جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زمان مراسم چهلم درگذشت آیت‌الله خوشوقت

پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 279552
مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله خوشوقت، توسط آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، دفتر مقام معظم رهبری و نهادهای حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
به گزارش جهان، مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله عزیز الله خوشوقت از سوی آستان حضرت معصومه(س)، دفتر مقام معظم رهبری در قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، جامعه المصطفی و مرکز نشر آثار آیت الله خوشوقت در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، در این مراسم که پنجشنبه، 15 فروردین‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلیمن صدیقی، امام جمعه موقت تهران به ایراد سخن خواهد پرداخت.
 
گفتنی است، آیت‌الله عزیزالله خوشوقت که از علمای حوزه علمیه تهران است، اوایل بهمن‌ماه به سرزمین وحی سفر کرده بود که پس از اقامت 6 روزه در مدینه منوره، چهاردهم بهمن‌ماه برای انجام اعمال مناسک عمره مفرده به مکه مکرمه عازم شد که پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسی و در بیمارستان مکه بستری شد و پس از تحمل درد و رنج بیماری در حرم امن الهی به لقاءالله پیوست.
 
آیت‌الله عزیزالله خوشوقت (زاده ۱۳۰۵) مجتهد و استاد اخلاق، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در سه راه طالقانی (پیچ شمران) در تهران و از بارز‌ترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی بود.
 
وی پس از تحصیلات دبیرستان، به علوم حوزوى روى آورد و پس از پنج سال تحصیل در مسجد لرزاده تهران، راهى شهر قم، دیار علم و تقوا شد.
 
آیت الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید حسین بروجردی و امام خمینی(ره) گذراند و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی(ره) آموخت.
 
استفاده از درس آیت الله العظمی محمد حسین طباطبایى، وی را بیش از دیگران با دقایق و رموز اخلاق و مدارج معرفت آشنا ساخت و همین امر این استاد حوزه را مورد توجه و محبت ویژه علامه قرار داد.
 
پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي طي حكمي از طرف حضرت امام خميني (قدس سره) به عنوان نماينده ويژه ايشان در ستاد انقلاب فرهنگي منصوب شد و از آن پس نيز بيشتر در زمينه هاي فرهنگي و ارشاد و هدايت جوانان و تربيت فضلاي حوزه علميه و دانشجويان مستعد ايفاي وظيفه نمود.
 
پیکر معظم‌له پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دفن شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *