يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام تهران

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 281173
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س)، پیکرهای مطهر 6 شهید بی‌نشان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بوستان یادواره شهدا (منطقه 16) و بوستان شهدای گمنام کیانشهر (منطقه 15) تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام تهران
به گزارش جهان، مهدی رضایی مسئول امور شهدای گمنام کمیته جست‌وجوی مفقودین در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س)، پیکرهای مطهر 6 شهید بی‌نشان در 3 نقطه از تهران از جمله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بوستان یادواره شهدا (منطقه 16) و بوستان شهدای گمنام کیانشهر (منطقه 15) تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

وی ادامه داد: به جز این نقاط که فردا تدفین شهدای گمنام خواهیم داشت، در ابتدا قرار بود که پیکرهای مطهر شهدا در 4 نقطه دیگر تهران از جمله قوه قضائیه، بوستان امید (منطقه 15)، سازمان انرژی اتمی و بوستان دکتر حسابی هم تدفین شوند اما به دلیل عدم آمادگی و بسترسازی لازم برای تدفین شهدای گمنام، این نقاط در نوبت‌ها و مراحل بعد میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

مراسم تشییع شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی

مسئول امور شهدای گمنام کمیته جست‌وجوی مفقودین در خصوص برنامه‌های شب وداع و تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مراسم شب وداع با دو شهید گمنام 19 و 23 ساله، امشب 24 فروردین، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی افزود: این دو شهید که در جزیره مجنون و شرهانی به شهادت رسیده‌اند، رأس ساعت 9 صبح روز یکشنبه، 25 فروردین‌ماه از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما تشییع و سپس در سایت دانشکده‌های داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خاک سپرده می‌شوند؛ اقامه نماز بر پیکرهای مطهر این شهدای گمنام به امامت آیت‌الله صدیقی برگزار خواهد شد.

* مراسم تشییع شهدای گمنام منطقه کیانشهر

رضایی با اشاره به برگزاری مراسم شب وداع و تشییع شهدای گمنام در منطقه کیانشهر، بیان داشت: مراسم شب وداع با این دو شهید گمنام، امشب بعد از نماز مغرب و عشا در حوزه مقاومت بسیج کیانشهر با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم تشییع شهدای بی‌نشان، فردا (25 فروردین) ساعت 9 صبح از مقابل حوزه مقاومت بسیج کیانشهر به سمت میدان امام رضا(ع) آغاز شده و این شهدا در بوستان شهدای گمنام، آرام می‌گیرند.

مراسم تشییع شهدای گمنام در منطقه 16 تهران

مسئول امور شهدای گمنام کمیته جست‌وجوی مفقودین به سومین نقطه از تدفین شهدای گمنام در منطقه خزانه بخارایی اشاره کرد و افزود: مراسم وداع با این دو شهید گمنام امشب بعد از نماز مغرب و عشا، در مسجد فاطمیه منطقه خزانه بخارایی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: پیکرهای مطهر این شهدا فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، ساعت 9 صبح از مقابل مسجد جامع منطقه خزانه بخارایی به سمت بوستان یادواره شهدا تشییع خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *