شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱

هشدار به بدحجاب‌ها

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 272959
فرمانده پلیس فرودگاههای کشور، از راه اندازی پلیس فرودگاه ابوموسی در سال آینده خبر داد و گفت: فرودگاههای شیراز، بندرعباس، مشهد و اصفهان مجهز به سیستم انگشت نگاری می شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرهنگ حسن مهری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس مصوبه ۵۲۹ شورای امنیت کشور حفاظت از اماکن فرودگاهها از جمله پارکینگها، بار اندازها، پارکینگهای هواپیماها و جلوگیری از سرقت و برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی بر عهد پلیس فرودگاهها است.
 
وی گفت: در سال ۹۱ برگزاری اجلاس عدم تعهد یکی از مهمترین اقداماتی بود که پلیس فرودگاه طی ۲۰ روز آن را به خوبی انجام داد ضمن اینکه در بازرسی ماموران ایکائو از فرودگاه امام خمینی پلیس فرودگاهها نمره قابل قبولی را دریافت کرد.
 
هیچ دستگیری در حج تمتع نداشتیم

رئیس پلیس فرودگاههای کشور با اعلام اینکه در عملیات حج تمتع ۹۱ هیچگونه دستگیری زائری در عربستان نداشتیم، گفت: در سالهای گذشته تعدادی از زائران به خاطرحمل مواد مخدر درعربستان دستگیر شدند که پلیس این کشور برخوردهای بسیار بدی را با زائران دستگیر شده داشت به همین علت ما نیز مصمم شدیم تا در فرودگاهها سخت گیری بیشتری کنیم و با سختگیری پلیس خوشبختانه هیچ زائری در حج تمتع و عمره تاکنون دستگیر نشده است.
 
وی افزود: از ۲۵ دی ماه امسال ۳۷۸ پرواز عمره از ۱۹ ایستگاه پروازی انجام شد که طی آن ۱۲۵ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
 
کشف ۴۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاهها

وی با اعلام اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۴۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاهها کشف شده است، تاکید کرد: در این مدت ۲۱۴ کیلوگرم تریاک، ۱۸۶ کیلوگرم شیشه و ۱۳ کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شد این در حالی بود که کشفیات حشیش نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشته ست.در این مدت کشفیات مواد مخدر در فرودگاهها ۱۴ درصد کاهش داشته است.
 
به گفته مهری تاکنون ۵ هزار و ۵۱۰ قاچاقچی مرد و ۲۸ نفر زن دستگیر شده اند. ۶۵ درصد مواد کشف شده در فرودگاه امام خمینی، ۸.۵ درصد فرودگاه بندرعباس، ۸ درصد شیراز، ۵.۶ مهر آباد و ۵ درصد نیز فرودگاه زاهدان بوده است.
 
دستگیری سرکرده قاچاق شیشه

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور با اعلام اینکه یکی از سرکردگان ترانزیت ماده مخدر شیشه روز گذشته در پایتخت دستگیر شد، افزود: این فرد قصد داشت از یکی از فرودگاههای تهران تردد کند که پس از اقدامات اطلاعاتی از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد دربازرسی از خانه این فرد یک میلیارد تومان پول نقد، تعدادی اسلحه و سه خودرو کشف و ضبط شد.
 
کشف بیش از ۱.۵ میلیون دلار ارز قاچاق در فرودگاهها

سرهنگ مهری ارزش اموال قاچاق کشف شده در فرودگاههای کشور را یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۶۱۷ هزار دلار ، ۱۱۱ هزار یورو ارز قاچاق کشف و ضبط شد ضمن اینکه ۴۳ کیلوگرم طلا و مسکوکات به ارزش ۹ میلیارد تومان هنگام خروج از کشور از سوی ماموران کشف شده است.
 
دستگیری دو جاعل در فرودگاه

وی با اشاره به اینکه دو جاعل بزرگ در فرودگاه شناسایی و دستگیر شدند، افزود: از این زن و مرد تبهکار که در فرودگاه مهرآباد شناسایی و دستگیری شدند تعداد زیادی اسناد، مهر شرکت های مختلف و شناسنامه مالکیت کشف و متهمان برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی تحویل داده شدند.
 
سرهنگ مهری با بیان اینکه پلیس آگاهی فرودگاههای مشهد، اصفهان، شیراز و بندرعباس به سیستم انگشت نگاری تجهیز می شوند، تصریح کرد: در سال ۹۲ پلیس فرودگاه ابوموسی راه اندازی شده و تجهیزات ویژه از جمله بادی اسکنر و ایکس ری مجهز خواهند شد. روز گذشته نیز پلیس فرودگاههای شهرستان دزفول کار خود را آغاز کرد.
 
هشدارهای نوروزی پلیس فرودگاه

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور از اجرای طرح نوروزی این پلیس از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین خبر داد و به مسافران پروازهای هوایی توصیه کرد از خرید بلیتهای نامعتبر و بدون نام که توسط عده ای دلال در فرودگاهها فروخته می شود، خودداری کرده و به این افراد اعتماد نکنند. چرا که بیشتر این بلیتها جعلی است ضمن اینکه هنگام عبور از گیتهای بازرسی مراقب اموال خود باشند چرا که دیده شده است عده ای سارق با توجه به حجم زیاد مسافران اقدام به سرقت بار می کنند.
 
نوروز پر نشاط با رعایت قانون و احترام به دیگران شعار نیروی انتظامی

به گفته مهری نوروز پر نشاط با رعایت قانون و احترام به دیگران شعار امسال نیروی انتظامی است و ماموران پلیس فرودگاهها نیز موظفند با روی گشاده قانون را اجرا کنند چرا که اجرای قانون هیچ منافاتی با احترام ندارد.
 
بدحجابها اگر وضعیت خود را اصلاح نکنند از سفر جا می مانند


مهری با اعلام اینکه پلیس اجازه پرواز را به افرادی که دارای حجاب زننده باشند، نمی دهد تاکید کرد: به افراد بد حجابی که دارای جاب زننده هستند اجازه ورود نمی دهیم و در گیت های بازرسی ماموران از این ا فراد می خواهند که حجاب خود را اصلاح کنند اگر این ا فراد به گفته پلیس عمل نکنند و حجابشان اصلاح نشود از سفر باز می مانند و اجازه سفر به این افراد داده نمی شود.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه ورود پیش ساز مواد مخدرصنعتی از طریق فرودگاهها به کشور نداشته ایم، افزود: برخی حجاج که درارای بیماری های خاص هستند می توانند با همراه داشتن نسخه پزشک داروهایشان را با خود به همراه ببرند.
 
ساخت زنجیر کیف و سگک کمربند از طلا برای قاچاق

وی در پایان با اعلام اینکه هر فرد که قصد خروج از کشور ر دارد تنها می تواند ۱۵۰ گرم طلا با خود به همراه داشته باشد، تصریح کرد: افرادی که قصد خروج از کشور را دارند تنها می توانند ۱۵۰ گرم طلا و ۵ هزار ارز خارجی به همراه داشته باشند اگر فردی از طریق جا سازی بخواهد ارز و طلا را از کشور خارج کند این موضوع قاچاق است اما اگر از روی ناآگاهی ارز بیشتر را همراه خود داشته باشد مابقی ارز به وی بازگردانده می شود و این فرد نمی تواند این ارزها را بار خود ببرد.
 
به گفته مهری، تاکنون چندین قاچاقچی که با ساخت زنجیر کیف و سگک قصد خروج این اموال را داشته اند، شناسایی شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما رو به خدا بد حجابهای مسافر رو رها کنید اگر میتوانید حجاب ها و زنان نیمه عریان پایتخت رو اصلاح کنید که فاجعه اند