کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگداشت امیرحسین فردی برگزار می‌شود

10 ارديبهشت 1392 ساعت 1:09

به مناسبت درگذشت نویسنده فقید ادبیات انقلاب، امیرحسین فردی، مجلس ختمی از سوی حسین شریعتمداری، مدیر مسئول مؤسسه کیهان امروز سه شنبه در مسجد امین‌السلطان برگزار می‌شود.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، به مناسبت درگذشت امیرحسین فردی، بزرگمرد ادبیات انقلاب و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، مجلس ختمی از سوی حسین شریعتمداری مدیر مسئول مؤسسه کیهان برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 10 تا 12 سه‌شنبه، 10 اردیبهشت‌ماه در مسجد امین‌السلطان واقع در خیابان فردوسی، روبروی بانک مسکن، کوچه شاهچراغی برگزار می‌شود.

امیرحسین فردی که چندی پیش در روز پنجم اردیبهشت‌ماه درگذشت، از پرسابقه‌ترین نویسندگان انقلاب اسلامی و همچنین مدیر مسئول کیهان بچه‌ها بود. وی از نویسندگان نام‌آشنای عرصه ادبیات داستانی بود و عضویت در حوزه اندیشه و هنر اسلامی (حوزه هنری)، سردبیری و مدیر مسئولی«کیهان بچه‌ها» (به‌مدت ٢٤ سال) مؤسس و مدیر مسئول کیهان علمی، عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولیت جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، مسئولیت شورای ادبیات داستانی نیروی مقاومت بسیج و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری از سوابق مسئولیت‌های اجرایی وی است.

چندین بار داوری برای کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره راهیان نور، انجمن قلم ایران، جشنواره قصه‌های قرآنی از تجربه‌های دیگر وی است. وی از مؤسسین کتابخانه مسجد جوادالائمه علیهم السّلام در سال ١٣٥٣ و تشکیل شورای نویسندگان آن مسجد است که در ادامه به حوزه هنری پیوستند و از ستون‌های اولیه این نهاد بودند. از میان آثار فردی، می‌توان به اسماعیل، آشیانه در مه، سیاه‌چمن، یک دنیا پروانه و کوچک جنگلی اشاره کرد.


کد مطلب: 284036

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/284036/بزرگداشت-امیرحسین-فردی-برگزار-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com