به نظر مي‌رسد که آقاي احمدي‌نژاد نه فقط ديروز را مرخصي گرفته باشند بلکه 8-7 ماه است که به مرخصي رفته و البته يادشان هم رفته که مسئوليت‌هاي قانوني دارند. خروجي اين موضوع نيز رهاشدگي مديريت دولت به ويژه در زمينه چالش اقتصادي و مهار تورم بوده و به جاي آن به وعده‌هاي پولي نظير يارانه‌هاي 250 هزار توماني تأکيد شده است.

طبق اصل 115 قانون اساسي رئيس جمهور بايد رجل سياسي-مذهبي، مدير و مدبر و داراي حسن سابقه و امانت و تقوا باشد؛ ويژگي‌هايي که با حداکثر ارفاق به آقاي مشايي نيز شامل وي نمي‌شود و لو با مرخصي رفتن احمدي‌نژاد و گرفتن عکس‌هاي يادگاري در کنار وي.


کد مطلب: 286227

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/286227/کیهان-خطاب-احمدی-نژاد-چند-ماه-مرخصي-رفته-ايد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com