پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تحصن برای دفاع از زنان بازداشتی عربستان

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 277011
فعالان عربستانی برای همبستگی با زنان بازداشت شده به ویژه در شهر بریده در شرق این کشور فراخوان دادند.
به گزارش خبرگزاری جهان به نقل از خبرگزاری الجزیره العربیه، در این فراخوان آمده است: خواهران ریما الجریش، می الطلق، ریم المقبل و امینه الراشد از شهر بریده 16 روز است که زندان سیاسی الحایر در شهر ریاض به سرمی برند؛ بدون اینکه بتوانند وکلا بتوانند با آنها ملاقات کنند که این امر نقض حقوق قانونی آنها به شمار می‌روند.

در این فراخوان همچنین آمده است: این زنان بدون آگاهی خانواده آنها به از شهر بریده به شهر ریاض برده شده‌اند و هم اکنون در زندان الحایر به سر می‌برند.

این فراخوان افزود: موارد شکنجه در اداره آگاهی همراه با خبرهای متوالی درخصوص موارد جان باختن افراد برهیچ کس پوشیده نیست لذا ما از همگان می خواهیم که خود را برای برگزاری تحصنی به منظور یاری به زنان بازداشت شده آماده کنند.

در این فراخوان آمده است که هنوز زمان و ماهیت این تحصن مشخص نشده است.

رژیم سعودی به ویژه در یک ماهه اخیر شمار زیادی از زنان و کودکان را که برای آزادی بستگان زندانی خود در شهر بریده تجمع کرده بودند، دستگیر کرد.

رژیم سعودی از آزادی این زنان و کودکان به جز 2 زن خبر داده است اما منابع مستقل هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

منابع عربستانی موثق گفته بودند که زنان بازداشت شده به‌دست یکی از زندانبانان به نام عواطف الشمری به شدت شکنجه شده‌اند.

بر اساس گزارش این منابع، اطلاعاتی از داخل زندان به بیرون درز کرد که از ضرب و شتم شدید زنان و گرسنه نگه داشتن آنها زیر نظر عواطف الشمری حکایت داشت.

منابع حقوق بشری شمار زندانیان سیاسی در عربستان را 30 هزار نفر برآورد می‌کنند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال و نیم پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *