کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیرکل جمعیت ایثارگران:

برنامه جریان انحراف برای اخلال در بررسی صلاحیت‌ها

1 اسفند 1391 ساعت 16:48

دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بیان اینکه جريان انحراف بقاي خودش را در وجود فتنه‌گران مي‌داند، گفت: جريان انحرافي تحليلشان اين است که ما فضا را به گونه‌اي خواهيم کرد که امکان ردصلاحيت‌ها فراهم نشود و مجبور شوند ما را تاييد کنند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در جلسه هفتگی انصار حزب الله با بیان اینکه قدرت جمهوري اسلامي متکي بر دين‌باوري و ايمان و اعتقاد مردم به اسلام است و از طرف ديگر متکي بر اراده عمومي ملت است، گفت:  ظهور و بروز و تجلي عيني اين دو قدرت در کانوني به نام ولايت فقيه است و اين مبناي شکل‌گيري نظام ماست. در ساختار حکومت براساس قانون اساسي اين خواسته و اعتقاد مردم به گونه‌اي تعبيه شده است که آدم‌هاي مريض و مسئله‌دار مي‌توانند ايجاد شبهه کنند. جريان‌هاي فکري که در گذشته در خصوص حدود اختيارات ولي فقيه و کم و زياد آن ايجاد شبهه مي‌کردند، ناشي از همين است.
 
فدایی اضافه کرد: نکته ديگر اينکه شايد بتوان به جرات گفت تنها کس و کساني که مردم را باور داشته و به آنها اعتماد دارند، امام و رهبري بودند. يعني زماني که حضرت آقا از مردم‌سالاري ديني نام مي‌برند، باور دارند که ملت ايران  با پيشينه هزار و سيصد ساله با عشق به اهل بيت(س) زندگي کرده‌اند و محبت اميرالمؤمنين و امام حسين عليهماالسلام در گوشت و پوست و استخوان اين ملت است؛ حتي افرادي که اهل سنت و اقليت‌هاي ديني میباشند چنین هستند.
 
وی افزود:  و اين اعتقاد به مردم‌سالاري ديني و باور  مردم، در امام و رهبري يک واقعيت انکارناپذير است. و صحنه‌هاي مختلف در اين 34 ساله که از انقلاب مي‌گذرد اين ادعا را اثبات کرده و هم شايستگي مردم را نشان داده است؛ به گونه‌اي که هر کجا انقلاب نياز به حضور مردم داشته است، مردم با تمام وجود و صادقانه و خالصانه پاي کار بوده‌اند.
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بیان اینکه دشمنان نظام هم به اين موضوع اذعان دارند و اتفاقاً در پي آسيب زدن به اين هستند. خاطر نشان کرد:  آنها قبول دارند که ملت ايران دين باور است و اين پيوند بين امت و امام است که توانسته سي و چهار سال مقاومت را رقم بزند و انسجام و اتحاد ايشان توانسته است نقشه‌هاي آنان را نقش بر آب کند و اين ملت با همين مقاومت و ايستادگي خويش مسير پيشرفت را طي کرده و مي‌کند.
 
لذا در پي اعتمادزدايي هستند تا پيوند بين امت و امام را آسيب‌پذير کنند و براي اين موضوع سرمايه‌گذاري فراواني کرده‌اند.
 
ايجاد اختلاف؛ بزرگترين سرمايه دشمنان
 
فدایی با بیان اینکه بزرگترين دستمايه و سرمايه دشمنان انقلاب که  در رأس آنها آمريکا و انگليس و اسرائيل در ضربه زدن به جمهوري اسلامي، ايجاد اختلاف در درون نظام اسلامي است ادامه داد: از ايجاد اختلاف ميان اقوام  ايراني و تشديد اختلافات مذهبي گرفته تا خط و خطوط سياسي و اختلاف بين مردم و مسئولين که ريشه همه اينها در امپراطوري خبيث بريتانياي ملعون است که آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها هم دنباله‌رو او شده‌اند. متقابلاً بزرگترين سرمايه دين‌مداري، وحدت و تبعيت از رهبري بوده است که عامل پيروزي انقلاب نيز بوده است.
 
فدایی افزود:  آمريکايي‌ها پس از سي و اندي سال توطئه‌ عليه نظام اسلامي به اين نتيجه رسيده‌اند که بايد کاري کنند تا مردم را از رهبري جدا کنند. لذا سياستي را تحت عنوان «چماق و هويج» طراحي کردند و خيال مي‌کنند اگر فشار معيشتي و اقتصادي بر مردم زياد شود، مردم از نظام ناراضي مي‌شوند و لذا به نظام فشار مي‌آورند که اين منجر به تغيير نوع محاسبات مسئولين نظام ‌مي‌‌شود.
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اضافه کرد:  لذا براي اين کار بهترين بهانه را بحث هسته‌اي عنوان کرده‌اند و گفتند که ايران به دنبال بمب هسته‌اي است تا بتوانند در افکار عمومي جهان رفتار خودشان را موجه جلوه دهند و از طرف ديگر در دنيا مي‌گويند که ما طرفدار آزادي و حقوق بشر و مخالف تروريست هستيم و يک کشوري به نام ايران وجود دارد که اين کشور طرفدار تروريست و ضدحقوق بشر و ضدآزادي است و بمب هسته‌اي مي‌سازد تا دنيا را ويران کند و براي اينکه دنيا ويران نشود و جنگ دنيا را فرا نگيرد؛ پس ما بايد جلوي رفتارهاي ايران را بگيريم و این توهم را دائما با ابزارهای رسانه ای گسترده ای که دارند در دنیا تبلیغ میکنند.
 
ايجاد نارضايتي اجتماعي، خواست دشمن است
 
فدایی با تاکید بر اینکه   در داخل کشور ملت ايران مقاوم ايستاده‌اند گفت: لذا در پي شکستن اين مقاومت هستند و با پي‌ريزي يک تحريم هدفمند، و به قول خودشان فلج‌کننده سعي دارند تا در زندگي و معيشت روزانه مردم اثر گذاشته و مردم ناراضي شوند و اين نارضايتي منجر به يک حرکت اجتماعي و عمومي شود و به مسئولين فشار بياورند تا از فن‌آوري هسته‌اي دست بردارند و اوج اين سناريوها در آستانه انتخابات رقم مي‌خورد؛ چرا که بهترين بستر و زمينه براي انتخابات طرح اين سناريو است.
 
 وی تصریح کرد: ديگر اينکه در کشور، کساني ديگر هستند که به دنبال التهاب‌آفريني و کشاندن مردم به کف خيابان‌ها باشند. جريان فتنه که تلاش زيادي کرد و غائله‌اي هم در کشور ايجاد و ظلم بزرگي به نظام اسلامي و  ملت ايران کرد و ناکام ماند، آيا ديگر نشسته و کاري به کار  مردم ندارد يا اينکه به دنبال بازگشت و احياي خود است؟!
 
وی ادامه داد: آنها بهترين روش براي احياي خود را در اين مي‌بينند که اشکالات و کمبودها و نقص‌ها و ضعف‌ مديريت‌ها را به رخ بکشند و بعد چوب لاي چرخ انقلاب بگذارند و به خيال خود مردم را به اعتراضات اجتماعي تحريک کنند.
 
 فدایی با بیان اینکه خروجي اين خط با خطي که دشمن‌ها داشتند يکي‌است. اضافه کرد: جرياني ديگر هم وجود دارد که اين جريان هم به دنبال اين است که مردم را به خيابان‌ها بکشاند و اعتراضات اجتماعي را سامان دهد ولي جنس آن متفاوت است. هنوز بعضي‌ها مسئله جريان انحرافي را قبول ندارند و براي آنها جا نيفتاده است. جريان انحرافي دچار توهم شده است و فکر مي‌کند خيلي هوشمند است و گفته که ما بايد کاري بکنيم که قهرمان مذاکره با آمريکا ما باشيم و تابوي عدم مذاکره با آمريکا را بشکنيم.
 
وی اضافه کرد:  دوم اينکه براي ابقاي در قدرت، جامعه را دو قطبي کنيم و اين‌گونه القاء کنيم که  طرف مقابل ما کساني هستند که با ما مخالف هستند و جزو فتنه‌گران محسوب مي‌شوند؛ چرا که اينها نماينده اشرافيت و سرمايه‌داري در کشور هستند.
 
 دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي افزود: لذا مبتني بر انديشه تضادگرايي و دو قطبي کردن،سعي دارند جامعه را به سمتي بکشانند که در جامعه اين‌گونه تلقي شود که يک طرف پابرهنه‌ها و محرومين و مستضعفين هستند و يک طرف اشرافيت و سرمايه‌داران  که سردمداران با فتنه‌گران هستند و پابرهنه‌ها و مظلومين و محرومين با احمدي‌نژاد.
 
 وی افزود: اين خطي است که در کشور،سردمداران جريان انحرافي دنبال مي‌کنند؛ در صورتي که در اوج فتنه‌گري فتنه‌گران که خباثت و ايجاد شرارت مي‌کردند، دستگاه قضائي و امنيتي بعضي از سران آنها را که دستگير کرد، همين جريان انحرافي نامه نوشتند که اينها را آزاد کنيد.
 
فدایی تاکید کرد: من اين چنين نتيجه مي‌گيرم که جريان انحراف بقاي خودش را در وجود فتنه‌گران مي‌داند و از طرفي سعي دارد خود را موجه جلوه دهد و از طرف ديگر نقص‌ها و ضعف‌ها و نارسايي‌هايش ديده نشود و به ميزاني که بتواند طرف مقابل خودش را خطرناک تعريف کند، بقاي خودش را مي‌تواند تثيت کرده و امتياز بگيرد.
 
 وی افزود: البته رفتار متقابل جريان فتنه هم همين است. آنها هم براي امتياز گرفتن از نظام جريان انحرافي را به صورت يک هيولا و لولو معرفي مي‌کنند.
 
استفاده نظام سلطه از جريان‌هاي فتنه و انحراف
 
 دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: اتفاقاً جالب است که نظام سلطه هم از اين صحنه استفاده مي‌کند، وقتي آنها مي‌بينند اين عناصر در درون کشور وجود دارند، اين را به عنوان ظرفيت بهره‌برداري خود براي فشار به نظام مي‌دانند و از آن استفاده مي‌کنند. جريان انحرافي در پي چند برابر کردن پرداخت يارانه‌هاست و مانع اين کار را يک باند مخوف زالوصفت در پشت صحنه معرفي مي‌کند که آنها وصل به فتنه‌گران و ساکتين فتنه هستند.
 
وی اضافه کرد:  در هم آميختن بعضي حرف‌هاي صحيح و غلط و ترسيم يک صحنه موهوم و خط و خط‌کشي و ايجاد تضاد در جامعه از شگردهاي ديگر جريان انحرافي است.
 
فدایی با اشاره به اینکه در اوايل انقلاب يک جريان به نام انجمن حجتيه داشتيم. یاداور شد:  در دولت ميرحسين موسوي که روحيه راديکالي و اقتصاد دولتي خيلي قوي بود، هرکس به آنان نقدي وارد مي‌کرد به او مي‌گفتند که انجمني هستي؛ در صورتي که اصلاً ربطي به انجمن حجتيه نداشت و با اين کار قدرت انتقاد و نقد منصفانه و خيرانديشانه را از بسياري از مؤمنين مي‌گرفتند و با سفيد و سياه کردن صحنه و ديو و دلبر کردن آن، اگر کسي حرفي مي‌زد آن را به تابلوي، سياه مي‌چسباندند.
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاکید کرد: جريان انحرافي هم به دنبال ديو و دلبر کردن جامعه است و هر کسي منتقد آنها باشد نقطه سياهي است که بايد روي تابلو نصب شود و امکان انتقاد صحيح و منطقي را سلب مي‌کنند و فضا را به شکلي مي‌کنند تا بتوانند کار خودشان را جلو ببرند و به این وسیله جمع کثیری از خیر خواهان را حذف میکنند.
 
درگيري مردم با نظام؛ سناريوي کلي دشمنان
 
فدایی افزود:  با مقدماتي که عرض شد در اين آشفته بازار سياسي و وضعيت اقتصادي که کم و بيش با آن مواجهيم و طراحي نظام سلطه، اگر نگاهي به کل هر سه جريان نظام سلطه، جريان فتنه و انحراف بيندازيم در مي‌يابيم که در يک نقطه مشترک هستند و آن  اينکه مردم را با نظام درگير کنند. ماهيت عملکرد هر سه جريان يکي است و هر سه جریان به هم نیاز دارند و همدیگر را تقویت میکنند.اگر ما اين سناريوي کلي را با هم نتوانيم هضم کرده و به درک ، نمي‌توانيم نسبت به رويدادها و اتفاقات سياسي تحليل درستي بدهيم.
 
 وی اضافه کرد: ممکن است بعضي دوستان تصور کنند آنچه در مجلس رخ داد يک حادثه بود و ناشي از يک برنامه‌ريزي نيست. من مي‌خواهم بگويم ممکن است به ظاهر يک حادثه باشد ولي در باطن عده‌اي به دنبال يک برنامه بوده‌اند که خط مشترک را دنبال مي‌کرده‌اند و آن اين بود که مردم به نظام بي‌اعتماد شوند.
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گت:  وقتي در هر محفل يا مرجع قانوني يا هر محفل سياسي و اجتماعي، مردمي ارگان‌هاي  نظام به چالش کشيده شود آيا اصلاً ديگر اعتمادي به نظام مي‌ماند و سنگ روي سنگ بند مي‌شود؟!
 
 وی تاکید کرد: در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي بنده در مجلس هفتم از طرف مجلس عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي بودم. انتظار بنده و شما از دولت اين بوده است که شمشير مبارزه با فساد را در دست بگيرد و به جان مسئولین بيفتد. آيا چقدر در صحنه عمل شاهد اين مبارزه بوديم؟ اولاً در طول عمر دولت نهم و دهم حضور شخص رئيس‌جمهور در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي  به تعداد انگشتان يک دست نمي‌رسد.
 
فدایی خاطر نشان کرد:  ثانياً شيشه را نمي‌توان با دستمال کثيف پاک کرد. مگر مي‌شود کسي که حداقل سلامتي‌ مالی اش در ارتباط با مسائل مالي به اثبات نرسيده با فساد اقتصادي مبارزه کند؟! سوم اينکه ما آسيب‌شناسي علمي کرديم و البته بسيار هم خوشحال شديم از اينکه آقاي احمدي‌نژاد طرح تحول اقتصادي را مطرح کرد که اصلاحات گوناگون را در عرضه گمرک و بانک و نظام مالياتي ايجاد کند.
 
 وی ادامه داد: اما اين خيانت و ظلم است که عده‌اي براي انحراف افکار عمومي از مسير صحيح خود در مورد قاچاق کالا، موضوع اسکله‌هاي نامرئي را مطرح کنند که بخواهند اسم بچه‌هاي بسيج و سپاه را به ميدان بياورند.
 
فدایی گفت:  شما اگر مي‌توانيد دروازه‌هاي گمرک را درست کنيد. چرا فرافکني مي‌کنيد؟ و مردم را سرگردان مي‌کنيد؟ اين دانه‌درشت‌هايي که از نعمات اعتبارات و وام‌ها برخوردار شدند چه کساني پشت آنها بوده و هستند؟ بي‌شک هم از اهالي فتنه و هم از اهالي انحراف بوده‌اند. براي ما خط سياسي مطرح نيست و هرکس چنين کاري را انجام دهد بي‌شک از نظر ما خائن است.
 
پيشگيري از مفاسد اقتصادي، مسئوليت قوه مجريه است
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاکید بر اینکه جايگاه اول مبارزه با مفاسد اقتصادي در قوه مجريه و بعد در دستگاه قضائي استخاطر نشان کرد:  بايد جلوگيري شود و اگر نشد بعد دستگاه قضائي برخورد کند. از اول انقلاب يک سري عناصر فاسد و نفوذي در تمام دولت‌ها جاسازي‌ شده‌اند که براي آنها خط و خطوط هم مطرح نبوده است و فقط حفظ جايگاه و موقعيت خودشان مهم بوده است تا به وسيله آن رانت‌خواري کنند.
 
وی گفت:  آن آدم‌هاي نان به نرخ روزخور کارشان سعايت و ايجاد اختلاف بين مسئولين بوده است.
 
جالب اينکه اينها بدون تابلو هستند. اينها قانون را به خوبي‌مي‌دانند و کارشان را موجه جلوه مي‌دهند. به برکت انقلاب اسلامي بچه‌هاي جوان و متدين زيادي داريم که خوب مطالب را مي‌فهمند و مي‌توانند نظام‌هاي اجرايي و مديريتي را ساماندهي کرده و روش‌ها را اصلاح کنند.
 
فدایی اضافه کرد:  ما الان هر کدام که به دادگستري برويم احساس شرم مي‌کنيم که اين چه وضع برخورد با مردم است؟ يک مومن و ولايتمدار واقعي آستين‌هايش را بالا مي‌زند و اين سيستم‌ها و روش‌هايي که مردم را در دستگاه‌ها تحقير مي‌کنند اصلاح مي‌کند. يک انقلابي واقعي نخواهد گذاشت تا مردم تحقير شوند و اموال عمومي به سادگي جابه جا شود.
 
 وی اظهار داشت: نمي‌شود من از منزل خودم غذا بياورم و ظاهر ساده‌زيست داشته باشم ولي در موقع عمل وقتي ميلياردها جا به جا مي‌شود حساسيت نداشته باشم. ما فرقي بين فتنه و انحراف قائل نيستيم. اين قدر در اين مملکت کار زمين مانده داريم که هرکس مدعي باشد، بايد به يکي از اين کارها سامان دهد.
 
فدایی تاکید کرد: همين اصلاح نظام بانکي، اصلاح نظام گمرکي و سامان دادن به معيشت مردم يک افتخاري است که مي‌تواند نصيب هرکسي شود.
 
زماني که ما انقلاب کرديم،هيچ‌کدام به فکر آباد کردن دنيای خود نبوديم و مي‌گفتيم بايد نوکري مردم را بکنيم و کسي دنبال اين حرفها نبود که براي خودش ناني و نامي رقم بزند و يا‌ آينده‌اي درست کند يا دايما رئيس بماند و باندش را بياورد.
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاکید کرد: يکي رفت قانون اساسي را اصلاح کند تا ممنوعيت بيش از دو بار رياست جمهوري را بردارد. طايفه او همگي اين چنين بودند فکر مي‌کردند اگر او رئيس جمهور نباشد ديگر دودمان اينها به باد مي‌رود. آنها طومار درست مي‌کنند براي اينکه قانون اساسي را به خاطر منافع خودشان تغيير دهند و عده‌اي ديگر هم از طريق تحصن در مجلس و لوايح دوقلو مي‌خواستند براي خودشان حکومت دائمي برپا کنند.
 
 وی گفت: حزب‌اللهي نبايد ساده‌انگار باشد. ما بايد به خودمان اعتماد کنيم. اگر يک عده‌ به اين طرف و عده‌اي ديگر به آن طرف برويم ديگر کسي اين وسط باقي نمي‌ماند. ما بايد نسبت به وضعيت موجود بصيرت‌ و بينش کافي به دست آوريم. با بصيرت و آگاهي است که راه باز مي‌شود. به هر حال بعضي که به نام حزب‌اللهي بعضي کارها را انجام مي‌دهند ممکن است آدمهاي بدي نباشند بلکه از روي کم‌اطلاعي و کم‌آگاهي و کم بصيرتي است که به يک دفعه کاري مي‌کنيم که دشمن سوء استفاده میکند.
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي خاطر نشان کرد:  الان آنچه براي ما مهم است اينکه قدر نعمت بزرگي که خداوند به ما عطا کرده است را بدانيم. با اين همه توطئه‌هاي دشمن و نفهمي‌ و کج‌فهمي و بدفهمي و خباثت و خيانت‌هاي داخلي بعضي افراد، اگر براي هر نظام اتفاق افتاده بود، ده‌ها بار منجر به سقوط آن شده بود.
 
وی اضافه کرد:  ولي اين نظام به برکت ولايت فقیه و بصيرت مردم همچنان محکم ايستاده است و با قدرت به پيش مي‌رود و کشتي انقلاب را در تلاطم‌هاي گوناگون به ساحل آرامي رهنمون مي‌کند. اين خيلي قدر‌شناسي مي‌خواهد چرا که ولايت مسير آينده را روشن مي‌کند.
 
لزوم قدرشناسي از ولايت و نقش آن
 
دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاکید کرد: نکته ديگر وجود خط سازش از آغاز انقلاب تا به حال بوده است که اين چنين وانمود مي‌کنند که اگر مثلا با آمريکايي‌ها کنار بياييم مي‌توانيم قهرمان صحنه باشيم و براي اين تئوري‌سازي مي‌کنند تا ارتباط و نوع رفتار موجه باشد. يک عده‌اي که ساده‌ بودند از اول انقلاب علني مي‌گفتند و بعد وقتي با مقاومت مردم رو به رو شدند کمي پيچيده‌تر شدند و به طرق مختلف در پي سازش با استکبار بودند.  وی افزود: اين مردم هم 34 سال مقاومت کردند و نتيجه اين مقاومت و ايستادگي منجر به اين شد که روز به روز مسير تعالي و پيشرفت را مي‌پيمايند و افتخار‌آفرين هم مي‌شوند که اين هم براي کشور ما و هم براي ساير آزادگان جهان نعمت است.
 
 فدایی اضافه کرد: جبهه حق پيروز نهايي خواهد بود و ان‌شاءالله انقلاب به دست صاحب اصلي‌اش سپرده خواهد شد. بايد گفت در مسير انقلاب هميشه تلاطم‌ها و موج‌هايي وجود داشته و مي‌باشد و تنها با نگاه به اشارات رهبري است که مسير حق از باطل تشخيص داده مي‌شود و اين پيوند امت و امام بايد مستحکم‌تر شود تا مسير اعتمادزدايي که دشمنان انقلاب و مردم در پيش گرفته‌اند را  مسدود کنيم.
 
 دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پایان خاطر نشان کرد: البته من بين انحراف و جريان دولت تفکيک قائل هستم. من گفتم خط انحراف مي‌خواهد دولت و کارهاي مثبت او را به نفع خودش مصادره کند. دولت خدمات گسترده قابل دفاعی دارد که نتیجه تلاش همه خادمین مخلص است ولی خط انحراف بدنبال مصادره دولت به نفع خود است.
 
جريان انحرافي تحليلشان اين است که ما فضا را به گونه‌اي خواهيم کرد که امکان ردصلاحيت‌ها فراهم نشود و مجبور شوند ما را تاييد کنند. البته من هيچ‌گاه خط وخدمات دولت محترم را با جريان انحرافي يکي ندانسته و نمي‌دانم چرا که اين دولت خدمات زيادي را انجام داده و لذا نبايد خلط موضوع شود.
 
 


کد مطلب: 272970

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/272970/برنامه-جریان-انحراف-اخلال-بررسی-صلاحیت-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com