جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 14 Jun 2024
 
۶
۲
جدیدترین گزارش از تحولات سوریه

پیشروی ارتش سوریه در شرق شهر حلب / کشته شدن 4 تروریست سرشناس

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 272349
جدیدترین تحولات میدانی سوریه از پیشروی ارتش سوریه در برخی مناطق شهر حلب در شمال سوریه و درگیری نیروهای مسلح و ارتش این کشور با افراد مسلح در مناطق الرقه و الحسکه خبر می‌دهد.
پیشروی ارتش سوریه در شرق شهر حلب / کشته شدن 4 تروریست سرشناس
به گزارش جهان، عملیات نیروهای مسلح و ارتش سوریه در استان‌های مختلف این کشور روز گذشته و امروز نیز ادامه یافت تا در نتیجه درگیری‌هایی پیش آمده بین یگان‌های ارتش و گروه‌های تروریستی و افراد مسلح ده‌ها نفر از آنها کشته و شماری دیگر زخمی شوند.
 
از حلب در شمال سوریه هم خبر می‌رسد که ارتش سوریه در شماری از مناطق این شهر و این استان پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای داشته و در ریف دمشق در جنوب سوریه عملیات پیگرد و تعقیب افراد مسلح موجب کاهش درگیری‌ها در این منطقه شده است.
 
یگان‌های ارتش سوریه در منطقه «زملکا» در یک عملیات با نیروهای مسلح این منطقه درگیر شده و شماری از آنها را به قتل رساندند. مشابه چنین عملیاتی نیز در منطقه «الحجر الأسود» به اجرا گذاشته شد که علاوه بر کشته‌ شدن ده‌ها تروریست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر تخریب یک کارگاه ساخت بمب در این منطقه را نیز به دنبال داشت.
 
اما در «داریا» ارتش سوریه 8 دستگاه خودرو مجهز به تیربار سنگین تروریست‌ها را منهدم و در منطقه «الشیاح» 4 بمب به وزن هریک 30 کیلو گرم را خنثی کرد.
 
در «جوبر» یگان‌های ارتش سوریه حمله افراد مسلح به این منطقه را دفع و یکی از مراکز تجمع تروریست‌ها را هدف قرار داده و شماری از آنها را به قتل رساندند که در میان کشته‌ها یکی از سرکردگان ارتش آزاد نیز مشاهده می‌شد.
 
و سرانجام اینکه در «عربین» و «دوما» و «جسر العب» عملیات ارتش سوریه کشته شدن 26 تروریست مسلح را درپی داشت.
 
در ادلب در شمال سوریه یگان‌های ارتش این کشور یک مرکز تجمع گروه‌های تروریستی وابسته به «جبهه یاری» را در شهر «سرمین» هدف قرار دادند که براثر آن 4 تروریست کشته و 3 نفر زخمی شدند.
 
همچنین ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست‌های تکفیری جبهه یاری در روستاهای «سرجه» و «کفرحایا» و منطقه «خان السبل» و «الرامی» را هدف قرار داده و این مراکز را منهدم کردند.
 
این درحالی است که یک خودرو وابسته به گروه‌های تروریستی که در حال انتقال افراد مسلح بین راه سرمین – بنش در ریف إدلب نیز بود، هدف قرار گرفت و موجب کشته شدن 3 فرد مسلح و زخمی شدن شماری دیگر شد.
 
اما از دیر الزور در شرق سوریه یگان‌های ارتش این کشور چندین مرکز تجمع و مقر افراد مسلح در مناطق «التویسعه» و «الشمالی» و روستاهای «الدحام» و «قانا» و «البریج» و «البجدلی» را هدف قرار داده و ضمن به قتل رساندن ده‌ها تروریست مسلح، سلاح‌ها و تجهیزات نظامی آنها را ضبط کردند.
 
در جریان درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق «الرشدیه» و «البعاجین» و «الصناعه» و «فرودگاه قدیم» دیر الزور شماری از تروریست‌های سرشناس  منطقه مانند محمد حسن موسى و خلیفة خلیفة و علی حمید العبو و عبد الرحمن صبحی الحمود و أحمد کشته شدند.
 
اما در دو استان الحسکه و الرقه در شمال شرقی سوریه نیروی هوایی این کشور به عملیات خود در هدف قرار دادن شماری از مراکز تجمع گروه‌های تروریستی اطراف «سد الفرات» و همچنین جنگل‌های «تشرین» ادامه داد تا در نتیجه آن ضمن اهدام مراکز تجمع فوق، شماری از تروریست‌های مسلح نیز کشته شوند.
 
از حلب در شمال سوریه نیز خبر می رسد که ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته پیشروی‌های چشمگیری در شرق این شهر و به طور مشخص در منطقه «السفیره» داشته و طی عملیات به اجرا گذاشته شده چندین مرکز تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه هدف قرار گرفت. این درحالی است که درگیری‌ها در دو منطقه «تل عران» و «المنشیه» حلب همچنان بین نیروهای مسلح ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی ادامه دارد.
 
در این بین منطقه «الشیخ سعید» نیز شاهد پیشروی آرام یگان‌های ارتش سوریه در این منطقه و به ویژه اطراف «گردان 80» و فرودگاه «کشیش» و «کویریس» است و هم اکنون امنیت فرودگاه بین‌المللی شهر حلب و مناطق اطراف آن پس از تلاش‌های چند روزه اخیر افراد مسلح برای ناامن کردن این منطقه به طور کامل فراهم شده است.
 
در «مایر» نیز نیروی هوایی ارتش سوریه، شماری از مراکز تجمع تروریست‌های مسلح را هدف قرار داده و آنها را منهدم کرد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
به امید روزی که مردم سوریه بطور کامل از شر این تروریستهای دست پرورده صهیونیستها خلاص شوند و جود نحسشان از روی زمین بردارند.
Sweden
وقتی این تروریست های ملعون و بازیچه دست صهیونیست ها دهها بار با افتخار فیلمهای تیرباران انسانهای گرفتار و بی دفاع و همینطور فیلمهای ذبح کردن مردم مظلوم و بیگناه را روی اینترنت قرار دادند با خود گفتم خداوند خودش انتقام خونهای ریخته شده توسط این جلادان وحشی را خواهد گرفت.امیدواریم مردم شریف سوریه هر چه زودتر از شر این جانیان ملعون خلاصی یابند.