جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

صعود بایرن مونیخ و بارسلونا به نیمه نهایی

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب: 280819
بارسلونا و بایرن مونیخ با برتری در مجموع دو دیدار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در ورزشگاه نیو کمپ بارسلونا که در بازی رفت برابر پاری سن ژرمن به تساوی ۲ بر ۲ رسیده بود، این بار به تساوی ۱ بر ۱ رسید تا به لطف گل زده در خانه حریف به مرحله بعد صعود کند.

دقیقه ۲ مسابقه ژاوی روی یک ضربه ایستگاهی می توانست دروازه پی اس جی را باز کند که شوت او با فاصله ناچیز به بیرون رفت. بلافاصله ضربه لاوتزی را ویکتور والدس دفع کرد.

دقیقه ۱۳ بازی شوت لوکاس مورا از پشت محوطه جریمه را والدس در یک مرحله مهار کرد.

دقیقه ۲۰ پدرو لحظه ای از غفلت مدافعان پی اس جی استفاده کرد اما توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴ خطرناک ترین موقعیت بازی شکل گرفت. در این صحنه لاوتزی در موقعیت تک به تک با والدس قرار گرفت که این دروازه بان به خوبی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۸ ضربه سر ویکتور والدس را والدس از زیر طاق دروازه درآورد تا بارسا را نجات دهد.

در ادامه بازی روند آرامی به خود گرفت تا نیمه نخست آن با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم پاری سن ژرمن به گل رسید. پاس زیبای زلاتان در دقیقه ۵۰ به خاویر پاستوره آرژانتینی رسید تا این بازیکن با یک ضربه چیپ دروازه بارسلونا را باز کند تا اولین گل شب دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا زده شود.

چند دقیقه بعد ویلانووا دست به کار شد و لیونل مسی را به میدان آورد. دقیقه ۶۴ مسی اولین خطر جدی را ایجاد کرد و می توانست روی شوت برگشتی اینیستا بارسا را به گل برساند که موفق نبود.

دقیقه ۷۱ بارسلونا به گل حیاتی رسید. پدرو روی پاس ویا توپ را به گوشه دروازه پی اس جی هدایت کرد.

دقیقه ۸۲ آنجلوتی آخرین تعویضش را انجام داد و بکام را به میدان آورد. اما ورود بازیکن سابق رئال مادرید نیز سودی برای پاریست ژرمن نداشت تا پی اس جی با دلارهای قطری از گردونه بازی ها حذف شود.

در دیگر دیدار این مرحله یوونتوس در خانه خود برابر بایرن مونیخ با دو گل شکست خورد.

در این دیدار بیانکونری بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی سریع توپ و میدان را در اختیار گرفت اما نتوانست موقعیت جدی را روی دروازه بایرن خلق کند.

دقیقه ۱۴ سانتر شوان اشتایگر از روی سر بازیکنان بایرن به بیرون رفت

دقیقه ۳۲ شوت سنگین توماس مولر از کنار دروازه یوونتوس به بیرون رفت. در ادامه بازیکنان بایرن با حفظ توپ خود بازی را کنترل کردند تا نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان

برسد.

در نیمه دوم مسابقه یوونتوس با آب و تاب بیشتری حمله کرد. دقیقه ۵۳ کواگلیارا فرصت طلایی گلزنی را برای یوونتوس از دست داد.

دقیقه ۶۴ ماریو ماندزوکیچ کروات کار یووونتوس را تمام کرد و بایرن را به گل رساند. با این گل یوونتوس برای صعود به مرحله بعد باید ۴ گل به ثمر می رساند.

دقیقه ۸۳ ماندزوکیچ گلزن مسابقه تعویض شد. البته این بازیکن در این دیدار دو اخطاره شد و بازی رفت دور نیمه نهایی را از دست داد.

دقیقه ۹۰ کلودیو پیزارو تازه وارد گل دوم بایرن مونیخ را به ثمر رساند تانتیجه بازی رفت تکرار شود.

تابلو نتایج (مجموع رفت و برگشت)

بارسلونا ۳ – پاری سن ژرمن ۳

بایرن مونیخ ۴ – یوونتوس ۰

به این ترتیب تیم های رئال مادرید – بوروسیا دورتموند – بارسلونا و بایرن مونیچ به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

قرعه کشی مرحله نیمه نهایی این مرحله جمعه هفته جاری در نیون سوئیس برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *