چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

دمشق: درباره استفاده از سلاح شیمیایی، اسناد محکمی علیه مخالفان داریم

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 284269
سفیر دائم سوریه در سازمان ملل با رد اتهامات اخیر درباره استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی، اعلام کرد که کشورش اسنادی در اختیار دارد که نشان دهنده استفاده از این نوع سلاح‌ها توسط مخالفان است.
دمشق: درباره استفاده از سلاح شیمیایی، اسناد محکمی علیه مخالفان داریم
به گزارش جهان به نقل از ایسنا و خبرگزاری سوریه نیوز، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اتهاماتی که اخیرا علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی علیه مخالفان، تاکید کرد این اقدام در حقیقت بخشی از حملات خصمانه‌ای است که به هیچ وجه واقعیت ندارد.
 
وی افزود: این دولت سوریه بود که خواهان انجام تحقیقات درباره جنایت در منطقه خان العسل شد.
 
الجعفری با متهم کردن فرانسه و انگلیس به تحریک سایر کشورها علیه سوریه عنوان داشت: دولت سوریه اسنادی در اختیار دارد که ثابت می‌کند گروه‌های مخالف از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.
 
وی افزود: ما اسناد زیادی اعم از اجساد کشته‌ها و مجروحان، تصاویر و فیلم‌های ویدئویی درباره استفاده از سلاح شیمیایی توسط گروه‌های مسلح در خان العسل در اختیار داریم.
 
پیشتر وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرده بود که اطلاعاتی که ثابت کند سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده در اختیار ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *