دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
همایش کمیته بانوان جبهه حماسه سازان برگزار شد

تنها راه نجات زندگی‌ها در اسلام است

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب: 284532
همایش کمیته بانوان جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی عصر امروز در محل سالن سید الشهدا و به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن برگزار شد.
تنها راه نجات زندگی‌ها در اسلام است
به گزارش جهان، همایش کمیته بانوان جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی عصر امروز (پنجشنبه) در محل سالن سیدالشهدا به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن برگزار شد.

در این همایش محمدرضا شرفی عضو هئیت علمی و استاد دانشگاه تهران و همچنین فرشته روح افزا عضو هئیت علمی و استاد دانشگاه به سخنرانی پرداختند.

محمدرضا شرفی در این همایش نکاتی را درباره زندگی مشترک حضرت زهرا (س) با امام علی (ع) بیان کرد.

همایش کمیته بانوان جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی


در این جلسه همچنین فرشته روح افزا به تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) و ولایتمداری ایشان پرداخت و اصرار داشت باید توجه داشته باشیم که حضرت زهرا (س) هنگام شهادتشان 18 ساله بودند یعنی همه این فضلیت‌ها مختص یک خانم 18 ساله است.

وی افزود: وقتی حضرت زهرا (س) می‌خواستند با امام علی (ع) ازدواج کنند، پیامبر (ص) به علی (ع) فرمودند که زهرا لحظاتی دارد که در آن لحظات با خداوند مناجات می‌کند، در آن لحظات مداخله نکن.

این عضو هئیت علمی دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امام سجاد (ع) در کتاب رساله حقوقشان می‌فرمایند که در اسلام این موضوع را نداریم که مرد حرف اول یا آخر را بزند، نه مرد، نه زن و نه فرزند حرف اول و آخر را نمی‌زنند و همه چیز متقابل است، مرد یک سری حقوق در زندگی دارد، زن یک سری حقوق و فرزند هم یک سری حقوق نسبت به پدر و مادرش دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات زنان و خانواده ها در جوامع غربی اشاره و تصریح کرد: ما هویت و وظیفه خودمان را در جامعه نمی‌شناسیم و تصور می‌کنیم هر چقدر زیباتر و جذاب‌تر باشیم، بهتر است. اگر از حجاب زهرا (س) فاصله بگیریم یک بلایی سرمان می‌آید و باید توجه داشته باشیم که ما با بی حجابی در جامعه با زندگی دیگران چه می‌کنیم.

فرشته روح افزا در خاتمه خاطرنشان کرد: تنها راه نجات زندگی‌ها در اسلام است و اسلام حرف برتر را در دنیا می‌زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *