دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱

آغوش نظام باز است اما نه برای کسانی که حاضر به عذرخواهی از فتنه گری خود نیستند

يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 278263
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر لزوم حضور اقشار مختلف گفتند کسانی که معتقد به نظام هستند، باید در عرصه حضور داشته باشند، پس افراد باید حدود خود را شفاف و روشن کنند و تحلیل دقیقی از فتنه 88 داشته باشند.
آغوش نظام باز است اما نه برای کسانی که حاضر به عذرخواهی از فتنه گری خود نیستند
به گزارش جهان، حسین نجابت اظهار کرد: با توجه به این‌که مبنای تحرکات سیاسی ما دمکراسی اسلامی یا دینی است، بنابراین امنیت ملی ما ارتباط مستقیمی با حضور مردم دارد. در واقع امنیت کشور ما مبتنی بر سلاح و قدرت اقتصادی نیست، بلکه مبتنی بر حضور مردم در صحنه است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در دهه 1970 میلادی تنها یا اولین انقلابی بوده که با تظاهرات و حضور مردم در صحنه به ثمر نشست، یادآور شد: به دلیل این‌که اصل جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور مردم بوده، قوام آن هم بر همین اصل استوار است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت گسترده مردم در انتخابات، تصریح کرد: ایشان درهمه انتخابات‌ها بر حضور حداکثری و برگزاری انتخابات با شکوه تاکید دارند؛ چرا که حضور مردم با امنیت ملی ما ارتباط مستقیم دارد و بالاترین تجربه حضور مردم هم شرکت در هشت سال دفاع مقدس بود.

نجابت یادآور شد: حضور همه اقشار و گروه‌ها مستلزم این است که همه به صحنه بیاید و کسی قهر نکند و یا این که بخواهد شرط و شروطی بگذارد، شاید هم این صحبت‌ها مستقیما متوجه اصلاح طلبانی باشد که گاهی به هر دلیلی با انتخابات قهر می‌کنند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر لزوم حضور اقشار مختلف گفتند کسانی که معتقد به نظام هستند، باید در عرصه
فرمایشات رهبری در این باره کاملا شفاف است، طبیعی است نظام از کثیری از کسانی که حتی در تظاهرات‌ها به عنوان مخالف شرکت کردند و نه آن‌هایی که دست به تخریب و آشوب زدند استقبال می‌کند و شرایط برای حضور آن‌ها مهیا است.
حضور داشته باشند، پس افراد باید حدود خود را شفاف و روشن کنند و تحلیل دقیقی از فتنه 88 داشته باشند.

وی با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال 88 گفت: کسانی بودند که در فتنه 88 خلاف قانون عمل کردند، قانون را زیر پا گذاشتند و بهانه‌ای برای خود تراشیدند، در واقع در آن ایام طیفی از اصلاح طلبان مرتکب یک خطای استراتژیک شدند و منویات خود را به خارج از کشور گره زدند، درحالی که تردیدی نبود که دشمنان خارجی به دنبال براندازی نظام هستند، اما آن‌ها دانسته یا نادانسته با خارجی‌ها همکاری کردند و بعد از اعلام نتایج هم تعداد محدودی از آن‌ها به طور دانسته همکاری خود را ادامه دادند.

نجابت به تلاش نیروهای معارض سوری برای تغییر نظام در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: همین مسئله در فتنه 88 هم وجود داشت، اما با این افراد برخورد شد و آن‌ها با دیوار بلند نظام برخورد کردند؛ اگرچه قشر معدودی بودند که آن طیف معدود هم در صورت تمایل به حضور در عرصه های سیاسی باید روند قانونی را طی کنند و عذر گذشته را بخواهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شرکت اصلاح طلبان در انتخابات را حق و تکلیف دانست و به ایسنا گفت: فرمایشات رهبری در این باره کاملا شفاف است، طبیعی است نظام از کثیری از کسانی که حتی در تظاهرات‌ها به عنوان مخالف شرکت کردند و نه آن‌هایی که دست به تخریب و آشوب زدند استقبال می‌کند و شرایط برای حضور آن‌ها مهیا است.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: کسانی که دانسته با دشمنان همکاری کرده‌اند و آن‌ها که به عنوان سران فتنه معرفی شده‌اند و یا کسانی که در تخریب‌ها دست داشته‌اند، هم راه برایشان باز است، اما مهم این است که آن‌ها هرگز اشتباه خود را نپذیرفتند و ما هرگز نشنیده‌ایم که این افراد توبه کنند، بلکه هنوز هم معتقدند که حق داشته‌اند چنین کارهایی انجام دهند، پس باید
حضور همه اقشار و گروه‌ها مستلزم این است که همه به صحنه بیاید و کسی قهر نکند و یا این که بخواهد شرط و شروطی بگذارد، شاید هم این صحبت‌ها مستقیما متوجه اصلاح طلبانی باشد که گاهی به هر دلیلی با انتخابات قهر می‌کنند.
پیامدهای این امر را هم بپذیرند. طبیعی است هیچ نظامی نمی‌تواند با این رفتار کنار بیاید.

نجابت با بیان این‌که زمینه حضور اکثریت اقشار و گروه‌های سیاسی در انتخابات از سوی نظام فراهم است، اظهار کرد: رهبری در نماز جمعه 25 خرداد سال 88 هم عباراتی گفتند که آغوش نظام باز است و رفتار نظام با عطوفت اسلامی همراه خواهد بود، اما قشری از اصلاح طلبان که برخی وقایع را راهبری می‌کردند، این احساس را داشتند که می توانند مردم را بسیج کنند و به خیابان‌ها بکشانند، این افراد هرگز تغییر موضع ندادند، ما به عنوان نمایندگان مجلس گاهی ملاقات‌هایی با بعضی از آن‌ها داشتیم وآن‌ها کاملا جانب‌دارانه حق را به خودشان می‌دانند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: برخی از عوامل آن‌ها همین الان در خارج از کشور با دشمنان ملت ایران نشست و برخاست دارند، اما تعداد این افراد بسیار کم است و مهم این است که آن‌ها از این گونه رفتارها و آن آدم‌ها اظهار تبری نمی کنند که این برای هیچ نظامی قابل تحمل نیست، درحالی که اگر اظهار تبری کنند و از پیشگاه خدا و ملت تقاضای بخشش کنند ویا رفتارشان به گونه‌ای باشد که اظهار ندامت و پشیمانی کنند، زمینه برای آن ها هم فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که پیگیری بحث‌های تئوریک همراه با خشونت‌ها در خیابان‌ها و با تظاهرات و راهپیمایی مغایر قانون اساسی است، گفت: قانون اساسی ما نظام را مبتنی بر ولایت فقیه می داند و اگر کسی هم ایرادی دارد که ممکن است حق داشته باشد، باید در مباحث استدلالی و کرسی‌های آزاداندیشی این‌ها را بیان کند؛ چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری نمی‌شود مباحث تئوریک را با لشکرکشی خیابانی حل کرد.

نجابت در پایان تاکید کرد: فیلتر یا حد و مرزی که قشر بسیار محدود و معدود اصلاح طلبان را از سایرین جدا می‌کند، اعلام موضع درباره مسائلی از جمله فتنه 88 است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *