شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۱

واکنش ولايتي به تهدیدهای احمدی‌نژاد

پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 283296
آمادگي براي پاسخ به تهديدها و تخريب‌هاي احتمالي، توصيه به خودداري از تخريب، ضرورت وحدت اصولگرايان، عواقب افزايش بي‌حساب يارانه‌ها، دروغ بودن ممانعت از صدور حكم سلمان رشدي و تشريح دلايل از هم پاشيدگي ائتلاف اصولگرايان در سال 84 از محورهاي سخنان ولايتي در جمع خبرنگاران بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علي اكبر ولايتي شامگاه چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران كه در مجتمع آموزشي طلوع مهر برگزار شد در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه از اعلام آمادگي وي براي پاسخ به تهديدها و تخريب‌هاي احتمالي احمدي‌نژاد جويا شده بود اظهار كرد: ميدان انتخابات، ميدان رقابت است و يكي از صحنه هاي رقابت هم همين تهديدها و اين جور اعلام نظرها است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با بيان اينكه اين صحنه‌ها و تهديدها غيرمنتظره نيست، گفت: بنده تا جايي كه مربوط به خودم مي‌شود آمادگي دارم پاسخگوي كليه سئوالات از زمان نوجواني تاكنون باشم.

ولايتي ادامه داد: كمتر كسي سابقه بنده را دارد كه به تعبير ادبياتي خودمان با 72 ملت مذاكره كرده باشد. من با با سياستمداران پيچيده و استخوان‌دار دنيا مذاكره حياتي كردم كه مذاكره 598 و تثبت قرارداد با مذاكره كنندگان عراقي، مذاكراه با گروه‌هاي افغاني و كشورهاي عربي، مذاكره براي ايجاد وفاق بين شيعيان در لبنان، مذاكره با فلسطيني‌ها و جلوگيري از ادامه نزاع بين فلسطيني‌ها و جنبش أمل در لبنان، ايجاد نوعي آتش بس سياسي بين سودان و اوگاندا، شكل دهي اجلاس وزراي كشورهاي اسلامي به همراه كشورهاي اروپايي و... از جمله آنهاست.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان با بيان اينكه اين نوع تهديدها، وي را از ميدان به در نمي‌كند، اظهار كرد: با ديدگاه‌ها و پيچيدگي‌هاي گوناگون عادت داريم و مي‌توانيم از عهده اين نوع تهديدها برآييم.

وي در پاسخ به سئوال ديگري پيرامون احتمال اعمال فشار به شوراي نگهبان براي تائيد صلاحيت برخي كانديداهاي انحرافي گفت: شوراي نگهبان آبديده شده و در برابر هيچ فشاري تسليم نمي‌شود. فقها و حقوقدانان برجسته اين شورا نشان دادند كه به وظايف خود به خوبي عمل مي‌كنند.

تخريب كردن خلاف اخلاق است

ولايتي در پاسخ به سئوال خبرنگار يكي از رسانه‌هاي دولتي كه نظر وي را در مورد تخريب احمدي نژاد پرسيد اظهار كرد: تخريب كردن ديگران امر خلاف اخلاق است كه از هر كسي صورت گيرد با اخلاق و منش اسلامي همخواني ندارد.

وي ادامه داد: مخالف يا موافق دولت بايد از تخريب ديگران خودداري كند و به جاي اينكه از نقاط منفي ديگران براي جاانداختن خود استفاده كند، نقاط مثبت خود را به مردم معرفي كند.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: اگر كسي در مورد من هم حرفي بزند سعي مي‌كنم با خواند آيه قرآني، سكوت كنم.

ولايتي در مورد مشكلات اقتصادي و استفاده از ظرفيت افراد متخصص در دولت آينده گفت: جداكردن اجزاء حكومت از يكديگر از باب ساده كردن حكومت است. كار دولت كه يك كار همگاني است و بايد رئيس جمهور نظارت كند كه كارها بين افراد متخصص تقسيم شود.

وي با بيان اينكه اصل حكومت به خصوص روابط بين الملل و تجاري به هم وابسته است اظهار كرد: بخش مهمي از مشكلات اقتصادي به روابط خارجي بر مي‌گردد. اگر بتوانيد نفت را بفروشيد و ارز را منتقل كنيد و نيازمندي هاي اساسي كارخانه‌ها و توليدكنندگان را وارد كنيد، كارخانه‌ها رونق مي‌گيرند، بيكاري كم مي‌شود و ارزش پول تنزل پيدا نمي‌كند و تورم به اين شكل نخواهيم داشت.

به اعتقاد ولايتي، رئيس جمهور بايد بتواند مديريت كند و نيروهاي كارآمد را در جاهاي مختلف به كار بگيرد تا مشكلات كشور برطرف شود.

اصولگرايي مارك مخصوصي نيست كه روي پيشاني كسي چسبيده باشد

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در پاسخ به سئوال ديگري درباره دغدغه مراجع و علما از تعدد و تكثر كانديداهاي اصولگرا تصريح كرد: اينكه اول بنده پيش افتادم و سعي كرديم ائتلاف ايجاد كنيم كه به هم بپيونديم، به خاطر همين بوده و معتقدم اصولگراها بايد با هم متحد باشند.

وي ادامه داد: منظور من اين نيست كه اصولگرايي مارك مخصوصي است كه روي پيشاني كسي چسبيده باشد، بنابراين اگر بتوانيم از ميان همه اينها يك كانديدا داشته باشيم صحيح است چراكه تفرق اينها باعث مي‌شود ديگران كه اصولگرا نيستند و يا در اصولگرايي آنها شبهه است راي بياورند.

ولايتي در مورد احتمال افزايش تعداد ائتلاف سه نفر گفت: اگر كسي حداقل شرايط را داشته باشد به اين مجموعه اضافه مي شود و ممكن است كانديدايي كه مورد تائيد قرار مي‌گيرد خارج از ائتلاف باشد.

افزايش بي‌حساب يارانه‌ها به ضرر مردم است

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان  سئوال يكي ديگر از خبرنگاران را كه از او پرسيد آيا رئيس جمهور شويد يارانه 250 هزار توماني به مردم مي‌دهيد يا به گونه ديگري عمل مي‌كنيد؟ اين گونه پاسخ داد: اينكه يك نفر همين جوري عددي را اعلام كند بدون اينكه حساب كند، در انجام آن تعهد معلوم نيست بتواند موفق باشد. يارانه‌ها از محل گران كردن حامل‌هاي انرژي تامين مي‌شود، مثلا نرخ برق بايد 5 برابر، بنزين 7 برابر و گاز 6 برابر شود و از درآمد حاصل از اينها به مبلغ يارانه اضافه كرد.

به گفته ولايتي اصل هدفمندي يارانه‌ها جزو مطالبات مقام معظم رهبري از سال‌هاي قبل بود، ولي دولت قبل، در آن زمان به صورت يكنواخت به همه سوبسيد مي‌داد.

وي افزود: پرداخت هدفمندي قانون دارد و بايد طبق قانون عمل شود ولي روند اجراي آن بايد حساب شده باشد و اگر كسي بتواند منابع درآمد را طوري تنظيم كند كه يارانه‌ها افزايش پيدا كند خوب است ولي اگر قرار باشد از محل گران كردن حامل‌هاي انرژي باشد به ضرر مردم است.

دروغ بودن ممانعت از صدور حكم سلمان رشدي


خبرنگار ديگري از ولايتي پرسيد كه آيا درست است شما در زماني كه حضرت امام خميني(ره) فتواي ارتداد سلمان رشدي را اعلام مي‌كردند، شما از ايشان خواسته بوديد با توجه به تبعات بين الملي اين اقدام از صدور اين حكم خودداري كند؟

دكتر ولايتي در پاسخ به اين سئوال گفت: موردي كه شما به آن اشاره كرديد دروغ است و من چنين كاري نكردم و خلاف به عرض‌تان رساندند.

يك نفر طرح حاج آقا مجتبي را بهم زد

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در مورد تجربه از هم پاشيدگي ائتلاف اصولگرايان در انتخابات 84 اظهار كرد: حاج آقا مجتبي تهراني در سال 83 از من خواستند در انتخابات داوطلب شوم و فرمودند بر تو واجب است كه داوطلب شوي. ايشان تلاش كردند آقاي هاشمي و بقيه كانديداها وارد عرصه نشوند و با هماهنگي با بقيه علما، از جامعه مدرسين و روحانيت مبارز به اين جمع بندي رسيدند كه كانديداي اصولگراها ولايتي باشد و هاشمي هم وارد عرصه نشود.

وي ادامه داد: همه اين طرح را پذيرفتند جز يك نفر كه كنار كشيد و طرحي كه حاج آقا مجتبي مطرح كرده بوند به جايي نرسيد. حتي آقاي هاشمي هم حاضر شد كنار برود.

ولايتي در پاسخ به اين سئوال كه اگر آيت الله هاشمي رفسنجاني اعلام كانديداتوري كنند، او به نفع وي كنار مي‌رود؟ اظهار كرد: بنده مطابق تصميمي كه در ائتلات گرفته مي‌شود عمل مي‌كنم و خارج از ائتلاف كاري نخواهم كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب ولايتي ! از قرار معلوم شما هم نظرتون اينه كه مرگ خوبه اما واسه همسايه!
اگر تخريب ديگران بده ,پس چرا در انتخابات سال 92 تمام توان خودت رو به كار گرفتي تا وجهه آقاي جليلي را در انظار ملت تخريب كني؟مگر همين شما نبودي كه از عمل نمودن به توصيه اكيد مرحوم آيت الله مهدوي كني در خصوص وحدت رويه كانديداهاي مدعي اصولگرايي خودداري نموده و حتي به تلفنهاي ايشان هم جواب ندادي؟!
بر همگان ثابت شد كه شما در ان روزها مأموريت داشتي از طرف ..... براي تخريب ديگر كانديداهاي مطرح ,تا فضاي مناسب براي رأي آوري شيخ حسن روحاني را فراهم سازي.