پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ادامه سرکوبگری آل‌خلیفه در بحرین

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 273271
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در ادامه سرکوبگری خود، ده‌ها نفر از تظاهرات کنندگان معترض را زخمی کردند.
به گزارش جهان به نقل از رسانه‌های بحرینی، اهالی منطقه سفاله در جزیره ستره در همبستگی با معترضان آسیب دیده و زخمی شده تظاهرات برگزار کرده و علیه رژیم آل خلیفه شعار دادند و خواهان آزادی بازداشت شدگان شدند.

شهرک کرزکان نیز شاهد تظاهرات مردمی برای درخواست جهت روشن شدن سرنوشت معترضان بازداشت شده بود و شرکت کنندگان در تظاهرات بر ضرورت قصاص عاملان به شهادت رساندن معترضان تاکید کردند.

تظاهرات مشابهی هم در شهرک‌های المصلی، اسکان، جدحفص و مناطق دیگری برای آمادگی جهت برگزاری نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی با عنوان "اعتصاب کرامت ۲" برگزار شد و مردم سرکوبگری رژیم را محکوم کردند. انقلابیون بحرینی روز ۱۴ مارس آینده را روز نافرمانی مدنی در سالروز اشغال بحرین توسط رژیم سعودی اعلام کرده‌اند.

انقلابیون گفتند که ۱۴ مارس همزمان با سالروز ورود ارتش اشغالگر سعودی به بحرین نافرمانی مدنی دیگری تحت شعار "اعتصاب کرامت ۲" در این کشور برگزار خواهند کرد. مردم بحرین در ۱۴ فوریه جاری نیز در دومین سالروز انقلاب خود اعتصاب و نافرمانی مدنی را برگزار کردند. بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *