شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۶
در دادگاه امروز کهریزک چه گذشت؟

روح الامینی: مرغ پخته هم به حرف‌های مرتضوی می‌خندد/زن میانسال چرا منتظر مرتضوی‌بود؟+عکس

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 283998
عبدالحسین روح الامینی در واکنش به صحبتهای مرتضوی در جلسه قبل دادگاه گفت: مرغ پخته به حرف های سعید مرتضوی می خندد.
روح الامینی: مرغ پخته هم به حرف‌های مرتضوی می‌خندد/زن میانسال چرا منتظر مرتضوی‌بود؟+عکس
به گزارش جهان، عبدالحسین روح الامینی پس از چهارمین جلسه دادگاه کهریزک در پاسخ به پرسش مهر درباره اظهارات دادستان سابق تهران که مدعی شده بود روح الامینی به وظایف پدری خود عمل نکرده است، اظهار داشت: مرغ پخته نیز به این حرف ها می خندد. اگر کسی با مقام یا وزیری در ارتباط نبود، باید این بلا به پسرش بیاید. این حرف ها نشان می دهد 10 سال رویه این افراد اینگونه بوده است.

وی افزود: طنزنویسان نیز پس از این اظهارات مطالب زیادی نوشتند، حقوقدانان و قضات نیز در این باره اظهار نظر کردند. با این صحبت ها چه حاجت به پاسخ دادن است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000284/nf00284001-1.jpg

پدر یکی از قربانیان کهریزک ادامه داد: من به مسئولیت پدری خود عمل کردم و همان زمان موضوع را از طریق فرمانده سابق سپاه، مسوولان ناجا، دوستانم در قرارگاه ثارالله و همچنین مراجعه به دادگاه و زندان اوین پیگیری کردم. همچنین پسرم با مراجعه به کهریزک پیگیر این ماجرا بود. این افراد تا امروز پاسخگوی هیچکدام از اتهامات خود نیستند.

وی ادامه داد: حداقل توقع ما قبول مسئولیت، عذرخواهی، استعفا و برکناری بود و اگر اینکارها اتفاق نیفتاد این افراد محاکمه شوند. من به وظیفه پدری ام عمل می کنم تا این اتفاق برای فرزندان پدران دیگر تکرار نشود.

روح الامینی در پاسخ به سوالات حیدری فر که شهود وی را از متهمان پرونده اعلام کرده بود نیز گفت: آقای حیدری فر سخنگوی ما شده اند، امروز نوبت به شهود نرسید و آقای حیدری فر و وکیلش به دفاع در برابر اتهامات پرداختند. روند دادگاه را خوب ارزیابی می کنم و توجه داشته باشید هر کسی که درحال غرق شدن است برای نجات خود حتی به یک چوب شکسته نیز چنگ می زند.

وی در پایان گفت: ما در جلسه دوم درخواست شهود را کرده بودیم که زمان احضار آنها به نظر دادگاه بستگی دارد. جلسه بعدی دادگاه نیز قرار است صبح روز چهارشنبه برگزار شود.

حاشیه های دادگاه کهریزک

به گزارش مهر، امروز هم شاکیان و متهمان از دو در جداگانه وارد دادگاه شدند. اولیای دم و وکلای آنها از اصلی و متهمان از پشتی وارد شدند.

* حیدری فر مثل سه جلسه قبلی زودتر از دادستان سابق در محوطه دادگاه حاضر شد . او با دیدن خبرنگاران در جمع آنها حاضر شد و به سووال های آنها پاسخ داد.

* سعید مرتضوی هم با اسکورت همیشگی خود به محل برگزاری دادگاه آمد. او در این جلسه قبل و بعد از محاکمه حاضر به مصاحبه نشد.

* وقتی در پایان محاکمه خبرنگاران از مرتضوی خواستند مصاحبه کند او فقط از فاصله ای دور دستی تکان داد و سوار ماشین شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000284/nf00284001-2.jpg

*به دلیل غیرعلنی بودن دادگاه خبرنگاران 150 دقیقه در مقابل در دادگاه که مقابل کاخ گلستان است منتظر بودند. تجمع خبرنگاران در مقابل دادگاه باعث تعجب توریست های خارجی شده و درباره علت آن سووال می کردند.

* زن میانسال نیز از صبح در مقابل در دادگاه منتظر ایستاده بود تا یک جمله را به دادستان سابق بگوید. او در جمع خبرنگاران گفت : دخترم را در آمریکا کشتند. برای پیگیری پرونده اش چند بار به دادسرا رفتم. اینقدر به آنجا رفت و آمد داشتم که یک روز مرتضوی مرا به سخره گرفت و گفت : امروز کارت ورود زده ای؟ امروز اینجا آمدم تا وقتی از دادگاه می آید به او بگویم کارت ورود و خروجت را زده ای؟ این مادر هنگام خروج مرتضوی از محوطه دادگاه خود را به ماشین دادستان سابق رساند و با صدای بلند گفت : بالاخره تو هم کارت زدی؟

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000284/nf00284001-3.jpg

* پس از جلسه دادگاه حیدری فر به از دید خبرنگاران ناپدید شد و معلوم نشد چطور محل دادگاه را ترک کرد.

* زمانی که روح الامینی در جمع خبرنگاران حاضر شد، پدر کامرانی به او اعتراض کرد و گفت: قرار بود کسی درباره دادگاه حرف نزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دیگه چون بچه رفقیتونه، همه کار براش می کنید...
غلط کرد اغتشاش کرد. اونم در روز 18 تیر!
سید مهدی م
صرف نظر از تخلفات دستگاه قضایی و آقای مرتضوی در مورد بازداشتگاه کهریزک، معذلک ضمن رسیدگی به جرائم متخلفان، نباید از مقتولین هم چهره معصوم ساخت! بالاخره فرزند اقای روح الامینی جزء اغتشاشگران آشوبهای فتنه 88 بوده است، ایشان از دانشگاه یا از داخل منزل که دستگیر نشده! دستگیری فرزند روح الامینی از خیابان و از جمع اغتشاشگران بوده است، قاتل وی باید به اشد مجازات محکوم شود لیکن اسطوره سازی از یک فتنه گر گرچه به ناحق کشته شده باشد هم صحیح نیست! جالبتر آنکه پیکر آن مرحوم در قطعه شهدا دفن شده است...
لابد رنگ خونش فرق داشته خب...
مسافر
جالبه که ایشون با استفاده از موقعیتش یکی از دستگیرشدگان در اغتشاشات (فرزندش) رو در قطعه ی شهدا دفن میکنه بعد خرده میگیره که دادستان و دیگران از موقعیتشون چه و چه
مسافر
یکی نیس بگه آقای روح الامینی : شما بخاطر حضور فرزندت تو اغتشاش و لطمه به آبروی نظام و توهین به رهبر و مردم از مردم عذرخواهی کردی که توقع عذرخواهی از دستگیرکننده های بچه ت رو داری؟؟؟!!!
انکار
با شما موافقم اقای روح الامینی فکر میکنه بچه اش امام زاده بوده!