سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
راز حمایت ضدانقلاب از مواضع سیاستمدار 79 ساله چیست؟

بنی‌صدر: هاشمی درست می‌گوید!

تلویزیون دولتی انگلیس: رفسنجانی، ایران را به سمت آمریکا می‌برد
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 285379
بني صدر مي گويد: شما در ايران با وضعيتي مواجه هستيد که آقاي هاشمي رفسنجاني به درستي مي گويد«اين رژيم در بن بست است.»
بنی‌صدر: هاشمی درست می‌گوید!
به گزارش جهان، رجانیوز نوشت:

امروز آغاز رسمی ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم است و رصد رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب نشان می‌دهد با نزدیک شدن به انتخابات انعکاس اخبار انتخاباتی نیز در این رسانه‌ها شدت گرفته است. با این حال حمایت علنی رسانه‌ها و شخصیت‌های ضدانقلاب از کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی نکته جالب توجهی است که انتظار می‌رود در روزهای آتی و با مشخص شدن کاندیداتوری وی افزایش یابد.

به گزارش رجانیوز، بی‌بی‌سی فارسی که در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل نقش محوری را برای ساماندهی و خط دهی به رسانه های حامی میرحسین موسوی بر عهده داشت، این روزها حمایت خود را از هاشمی علنی کرده است.

رسانه دولتی انگلیسی در مطلبی با اشاره به احتمال حضور هاشمی رفسنجانی همانند رسانه های داخلی حامی وی نوشته است: امکان به میدان آمدن آقای هاشمی به عرصه انتخابات کل جناح محافظه کار را بشدت به هراس انداخته است. این رسانه سپس ادامه داده است: این آقای رفسنجانی خواهد بود که گره رابطه با آمریکا را باز خواهد کرد، چون ادامه وضع موجود می تواند ایران را به سطح عراق در دهه ۱۹۹۰ (پس از حمله به کویت) تنزل دهد و تجربه تلخ کشته شدن هزاران کودک عراقی از سوتغذیه شاید چیزی نباشد که ایرانیان به آن رضایت دهند و دامنه نارضایی هایی گسترده کنونی می تواند تکراری از مدل های مختلف بهار عربی در ایران را رقم بزند.

در ادامه گزارش بی‌بی‌سی فارسی آمده است: هاشمی رفسنجانی سهم زیادی در سیاست های مختلف جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده و از تیغ انتقاد و فراتر از آن مصون نبوده و نخواهد بود، اما وضع در جمهوری اسلامی ایران اکنون به نقطه ای رسیده که آمدن هاشمی رفسنجانی، این بار با همه دفعات قبل متفاوت خواهد بود، اگر بیاید.

البته دایره حمایت از هاشمی رفسنجانی در نیروهای ضدانقلاب آنقدر گسترده شده که ابوالحسن بنی صدر مخالف روزهای اول انقلاب هاشمی نیز در آن قرار می گیرد.

ابوالحسن بني صدر اخیرا با اشاره به وضعیت ایران در آستانه انتخابات درباره يک «غائله» ديگر در ايران به بهانه «خاتمي يا يک نفر ديگر» و «آوردن مردم به خيابان» اظهارنظر کرده است. وي با تاکيد بر ايجاد يک غائله انتخاباتي، وضع فعلي کشور را بغرنج دانسته و براي اين ادعاي خود به اظهارات هاشمي رفسنجاني استناد کرده است. بني صدر در اين باره مي گويد: شما در ايران با وضعيتي مواجه هستيد که آقاي هاشمي رفسنجاني به درستي مي گويد«اين رژيم در بن بست است.»

ابوالحسن بني صدر در ادامه، نسخه اي متفاوت ارائه مي دهد. به اعتقاد او به جاي حضور در انتخابات به بهانه خاتمي يا ... و سپس اعتراضات خياباني به بهانه تقلب، بايد انتخابات تحريم شود؛ آنگاه اعتراضات خياباني پس از انتخابات کليد بخورد. بني صدر براي توجيه اين استدلال خود، اظهارات خاتمي را مبني به تقيدش به ولايت فقيه يادآوري مي کند و مي گويد نمي توان به بهانه کسي که صراحتا مي گويد معتقد به ولايت فقيه است، به خيابان ها آمد: «اول از همه، خود آقاي خاتمي، آب پاکي را روي دست شما ريخت چون دو، سه روز قبل اعلام کرد: «من معتقد به ولايت فقيه هستم، اگر هم بيايم در اين محدوده مي آيم.» شما مي گوييد اگر بيايد و... در حالي که او از همين اول مي گويد اين اگر تحقق ندارد!»

وي بلافاصله هاشمي را هم مثال مي زند. به عبارتي وي هاشمي را دقيقا در همان پروسه تجمعات خياباني تعريف کرده و در رديف خاتمي به عنوان بهانه هاي آشوب دانسته است. با اين حال او معتقد است هاشمي نيز نمي تواند کانديدا شود. بني صدر در اين باره مي گويد: آقاي هاشمي رفسنجاني هم که گفت «آمدن من فايده اي ندارد، براي اينکه بن بست است.»

بني صدر که خاتمي و هاشمي را همرديف يکديگر براي تکميل پازل پروسه انتخابات 92 و ايجاد يک غائله ديگر مي داند؛ نسخه اي متفاوت ارائه مي دهد. بني صدر معتقد است به جاي حضور پاي صندوق هاي راي به بهانه خاتمي يا هاشمي، بايد انتخابات تحريم شود؛ آنگاه به بهانه تحريم؛ غائله 92 با حضور در خيابان ها کليد بخورد. بني صدر در اين باره مي گويد: «تحريم فعال» کاري است که شما مردم ايران مي توانيد انجام دهيد تا بن بست گشوده شود ...».

اینکه بني صدر معتقد است هاشمي رفسنجاني قطعه اي از پازل طراحي شده 92 براي ايجاد غائله عليه نظام است، صحت این ادعا با نوع نقش آفرینی هاشمی در عرصه سیاسی کشور مشخص می شود ، تنها 39 روز به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *